OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, April 21, 2016

VLOG | Életemben Először Párizsban!


Életemben először Párizsban jártam! Erről a napról írtam egy beszámolót, hoztam pár képet és egy vlog videót is :)

Úgy tűnik, hogy minél idősebb leszek, annál őrültebb dolgokat teszek. Ez a szó szerint last minute párizsi utazás abszolút nem volt tervezett, de talán épp ezért volt olyan izgalmas minden. Mióta 30 vagyok, akaratlanul is eszembe jut néha, hogy mennyi mindent szeretnék még látni vagy megtapasztalni, s bár alapvetően egy "otthon ülő" típus vagyok, az utazás iránti vágy azért engem is elért végre. Szerintem mindenkinek van a képzeletbeli listáján pár város vagy ország, amiről álmodozik, de sokszor a realitás határai miatt csak gondolat marad vagy egy elfeledett álom. Nekem is van egy ilyen listám, amelyen természetesen Párizs is ott árválkodott: látni az Eiffel-tornyot, sétálni a Champs-Élysées-n, enni egy francia croissant, beülni a Szajna partján egy kávézóba stb. Úgy tűnik, hogy 2016 eddig kegyes hozzám, mert egy hirtelen döntésnek hála a jegyvétel után pár órával már a buszon ültünk, s már csak pár óra választott el Franciaországtól. Természetesen nem tudtam felkészülni, csak bepakoltam a kamerát, egy üveg vizet, a kis (szó szerint kicsi) gluténmentes zsemlémet, hogy aztán Párizsban felrúgjam a diétámat, de kit érdekel az a pár pattanás vagy extra kiló ilyenkor? A pénteket végigdolgoztam, szombat hajnak kettőkor pedig már úton voltam a világ egyik legszebb városa felé - nem túlzok, tényleg az!
A kb. 7 órás buszozás a mi majdnem két méteres testünknek, hosszú lábainknak nem volt túl kényelmes, s igazából ezek a napok nem az alvásról szóltak: összesen kb. 10 órával kellett beérnem péntektől vasárnapig, így sajnos a videóban és a képeken alig ismerek magamra sokszor :D Minden esetre reggel fél 10 felé megérkeztünk, s természetesen az Eiffel-torony láthatatlan vonzása miatt pár percen belül már a fém kolosszus lábánál készítettük a fotókat megállás nélkül. Lélegzetelállító látványt nyújt közelről és messziről is, ráadásul szerintem el sem lehet így tévedni a városban, csak keresni kell a tetejét :D Sajnos nem lehett itt két lépést tenni anélkül, hogy valaki ne akarjon ránksózni valamit vagy valamelyik vallás nevében pénzt kérni és ez bizony kiakasztó tud lenni kora reggel éhgyomorra :D A hideggel és esővel nem foglalkozva folytattuk a sétát (€7-ért lehet napi jegyet venni a metróra egyébként, ha többet szeretnénk látni kevés idő alatt), gyönyörködtünk a Szajnában, a gyönyörű, tekintélyt sugárzó, részletekben gazdag épületekben, amelyek magasan emelkedtek felénk. Hollandiára az alacsony, szinte teljesen egyforma, kissé unalmas épületek jellemzőek, így engem már a francia főváros itt levett a lábamról. A Diadalív sem marad észrevétlen, 50 méterrel magasodik felénk, s a múlt dicsőségét hirdeti a jelen generációjának csodálatára. Építészetileg lenyűgöző Párizs minden négyzetmétere, s természetesen a hangulatban sem csalódtam: drága autók suhannak el mellettünk, francia szótól hangosak az éttermek, kortól függetlenül mindenki stílusos, mintha most jöttek volna a Paris Fashion Week-ről, bár senkit nem láttam svájcisapkában baguette-tel a hóna alatt elsietni mellettem :( :D Itt meg is álltunk és a Diadalív lábánál jöhetett a brunch, ami mi más is lehetett volna, mint friss, meleg croissant dzsemmel, narancslével és hozzá egy latte, hogy túléljem a napot. A francia éttermek kicsit elvarázsoltak egyébként: hihetetlenül elegáns, rendkívül udvarias pincérek, fantasztikus ízek, hangulatos teraszok, s igazából árban sincs nagy különbség köztük, bárhova betérhetünk, ha megéhezünk. Nem vagyok egy nagy foodie, de csak azt hajtogatom, mióta ott voltam, hogy a francia gasztronómia méltán világhíres. 
Valószínűleg nem láttam még szélesebb és gyönyörűbb utat a Champs-Élysées-től, ezen többször is végigmentünk, egyszerűen megunhatatlan, s nemcsak a millió, izgalmas bolt miatt. Magam is meglepődtem, amikor felnéztem, s láttam, hogy bizony itt több ezer ember van, viszont még nem tört rám a tömegiszonyom: széles utcákat mindenhova petíciót indítok az egészségem érdekében :D A biztonságot elég komolyan veszik, a barátomnak szinte minden boltban ki kellett nyitnia a hátizsákját, s még az én pici válltáskám is szemet szúrt egyes biztonságiőröknek. Ehhez jött még a francia rendőrség és katonaság folyamatos jelenléte, még üldözési jelenetben is részünk volt az autópályán. Vagy csak akciófilmet forgattak, ki tudja?! :D A Sephorát viszont ne hagyjátok ki, mégha nem is akartok semmit venni (készületlenül mentem, így a bőség zavara miatt nem kellett elővennem a pénztárcámat), földi Paradicsom vagy egy másik dimenzió, nem is tudom, de csodálatos *_* Ami még meglepően hatalmas élmény volt számomra, az este 9-kor történt, ugyanis akkor világítják ki az Eiffel-tornyot, ráadásul 5 percig táncot járnak a fények, ami leírva nem tűnik izgalmasnak, de a látvány elképesztő: minden telefon és kamera a magasba emelkedik ekkor a Szajna partján, ezt mindenki meg akarja örökíteni, akárhányszor is látták már.
Ha Párizst körül kellene írnom, akkor azt mondanám, hogy gyönyörű és hatalmas! Egy nap persze nem elég a felfedezésére, de a párizsi, "chic" életérzés már így is átjön, s bár azóta sem aludtam ki magam rendesen, így is hihetetlenül boldog vagyok, egy életre szóló tapasztalat és emlék marad nekem. A város, amelyet addig csak a történelemkönyvekből, versekből vagy fényképekről látattam ott volt életnagyságban előttem. Visszamennék-e? Oui, bármikor! Élnék-e ott? Non, merci, hozzám London jobban illik, ott egyből otthon éreztem magam, Párizsban inkább örök turista akarok lenni :)

LINK:
Slangenreizen.nl (ezzel a céggel mentünk, Hollandiában élőknek ajánlom őket)
Booking.com (itt szoktam szállást foglalni, csak ajánlani tudom)
WizzAir.hu (a Debrecen-Párizs járataik pár ezer forintért kaphatóak általában...)
Airbnb.com (legközelebb ezt is ki szeretném próbálni: hotel helyett helyi lakosok házában lakni)












No comments:

Post a Comment