OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Tuesday, June 9, 2015

Paula's Choice CLEAR Azelaic Acid Treatment



Az első Paula's Choice termék, ami nem igazán vált be: Paula's Choice CLEAR Azelaic Acid Treatment. Azealinsavat és BHA-t tartalmaz, ami elvileg jó pigmentfoltok és pattanások ellen, de mi a tapasztalatom vele kapcsolatban több, mint fél év használat után?


Kezdjük ott, hogy a Clear Daily Skin Clearing Treatment Azelaic Acid + BHA teljesen ugyanaz, mint a Resist Skin Transforming Multi-Correction Treatment with Azelaic Acid & BHA. Ezt sajnos nem tudtam vásárláskor, ezért azt hittem, hogy valami újdonságot próbálok ki, így teszteket sem tudtam olvasni róla, "vakon" rendeltem meg. A krém maga fehér, könnyen kenhető, hamar felszívódik mindenféle ragacsos érzet nélkül, kellemes használni, főleg este szoktam felkenni, de sminkelni is lehet rá probléma nélkül. Több, mint fél éve vettem, most fogyott el, elég sokáig tart egy 30 ml-es tubus, bár én nem kentem minden egyes nap.
Az azelainsav segít a pattanások megelőzésében (antibakteriális), pigmentfoltok halványításában és rosacea kezelésében is. A tanulmánnyok alapján 15-20%-os koncentrációban már hatásos, de még nem irritáló túlságosan. Sajnos az nem derül ki, hogy hány százalékban található meg az azelainsav ebben a termékben, sehol nem találom (közben Ilditől - www.szepsegreceptek.hu - megtudtam, hogy 10%-os). Ehhez a krémhez még szalicilsavat (BHA) is tettek, így már tényleg mindent tud elvileg, amire nekem szükségem van (akne megelőzése és pigmentfoltok gyógyítása), s az az igazság, hogy az elején rendkívül elégedett voltam vele. Tavaly nyáron megvettem a Paula's Choice csak az USA-ban kapható benzoil-peroxidot (ettől az EBAY-s eladótól) tartalmazó termékét (a gyógyszertári készítmények nagyon irritáltak), attól hatásosabb krémet nem kívánhat az ember lánya akne, pattanások ellen, elég kíméletes is a bőrhöz, de azért mégsem szerettem volna csak erre az összetevőre hagyatkozni, azelainsavra akartam lecserélni.
Pattanások megelőzésében tényleg elég jó, bár semmiképp nem olyan hatásos, mint a fent említett benzoil-peroxidos krém, viszont kíméletesnek éreztem, sokkal gyakrabban is mertem használni, mint a másikat, vártam tehát, hogy további változások következzenek. Ezek elmaradtak, a pigmentfoltokon nem segített sajnos, legalábbis nem annyit, amennyit egy több, mint 12 ezer forintos készítménytől elvárnék.
Otthon a Skinoren krém pár ezer forintért kapható, arra kíváncsi lennék (sajnos vényköteles, itt pedig drágább, mint ez a Paula's Choice termék...), abban 20%-os az azelainsav, jó és olcsó alternatíva lehet. Nekem igazából most nincs is ilyesmire szükségem, mert a BHA rendszeres használatával sikerül elég jól megelőzni a pattanásokat, teljes gőzzel a pigmentfoltok halványítására helyeztem a hangsúlyt, így lesznek még ezzel kapcsolatos tesztek a blogon :)
A Paula's Choice CLEAR Azelaic Acid Treatment összetevői szépek, lent láthatjátok is, nincs benne alkohol vagy illatanyag, ahogy azt Paulától már megszokhattuk. 



10 comments:

  1. Én a 20%-os Skinorent használtam. A BP-t sokkal jobban toleráltam, attól csak kiszáradt a bőröm, a Skinoren viszont napi használattal megmarta. Csak a foltokra kenegettem... Szerintem azon valamit segített, de nem többet, min a C-vitamin meg a Retinol. És köszönöm az említést. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Le is mondtam akkor róla. Köszi szépen, hogy megírtad. Igazából a kíváncsiság vezérel mindig, szeretem végigpróbálni az izgalmasabb összetevőket, így tudom majd, hogy mit érdemes újravenni :) C vitamin, retinol, BP, ezek nálam is nagyon hatásosak! Bár most néztem előtte-utána kép szerkesztése közben, hogy az arbutin is elég jó (japán kence, bár abban is van c vitamin).

      Delete
  2. Én anno rákérdeztem Pauláéknál, és az ebben található szalicilsav nem hámlaszt. Csak 0,5% van benne és pontosan nem emlékszem már, hogy mit írtak, de talán a PH-ja sem megfelelő hozzá. Egyébként nekem sem csinált nagy csodát, elhasználtam még az ezüst csomagolásúból, de pl. a barátnőm esküszik erre a termékre. Kinek mi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0.5??? Így egyre viccesebb... Ha ezt tudom (sehol nem találtam adatokat erről), akkor biztos nem veszem meg, pénzkidobásnak érzem... Köszi szépen, hogy megírtad.
      Mindenki bőre más, az enyém lassan reagál és kell, hogy megfelelő arányban legyen a krémben az illatő összetevő, különben feleslegesen kenem, másnak elég kevesebb is, jó nekik! :)

      Delete
  3. nekem sem tűnik úgy, hogy beválna, pedig jó lett volna... bár még nem végeztem ki a tubust. asszem kevés ez a 10%, nem is értem, miért csak ennyi van benne, ha maga paula szerint is 15% felett hatásos...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pontosan ez zavar engem is. Vagy legalább legyen már ott a leírásban ez az adat, miért kell mindenre külön rákérdezni? Mindegy, kipróbáltam, drága tanulópénz volt, de most már jobban odafigyelek még a PC-s kencéknél is, mert ez az újracsomagolás is kikészít :D

      Delete
    2. jah, az is zavaró. : D de tényleg, tiszta megtévesztés ez a 10%. én szerencsére csak kb. 6000-ért vettem egy krémmániás csajtól, majdnem tele volt szerintem. kis minta hiányában sosem mertem egyből megrendelni a pc shopból. legalább lehetne belőle minta, vagy valami...

      Delete
  4. Szia
    En ugyanolyan problemaval kuzdok mint te. Sajnos erosen aknes az arcom. Mar sokfajta termeket kiprobaltam de semelyik nem hozott lathato eredmenyt. Szeretnek most Paula termekeket rendelni, de mivel eleg huzos az aruk, nem szeretnek mellenyulni. A kerdesem az lenne hogy letudnad nekem irni hogy melyikek azok a termekek amik a legszembetunobb valtozast hoztak?
    Koszonom😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia!
      Te írtál e-mailt is, ugye? Majd oda is elküldöm ezt.
      Abban írtad, hogy a nyomkodás után hegek maradnak. Kérlek ne nyomd ki a pattanásokat, főleg azokhoz ne nyúlj, amiknek nincs fehér teteje, hanem csak pirosak és jó mélyen vannak. Azokból nincs mit kinyomni, csak roncsolódik a bőr, ha hozzányúlsz.
      Folthalványításra nekem az OST C20 szérum jöttbe, azon belül is az új, a 21.5%-os. Ha beírod a blog jobb felső sarkán lévő keresőbe, akkor találsz tesztet előtte utána képekkel.
      Láttam h a 2%-os BHA-t kinézted, az jó, főleg ha jönnek még ki mindig pattanások, csak rendszeresen használd (amúgy nem nagyon működik nálam). Van olcsóbb verzió is Koreából. Cosrx BHA 4%, erről is van tesztem.
      Az antioxidáns szérum jó, de foltot nem halványít. Ha csak arra szeretnéd, akkor legyen inkább az OST C vitaminos szérum. Az Earth Sourced lemosó jó, gyengéd, én is azt használom.
      Nekem az is segített h nem nagyon eszek már tejterméket, főleg a tej és sajt látszik meg másnap a bőrömön és a fűszeres dolgokat sem ár kerülni, ha lehet.

      Delete
  5. Igen en kuldtem😊Koszonom szepen a valaszt. Kozben rendeltem mar mert most akciojuk van a nemet oldalon, es feltem hogy lemaradok. Megrendeltem a zold lemosot es a bhat, a 10% os ahat illetve a serumot. Remelem hogy azert valamennyit segiteni fognak, ha mar ilyen arany aron merik oket😀sajnos nekem inkabb ilyen bor ala benott pattanasaim vannak. Keves az olyan ami feher es rendesen kitudom nyomni.probalok leszokni errol a nyomkodasrol, tobb kevesebb sikerrel....

    ReplyDelete