OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, March 3, 2016

OLVASÓI LEVÉL | Aknés, mitesszeres, pigmentfoltos bőr


Az olvasói levelek egy részére mostantól a blogon válaszolok, így mindenkinek hasznos lesz! Az aknés, mitesszeres és pigmentfoltos bőr sokunk életét megkeseríti, de mit tehetünk ellene? Hosszú, informatív poszt következik! :)

A blogolással kapcsolatban egy dolog elszomorít: nincs annyi szabadidőm, hogy a legtöbb e-mailre válaszoljak. Próbáltam sokáig, de nem két mondatban szoktam reagálni, ezért választanom kellett, hogy e-mailezek vagy posztot írok, fotózok, esetleg kutatok valamelyik poszthoz anyagot. Valamelyik nap viszont eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a blogon adnék választ? Nem is értem, hogy miért nem gondoltam eddig erre, hiszen láttam én már ilyet más oldalakon (pl. az egyik kedvencemnél van rendszeresen - Beautygloss). Így legalább a többi olvasó is profitálhat a dologból, ha esetleg hasonló problémájuk van, esetleg tanácsot is tudtok majd egymásnak adni. Kipróbáljuk, aztán kiderül, hogy mennyire tetszik nekünk a dolog, ok? :)

Mostantól bárhova is írtok (komment, e-mail, Facebook stb.), a - szerintem - másoknak is érdekes kérdéseket majd megosztom itt. (újra is küldhetitek, ha esetleg régebben nem kaptatok választ!)

Ez az üzenet elég régi, de úgy gondolom, hogy sok olvasómat érintheti ez a probléma, én is átestem a nehezén, talán tudok pár tippet adni :)

KÉRDÉS: Lassan 26 éves leszek, de a bőröm botrányos... Aknés, pattanásos, negyedévente kijön egy-két gumó amihez inkább nem is nyúlok mer párszor próbáltam kinyomni, ami persze nem sikerült, cserébe azonban kétszeresére dagadt a fejem. Miteszerekből van a legtöbb, illetve az utóbbi időkben iszonyúan kitágultak a pórusaim (orromon mindig is nagyok voltak), de most már az arcomon is, ahol korábban soha nem voltak. Alapból kombinált a bőröm, mostanában azonban (gondolom a hideg miatt) egy-két helyen száraz és hámlik. Ami szörnyen zavar és talán ez rontja a leginkább az összképet, a sok folt/heg a már kinyomott pattik helyén... Észrevettem, hogy az étkezésem nagyban befolyásolja a bőröm kinézetét, viszont voltam vérvételen és nincs ételallergiám, illetve hormonális problémám sem. Jelenleg eléggé minimalizálom a bőrápolást: micellás vizzel mosom le a sminkem és az arcom, ezután zuhany közben finomat átdörzsölöm Himalayas bőrradírral és éjjelre a pattikra teszek a bőrdoki által felírt Differinből (iszonyúan szárít és inkább csak kordában tartásra jó de megelőzésre semmiképp), illetve 2-3 naponta átkenem Neogenence géllel, vagy néha La Roche-val. Kezdek belefáradni, hogy igazán változást nem látok és nem láttam soha. Tudnál segíteni, hogy szerinted mit kéne használnom és mit nem?

VÁLASZ:
Tudom, hogy milyen érzés ez, anno én is hasonló cipőben jártam, de amikor egy nap belenéztem a tükörbe és elsírtam magam, akkor tudtam, hogy ez így nem mehet tovább. Én úgy gondolom, hogy az aknénak van egy pozitív oldala: a tested így jelzi, hogy valamit nagyon nem jól csinálsz, esetleg betegséged van, így fény derül a dolgokra még időben. Persze nem egyszerű dolog rájönni az akne okára/okaira, de megéri minden rá szánt perc és pénz, mert előbb-utóbb okosabbak és tapasztaltabbak leszünk, s végre búcsút mondhatunk a nehéz időszaknak.
Én úgy látom és tapasztalom, hogy a hormonális akne ritkán jár együtt rengeteg mitesszerrel, ugyanis semmi köze a faggyútúltermeléshez, mint pl. a tiniknél. 26 évesen azonban már kinőttél ebből a kórból, a hormonjaid viszont rendben vannak, akkor más felé venném az irányt. Mivel te is észrevetted már, hogy nagyon nem mindegy, hogy mit eszel, ezért ajánlom az étkezési napló vezetését. Mindent fel kell jegyezni: elfogyasztott ételeket, italokat és a bőr állapotát. Hamarosan eléggé világosan látszik majd, hogy mi az, amit inkább hanyagolni kellene. Ezek lehetnek zsíros, fűszeres ételek, tej és tejtermék (hiába nem vagy laktózra érzékeny, a tejben ott van pl. a növekedési hormon, ami aknét eredményezhet), magvak, glutén (kenyér és társai) stb.
A legegyszerűbb dolgok is problémásak lehetnek. Mielőtt az arcomhoz nyúlnék mindig kezet mosok, illetve nagy nehezen sikerült leszoknom arról, hogy nap közben az arcomat fogdossam anélkül, hogy tudatosulna bennem. A párnámra tiszta törülközőt teszek és úgy alszom, a sminkecseteket gyakran mosom, a krémeket nem tartom évekig, főleg ha tégelyesek és még sorolhatnám. Minden apróságra figyelni kell. A legfontosabb: pattanást NEM nyomunk ki! Főleg azzal nem szabad próbálkozni, ami mélyen gyökerezik, nagy, piros, nincs fehér teteje. Azt ki sem lehet nyomni, ne tegyük tönkre a bőrünket, mert a foltok mellé (azok legalább elmúlnak idővel) hegeket is kapunk, amiktől már nem lehet megszabadulni. A tág pórusokat a genetikának köszönhetjük, ahogy írod, neked is voltak mindig, de most már más helyen is előfordulnak. Rossz hír: ezeket eltüntetni nem lehet, max. kordában tartani, de olyan már sosem lesz, mint régen. Sajnos a mitesszereknek ez tökéletes terep, ezért próbáld meg kezelni az olajos bőrödet. BHA akár minden nap, gyengéd arclemosó (semmi zsíros bőrre való cucc, azok csak kiszárítják a bőrt és még jobban zsírosodik majd), könnyű hidratálókrém, az orrodra esetleg néha használhatsz lehúzható tapaszokat, egész arcra pedig agyagos maszkokat, azok is nagyon jól tisztítják a bőrt. A hámló bőrt a vízhiánynak és a Differinnek köszönheted szerintem: ha a krém nem használ, akkor elhagynám, keresnék hatásosabbat, pl. bármi, amiben benzoyl peroxide van. Ez az egyetlen összetevő, ami tényleg elpusztítja a P.acnes baktériumot, a pattanások okozóját. Gyógyszertárban kapható néhány olcsó krém, de nekem azok nagyon szárítottak, így Amerikából rendelem a Paula's Choice verzióját, ami megmentette a bőrömet. Nem túlzok! Több, mint egy évig elég, nem kell naponta használni, minden pénzt megér. Ha a pattanásokat végre kordában tudod tartani, akkor jöhetnek a foltok: nekem eddig a C vitamin vált be a legjobban, ami egyébként egy fantasztikus antioxidáns, mindenkinek csak ajánlani tudom, bármilyen bőrtípusotok is van. 
A használt termékekkel sem értek egyet, ugyanis a micellás víz és egy-két vattakorong nem tud minden szennyeződést eltávolítani, ráadásul irritálhatja is a bőrt, a fizikai bőrradírról nem is beszélve. Aknéra semmiképp nem javaslok radírozást, kémiai hámlasztást viszont annál inkább (BHA és AHA is). A Neogence-t nem ismerem, a LRP problémás bőrre való termékei viszont tartalmaznak parfümöt, azt érdemes hanyagolni, ha lehet. A saját rutinomból mutatok pár dolgot, amiket esetleg kipróbálhatnál.

Összegyűjtöttem pár terméket, amik szerintem illenének a rutinodba, olvasd el a teszteket, amiket írtam :)
Sminklemosásra csak ezt tudom javasolni.
A két kedvenc kíméletes arclemosóm.
A koreai esszenciákat nagyon tudom ajánlani vízhiányra, de ha pénztárcabarát hidratálókrém kell, akkor ez jó!
Egy jó tonik is hasznos, a BHA, AHA és aloe vera miatt ezek különösen jók problémás bőrre.
A csodakrémem mindenféle akne ellen!
A BHA a mitesszerek ellen, az AHA a szebb bőrért, foltok miatt stb.
Tapaszok, amikkel a mitesszereket eltávolíthatod, majd pedig a BHA-val kordában tarthatod a pórusokat.
C vitamin a foltok, bőröregedés, ráncok ellen.

Remélem hasznos volt, s kitartást kívánok az akne elleni küzdelemben! :)

11 comments:

  1. Ez nagyon jó ötlet, lehet, hogy ellopom! :) Sajnos ezzel én is így vagyok... Egy idő után az embernek se ideje, se többlete ilyen részletesen válaszolni egy-egy levélre... De nagyon jók a válaszok és a termékek is. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm! Lopd el nyugodtan, nem az én ötletem :D

      Delete
  2. Jó ötlet, így talán kevesebb kérdést is kapsz talán :)
    Én is épp nemrég készítettem ilyen bejegyzést, miután hosszasan válaszolgattam az olvasónak ráeszméltem, hogy ezekből akár egy bejegyzés is lehetne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne haragudj, nem láttam, különben linkeltelek volna. :( Mikor elkészültem ezzel a bejegyzéssel és ránéztem az órára, egyből eszembe jutott, hogy igen, ezért jobb ez így... :)

      Delete
  3. Huu Viki ez nagyon jó ötlet! Szuper részletes és ugye nem általánosságban írsz hanem konkrét példához. Nagyon tetszik! Régen a "tini magazinokban" is oda voltam az ilyen kérdezz-felelekért, mondjuk tartalmilag nyilván nem lehet összehasonlítani, ez sokkal-sokkal hasznosabb. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én is bírtam azokat a rovatokat :D A Bravoban rettentő kérdések voltak, de az im és társai érdekesebbre sikerültek. Hmm, nosztalgia :D
      Köszönöm, örülök, hogy tetszett az ötlet :)

      Delete
  4. Nagyon örülnék, ha a blogodon válaszolnál néhány olvasói levélre! Nekem is hasonló panaszaim vannak 24 éves létemre, bár mitesszerem nincs, de helyette a szemem alatt grízek éktelenkednek. Sokáig próbálkoztam meg találni a megfelelőt, de talán mostanra letisztázódott. Igyekszem koreai arcápolási rutint alkalmazni, bár az arcomra használt termékek java része nem Koreából származik (még). A gyógyszertári termékek, főleg amiket a bőrgyógyász ír fel, azok valóban szárítanak, de van egy olyan gyógyszertári termék ami számomra pótolhatatlan: Bepanthen kenőcs! Teljesen komolyan mondom! Ahol pattanásos az arcom oda kenek belőle egy kis Ilcsi habkrémmel együtt és aloe vera sprayvel benedvesítem az arcom és beleütögetem az arcomba! A Bepanthen ugyebár antibakteriális, elég zsíros hogy hidratáljon, de ne tömítse el a pólusokat. Igyekszem azért nagyon vékony rétegben kenni, mert néha tartok tőle, hogy nem feltétlen örülne a bőröm, esetleg megszokná, de eddig így nagyon bejött!
    Viki nagyon várom a további ilyen jellegű posztot! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen, hogy leírtad a tapasztalataidat és a tippedet, jó hallani mások csodakrémjéről is! :) Sosem használtam Bephantent, úgyhogy nem tudok róla nyilatkozni, de neked bevált, annak pedig nagyon örülök :)

      Delete
  5. Milyen remek sorozat! Bennem fel sem merült, hogy bloggerinának írjak tanácskérő levelet blogon kívül, végülis ez egy hobbi, nem ez a foglalkozásod, hogy 100 levélre válaszolj munka, magánélet mellett. Kedves tőled, hogy szánsz időt erre, sokaknak segítesz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedves vagy, köszönöm szépen! :) Ilyen leveleket én sem írtam soha bloggernek, szeretek mindenre magam rájönni, kitapasztalni a dolgokat, aminek hála van ez a blog is hahaha :D
      Régen mindig bűntudatom volt az e-mailek miatt, de ilyen formában nagyon szívesen válaszolok, a lényeg, hogy több emberhez eljusson és tudjam linkelni, ha esetleg valaki megint megkérdezné :D

      Delete
    2. Kedves Viki! Azt szeretném megtudakolni tőled, hogy ha a 11 éves leánykámnak már pattanásosodik a homloka/orra, használhatom-e ilyen kis fiatal bőrre is az általad pattanásos bőrre javasolt termékeket? Elsősorban persze a rendszeres rctisztításra próbálom rávenni,vettem is neki már saját, abszolút bőrbarát arctisztító gélt (Balea ultra sensitive waschgel - alkohol- és parfümmentes), de azt gondolom, ez már az ő esetében nem elég, hisz ettől még nem múlnak a pattanások. Mi az, amit már lehet ilyet fiatal bőrre is, ill. mi az, amit még semmiképp ne használjon? Köszi előre is a választ!

      Delete