OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Tuesday, June 9, 2015

Essie | Mademoiselle + First Base, Good To Go Top Coat



I was probably the only 29 old girl on this planet without an Essie nail polish but now I can proudly say: now I own Mademoiselle and the base and top coats! :)

Végre rászántam magam és kipróbáltam az Essie márkát, abszolút nem bántam meg! Találtam egy szettet, amiben a nagyon szép és tartós Mademoiselle mellett alap- és fedőlakk is helyett kapott.


ENGLISH:
Although I had never shown interest in Essie and their products I became quite excited when I saw this mini set on the shelf. Mademoiselle seemed pretty and I needed a good base and top coat too, luckily it was a good choice. Mademoiselle is part of the permanent collection, this sheer pink colour is gorgeous, the texture is surprisingly good! I needed three thin coats to achieve the result you can see in the pictures. I don't even know why I didn't apply one more coat because the nail polish dries very fast but to be honest it's pretty enough for me as it is :) The base and the top coats are very-very good, they dry fast, the latter gives nice shine to the polishes, the brushes are big and wide enough, I really cannot complain. How long does it last? Days! Without chipping or losing its shine, it's very impressive. I think it's time for me to discover the world of Essie and buy some more of their nail polishes! :)

Essie at FragranceDirect:


MAGYAR:
Elég későn kezdtem el érdeklődni az Essie márka iránt, de ezt a mini szettet csak nem tudtam a boltban hagyni. Az alap- és fedőlakkon kívül a nagyon világos Mademoiselle is helyett kapott benne. Mivel pár napja láttam megint a drogériában, így eszembe jutott, hogy írni kellene róla röviden :) Az állandó kollekció része, sokak kedvence, a színe nagyon szép rózsaszín, az állaga pedig meglepően jó! A világos lakkokkal bajban szoktam lenni a barázdált körmeim miatt, de ez elég jól viselkedett. Három vékony réteg van rajtam a képeken, még mindig nem fed teljesen, de nekem ez már elég, így is tetszik. Az alaplakk és a fedőlakk is szuper, gyorsan száradnak, utóbbi szép fényt ad a lakkoknak, az ecsetük pedig nagy, széles, hiába mini üvegekről van szó, ezt is nagyon tudom értékelni. A tartósságra egy szavam sem lehet, napokig szép volt, nem kopik, ezért elhatároztam, hogy lesz még nekem Essie lakkom a jövőben! :) Minden vágyam egyébként egy tényleg jó állagú nude lakk, talán ennél a márkánál találok majd ilyet (de ha van tippetek, örülnék neki! :) )

A brit FragranceDirect oldalán nagyon olcsón beszerezhető:




3 comments:

  1. Nekem megvan tőlük a Chinchilly (sötétebb, kicsit taupe beütésű) és a Sand Tropez (mint neve is sugallja, világos, homokszínű), mind a kettőt imádom! Nem egyrétegesek, de annyira gyönyörű és könnyen kezelhető lakkok, hogy nem is érdekel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem baj, ha nem egy réteges, csak az állaguk legyen jó és készüljek el hamar velük. Köszi szépen a tippeket, megnézem majd ezeket a boltban! :)

      Delete
  2. Ha nude lakk, nekem egy régebbi Essence lakk jön be nagyon, már lassan két éve használom, alig van már az alján. Az új szortimentben is láttam hasonlót, de még nem vettem belőle. Két réteg, gyorsan szárad, jól fed, nekem ennyi elég, hogy ne költsek rá 500 forintnál többet. :D

    ReplyDelete