OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Sunday, April 19, 2015

J.R. Liggett's Bar Shampoo Tea Tree & Hemp Oil | Natúr Samponszappan

Olajokat tartalmazó szappannal hajat mosni? Igen! :) Natúr szappanra tértem át, ami meglepően jó: J.R. Liggett's Bar Shampoo Tea Tree & Hemp Oil. Nincs benne: illatanyag, szulfát, tartósítószer stb.



Mivel régebben nem sok figyelmet kapott tőlem a hajam, ezért tavaly nyár körül elhatároztam, hogy ez nem mehet így tovább. Ez az első olyan termék, ami igazán bevált, nagyon szépek az összetevői, így szívesen írnék róla a blogon is.
J.R. Liggett's Bar Shampoo Tea Tree & Hemp Oil samponszappanról van szó, ami több helyen is beszerezhető, de én - szokásomhoz híven - az iHerb-et választottam. Többféle termékük is van, én elsőre az illatanyagmentes verziót néztem ki magamnak, amiben teafa és kender olaj is van. Nagyon minimális az összetevőlista, szinte csak növényi olajokat (olíva, kókusz, ricinus, teafa, kender és mandula) és vizet (New Hempshire forrásvíz) tartalmaz, emellett állatokon sem tesztelnek. Elég furcsán hangzik talán, hogy olajjal mosok hajat, de mégis bevált: a hajam tiszta, olajmentes, puha, jó megfogni még akkor is, ha nem használok balzsamot (nem kell mellé balzsam, de még volt egy kevés, azt el akartam használni)!
A márka szerint egy ilyen 99 g-os tömb 0.7 liter folyékony samponnak felel meg (ebben azért kételkedem, de majd meglátjuk). Nagyon jól habzik, meglepően kevés kell belőle: bevizezem a hajam, párszor átmegyek rajta a szappannal, ez már elég habot generál, hogy tisztára mossam a félhosszú hajamat. Könnyű kimosni, viszont a "mindenmentesség" miatt nem olyan sima a haj ilyenkor, de pl. az előző samponomhoz képest ez egy álom. A fejbőrön egészségesebb, mint valaha, ezért nagyon ajánlom a természetesebb összetevőket tartalmazó termékeket azoknak, akik viszkető, korpás stb. fejbőrtől szenvednek. Szárazabb hajra a legtökéletesebb szerintem, bár az enyém inkább a zsírosabb felé húz, így sincs problémám az olajokkal teli samponnal. Használat után a haj puha, hidratált, fényes, kicsit viszont elnehezül (talán így tudom a legjobban körülírni) és nem olyan sima, mint mikor egy átlagos samponnal mosok hajat. A legfurcsább az, hogy az olajok miatt azt vártam, hogy majd gyorsabban fog zsírosodni a hajam, de pont az ellenkezője történt: mióta ezt használom 1-2 nappal később kell hajat mosni. Valószínűleg ez annak köszönhető, hogy ez a sampon nem szárítja ki a fejbőrt (mint ahogy a zsíros arcbőrt sem érdemes teljesen kiszárítani, mert csak még jobban zsírosodik tőle). Semmi mást nem használok a hajamra jelenleg (sem hajformázókat, semmit), szóval nem úgy néz ki, mintha most jöttem volna a fodrásztól, de legalább kevesebb hullik, aminek nagyon örülök :)
Nem drága, s mivel nem kell balzsamot használni, ezért még ezen is spórolhatok hála neki. Szeretnék majd mást is kipróbálni, de ezt biztosan újraveszem, szerintem utazáshoz is jobb szilárd sampon, van is olcsón szett mini szappanokkal! :)

Ingredients: Olive oil, coconut oil, castor oil, fresh pure New Hampshire spring water, sodium hydroxide
+ Tea Tree Oil, Hemp Oil, Almond Oil

iHerb-ről vettem:





9 comments:

  1. En mar ezt hasznalom kb. 1 eve hajmosasra, a herbal formula a kedvencem, próbáltam az argánolajost is meg a teafásat de ez jött be legjobban. Az elnehezülés elmúlik 1-2 hónapon belül, és szép lesz a hajad, csak várd ki.:) Én szoktam utána balzsamot használni, mert úgy rendezettebb lesz a hajam. Egyébként nálunk már nagymamám is ezt használja, a szulfátos samponoktól kiszáradt és viszketett a bőre, ezzel már semmi ilyen probléma nincs.:) Szóval én is csak ajánlani tudom! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, én is észrevettem, hogy egyre jobb, kevésbé nehezül el a haj, minél többször használom. Nekem sem viszket a fejbőröm végre, még a korpán is segített, nagyon elégedett vagyok vele én is :)

      Delete
  2. Nem lehet, hogy ezek már elszappanosított olajok? (Tulajdonképpen a szappan nem más, mint elszappanosított olaj.) Ez pont, hogy leoldja a zsírt, és eltávolítja a szennyeződést. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Közben rájöttem, hogy de, biztosan az, sodium hydroxide vagyis marónátron (nátronlúg) van benne.

      Delete
    2. Dehogynem, lúg nélkül nincs szappan :)

      Delete
  3. Ígéretesnek hangzik, csak azt nem értem, hogy miért habzik, hogyha nincs benne szulfát?! A samponokban az SLS az amit a habot képzi... de nem vagyok olyan nagy szaki, lehet, hogy más összetevő is felelős ezért... :)
    Én gyakran használok samponszappant a Lush-tól, szeretem őket, de nem a kedvenceim, egy idő után mindegyiktől kiszárad a hajam, bár azok közel sem ennyire natúrak mint ez. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nátrium-hidroxid van még benne, attól lesz a szappan szappan. Gondolom az összetevők átalakulnak a folyamat során, azért habzik a végeredmény (de nem vagyok szappankészítő vagy szakértő). Lushtól volt egyszer egy tömböm hajra, az szerintem szilárd balzsam volt (ezer éve használtam, már nem rémlik, csaz azt tudom, hogy zöld volt) :) Nem volt rossz :)

      Delete
    2. Beletrafáltál, így van. :-) És igazából emiatt nem olajjal mosol már hajat, mert az olaj az hidratál, az elszappanosított olaj meg szárít, ugyanis oldja a zsírt. Épp ezért fura, hogy nem szárít, mivel pont, hogy elvileg a szappan jobban szárít az erős zsíroldó hatása miatt, és épp emiatt várnám, hogy mivel nagyon drasztikusan leoldja a zsírt a fejbőrről, gyorsan zsírosodik,szóval nagyon meglep, amit írtál. Nekem nagyon problémás a fejbőröm, és pikk-pakk zsíros a hajam, csomó mindent próbáltam már rá, most külön kezelésre is járok (épp most írtam a blogban,) kiv.szappant, azt még nem próbáltam mert jellemzően nem vagyok szappanpárti, de hát elbizonytalanítottál. :-D (Ritka, hogy valakinek ez sikerül. :D ) Egyébként ez egy szuper cikk a szappanos hajmosásról az egyik kedvenc blogomról: http://thebeautybrains.com/2014/04/10/is-bar-soap-bad-for-hair/

      Delete
    3. Én próbáltam ebből több fajtát is, és szerettem egy ideig, de aztán azt vettem észre, hogy nem tudom rendesen kimosni a hajamból, akárhogy próbálom... Fehér lerakódás volt a hajkefén fésülködés után és akkor is, ha megvakartam a fejbőröm. Almaecetes öblítéssel is próbálkoztam, de nem lett jobb. Feladtam emiatt a dolgot, pedig kevésbé zsírosodott a hajam, amikor ezt használtam és tényleg balzsam sem kellett a hosszú hajamra.

      Delete