OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Wednesday, June 8, 2016

Új Hobbim: Az Utazás!



Az utazással igazi love-hate viszonyom volt mindig is, hiszen először félelmetes a nagy ismeretlen, de végül nem vágyunk semmi másra jobban. Önmagunkat legyőzve pedig kinyílik a világ, az én esetemben szó szerint! :)

Ki gondolta volna, hogy egyszer ilyen címmel fogok bejegyzést írni?! Bár gyerekként az atlasz volt a kedvenc "olvasmányom", órákon át tudtam bújni a térképeket, képzeletben bejártam az egész bolygót, a valóságban az ellenkezője volt rám igaz. Nagyon sokáig úgy éltem, hogy szerettem a jól megszokott, biztonságos környezetet, nem szívesen mentem sehova, s igazából még tavaly is a repüléstől való félelmemről meséltem nektek, ha esetleg emlékeztek még rá. Ugyan többször voltam már bátor az elmúlt 30 év során, pl. kipróbáltam magam 18 évesen Pesten (szabolcsi lányként, azelőtt csak párszor jártam a fővárosban), s 5 éve Hollandiába is kiköltöztem holland nyelvtudás nélkül, de kb. ennyit is tudtam felmutatni, a világot továbbra is csak képekről és könyvekből ismertem. Mindez azonban jó volt arra, hogy rájöttem, igazából elég hamar fel tudom találni magam bárhol is legyek, képes vagyok önálló lenni, az álmok is megvoltak, már csak az elhatározás hiányzott, ami sajnos nekem mindig nehezen megy.
Írtam már erről, hogy mióta betöltöttem a 30-at, mintha kicseréltek volna. A januári születésnapnak talán a legjobb velejárója, hogy így legalább duplán akarom, hogy az új év jobb legyen, mint az előző, főleg akkor, ha szép, kerek számról van szó. :) Mindeddig csak a túlélésre koncentráltam bármiről is legyen szó, idén viszont az agyam már csak azt kattogja: élni kell és nem túlélni! Új élményekre van szükségem, hogy megismerjem a világot és önmagamat, aminek természetes velejárója az utazás iránti vágy. Wanderlust ide vagy oda, az elmúlt 3 hétben háromszor ültem repülőn, 5 országban jártam és visszatérve az volt az első dolgom, hogy a következő utat tervezzem... Azt hiszem, ezzel mindent elmondtam, s úgy érzem, új hobbit találtam magamnak! :) Rengeteg utazással kapcsolatos blogot, weboldalt nézegetek minden nap, a képzeletbeli bakancslistám egyre formásabb lesz, de nem bánom, szeretem, ha vannak céljaim.
Az az igazság, hogy míg tavaly Anglia, idén Olaszország volt nagy hatással rám. Amíg Angliában egyből otthon éreztem magam, addig olasz barátainknál inkább az újdonság varázsa nyomott bélyeget az ott töltött napokra. Imádtam belecsöppenni egy olyan kultúrába, ami másabb, mint amit eddig ismertem, még az is vonzó volt számomra, ami másnak talán negatívum lenne. Legyen szó a szörnyű vezetési stílusukról, a minden késve indul/kezdődik agyrémről vagy a hajnalig tartó hangoskodásról (ők olyankor aktívak, nem kelnek korán), nekem valamiért minden olyan izgalmas volt. Ami viszont elvarázsolt, az az olasz táj! A Como-i tó egy álomszerű hely, eddig még a képzeletemben sem létezett hasonló, s annyira boldog voltam ott, hogy ez egy hatalmas lökést adott a további terveimhez.
Nagyon szeretek egyébként szervezgetni, felkutatni a hasznos információkat, látnivalókat, szállást foglalni, akciókat keresni (és találni persze :p ), komolyan bánom, hogy nem utazásszervezés a munkám :D Mindig mindent magam intézek, bár időigényes, de sokat tanul az ember belőle, ráadásul pénztárcakímélőbb is persze. Számomra az is nagyon fontos, hogy lássam, hogyan élnek a helyiek, mit esznek stb., ezért gyalog járunk és tömegközlekedéssel, kis üzletekben vásárolunk, amennyi nyelvtudásunk van, azt használjuk, mégha csak pár szóról is van szó, szerintem jól esik nekik. Szeretem néha megpihentetni a több kilóméter gyaloglástól elfáradt lábaimat egy kávézó vagy étterem teraszán, rendelni valamit, ami annyira tipikus, amennyire csak lehet, nézni a tömeget, csodálni a helyet, megbeszélni az addig látottakat, tapasztaltakat, s este a kimerültségtől mélyen aludni a hotelszobában. Másnap kezdődik minden előről, de mégis más lesz, hiszen mindig van mit felfedezni, átélni, csak a nap végi fáradtság marad ugyanaz, de ilyenkor igazán nem bánom :)
Van még mit látni Európán belül is, ahogy a lenti térképen láthatjátok, van még kiszínezésre váró ország :D A listám előkelő helyén áll Spanyolország vagy valamelyik gyönyörű, görög sziget, de van egy dédelgetett álmom is: körbevonatozni a Magyarországgal határos államokat. Az Interrail bérletekkel szemeztem, szerintem ez egy szuper dolog, egyszer mindenképp jó lenne kipróbálni. Ha barmilyen tippetek lenne, legyen az egy must see város, tapasztalat, weboldal, bármi, akkor nagyon örülnék, ha megosztanátok velem! :)

2 comments:

  1. Szia! Spanyolországban nagyon tudom ajánlani Granadát és Sevillát. GYÖNYÖRŰ városok és a spanyol-andalúz kultúra mellett belekóstolhatsz egy kis szerecsen-arabba is ;) a tavaszi-őszi időszakot ajánlanám inkább a városnézésekhez, mert nyáron a majd' 40 fokban meg lehet kukulni..olyankor inkább Costa Brava (na, az is egy csodás hely, pár évig a környéken éltünk)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen! Spanyolországba mindenképp el szeretnék menni, de akkor ezek szerint nem érdemes nyáron, majd ősszel akkor, köszi a tippet :) Barcelona mellé akkor felkerült Sevilla és Granada is a listára <3 Biztos csodás lehetett ott élni :)

      Delete