OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Wednesday, April 20, 2016

Könyvajánló | Kristin Hannah - A Csalogány (The Nightingale)


Életem egyik legjobb olvasmánya, amit méltán választottak a GoodReads olvasó a tavalyi év legjobb történelmi regényévé: Kristin Hannah: A Csalogány (The Nightingale).


Kristin Hannah - The Nightingale
(2015)

Szívesen írnék az általam olvasott könyvekről, s egyben reménykedem, hogy ti is tudtok majd néha-néha pár szuper regényt ajánlani nekem! :) Kezdjük azzal, amit pár hete nem bírtam letenni, s szerintem a legjobb történelmi regény, amit valaha olvastam. Tavaly februárban jelent meg A csalogány, amit szerintem magyarra még nem fordítottak le, de az angolon kívül rengeteg más nyelven elérhető, így nyelvgyakorlóknak is szívből ajánlom. A New York Times bestseller listáját böngészve ennek az ismertetője fogott csak meg (illetve a többi általában valamelyik regénysorozat sokadik része volt, így azokat alapból szelektálnom kellett), s bár előtte még nem olvastam semmit a szerzőtől, a pozitív értékelések meggyőztek arról, hogy nekem ez kell. A történelem mindig is az egyik legnagyobb szenvedélyem volt, a kiemelkedő nőkről szóló írások a gyengéim többek között, így talán nem is meglepő, hogy A csalogány főszereplői annyira a szívembe lopták magukat.
A történet nagy része a második világháború idején játszódik Franciaországban, ahol is két teljesen átlagos, de igen különböző személyiségű és mentalitású lánytestvér küzdelmeit követhetjük nyomon. Csodálatos módon mutatja be a szerző a szeretet és a szerelem legkülönbözőbb formáit, az utolsó leheletünking tartó családi kötelékeket, s a mindennapi hősök nagyságát, mindezt a világháború szörnyűségeinek árnyékában. A regényt olvasva megelevenednek előttünk a történelemkönyv régen unalmasnak tűnő sorai, pillanatok alatt Carriveau vagy Párizs utcáira repít minket a képzeletünk, s egyetlen perce sem lankad a figyelmünk, minden szó izgalmas és fontos, hiszen közben a jelenben is folynak az események. A narrátor és a jelenben épp az idősek otthonába készülő, a múltat őrző, poros dobozait pakolgató, a fia előtt is titkokkal teli nő kilétét a regény végéig homály fedi, ezért lassan áll csak össze a kép. Itt azért megjegyezném, hogy nekem mindvégig egyértelmű volt a nő kiléte, csak a regény befejezése után az interneten böngészve jöttem rá, hogy nem ez lett volna a szerző célja, s ha belegondolok, akkor tényleg kételkednem kellett volna, de sebaj. Így is volt rejtélyben részben, mert egyes szereplők jövőbeli kiléte tényleg csak a végén "esik le", s bár mindig csalódott voltam, amikor a háborús szál megszakadt és a jelenben találtam magam pár bekezdés erejéig, de az idős nő mindig gondoskodott arról, hogy egy lépéssel közelebb kerüljek a titok nyitjához, de egyben még több rejtély és kérdőjel jelenjen meg előttem.
Hibátlan alkotás, egy felesleges betű sincs benne, hiába több, mint 400 oldal, de nagyon könnyen olvasható, így pár nap alatt be is fejeztem. Előre szólok, hogy rendkívül izgalmas olvasmány, a szereplők hozzánk nőnek, s ezért könnyek nélkül nem lehet befejezni a könyvet. A csalogány egyszerre szép és borzongató képet fest a nők láthatatlan háborújáról, ami ugyanolyan fontos volt, mint amit a férfiak vívtak a fronton, miközben a testvéri szeretet, a láthatatlan családi fonalak, a szerelem és a szeretet millió arca elevenedik meg előttünk, s a regényt kezdő gondolatok igazzá válnak:

"In love we find out who we want to be.
In war we find out who we are."



2 comments:

  1. Most már megjelent magyarul is! :)

    ReplyDelete
  2. Nagyon örülnék még több könyv ajánlónak! Én magyar véleményeket a moly.hu-n olvasok. Te melyik külföldi helyet szoktad böngészni?

    ReplyDelete