OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Wednesday, February 18, 2015

Keleti vs. Nyugati Bőrápolás | A Koreaiak 10 Évvel Előttünk Járnak?

Mi a különbség a keleti és a nyugati bőrápolás között? Tényleg előttünk járnak több, mint 10 évvel? Mit tanulhatunk el tőlük? 




Érdekes téma ez a számomra, ezért szeretnék kicsit a blogon is foglalkozni vele, mert jó az, ha több oldalról közelítünk meg egy-egy dolgot. Amikor elkezdtem a koreai termékek iránt komolyabban érdeklődni, akkor úgy éreztem, hogy "kinyílt" a szemem. Egy teljesen más világba csöppentem, sok dolog pedig elgondolkodtatott, rájöttem, hogy máshogy is meg lehet közelíteni a bőrápolás és sminkelés témakörét. Azelőtt elég volt nekem, amit magazinokból, TV-ből, esetleg ismerősöktől hallottam, aztán rájöttem, hogy mennyire kevés is ez az információ. 
Nem, nem arról van szó, hogy a koreaiak mindent jobban tudnak, hanem egyszerűen a "másságuknak" hála kíváncsibb lettem, az pedig nem árt, ha picit tudatosabban állítjuk össze a bőrápolási rutinunkat vagy a sminkkészletünket :) Régen pl. nyűg volt a smink eltávolítása, arcmosás, krémezés stb. alig vártam, hogy végezzek vele, hiszen "van nekem jobb dolgom is", manapság viszont örömtáncot járok, ha valami szuper kencére bukkanok, este pedig alig várom, hogy magamra kenjek ezt-azt :D 

FIGYELEM!
A félreértések elkerülésének érdekében... Próbáltam semleges stílusban írni, de ha nem lenne egyértelmű, leírom itt is. Az ázsiai bőrápolás és módszerek másak, de ez nem azt jelenti, hogy mindenben követni kellene őket. Nem arról van szó, hogy ők mindent jobban tudnak, egyszerűen csak érdekes a téma, el lehet tanulni ezt-azt tőlük. Én személy szerint sok ázsiai és sok nyugati terméket is használok, nem azt nézem, hogy honnan származik, hanem hogy mit tud, mit tesz a bőrömmel! :)

Különbség a keleti és a nyugati bőrápolás között

1. Fényvédelem
A legnagyobb különbség egyértelműen a fényvédelemmel kapcsolatos. Az ázsiaiak már gyerekként megtanulják, hogy a bőr legnagyobb ellensége a napfény. Visszafordíthatatlan folyamatokat indít el, amik persze csak évekkel később lesznek láthatóak, de akkor már túl késő. Ezért keresik az árnyékot, ha sétálnak, az esernyőt előveszik, ha süt a nap, és akkor még a fényvédő (SPF50 körül) mindennapos használatáról nem is beszéltünk! 
Ezzel szemben nyugaton még mindig nem tudatosult az emberekben (tisztelet a kivételnek), hogy a fényvédelem igenis fontos. A mértéktelen, mindenféle védelem nélküli napozás még most is sokunk életének a része, hiszen csak nem rég lett egyre gyakrabban hallható téma a bőr védelme. Az sem segít, hogy a kínálat nem nagy, pl. miért nincs fényvédő sok nyugati "nappali krémben", ha van, akkor sem több SPF 10-15-nél, bár valószínűleg a kereslet nem elég nagy ilyesmire. Az esernyőnket úgysem fogjuk előkapni a tűző nyári napon, de a fényvédőt fel lehet kenni, az internetnek hála nincsenek határok, sok webshopból tudunk ilyesmit rendelni. 

2. Ki a szép?
Ázsiában a szépségideál a mai napig is a "tejfehér", makulátlan bőrű nő (és férfi), ami a nyugati trendek betörésével sem változott meg. Ennek a gyökerei nagyon régre nyúlnak vissza, a fehér bőr a gazdagok, nemesek kiváltsága volt, ők nem dolgoztak a földeken, nem barnultak le. Manapság is a világos bőr a szép, az egészséges számukra, amiért bármit megadnának. Gondoljunk csak a rengeteg "whitening" krémre: nem, nem arra gondolok, ami azt ígéri, hogy a pigmentfoltokat halványítja, hanem pl. a hónaljfehérítő kencékre, mert még ilyen is van :D
Nyugaton ki a szép? A barna, lebarnult bőr a szép, a szexi és sokak szerint az egészséges is (ezért minden nyáron megkaptam a magamét, hogy miért nem megyek napozni, olyan hullafehér vagyok). Ezzel csak az a baj, hogy minél barnábbra próbáljuk napoztatni magunkat, annál jobban roncsolódik a bőr. Nálunk fehérítőkrémet nem találunk a polcon, barnítót viszont mindenképp.

3. Bőrápolás vs. sminkelés...
A többlépéses (10 lépéses koreai arcápolás) arcápolásról már írtam bővebben, ami egyébként a mai napig lenyűgöz. Az ázsiai országokban a bőrápolás szertartásszerű, nem maradhat el, több lépésből áll, időt szánnak rá. Sokan emlegetik azt a "szabályt" is, hogy ha reggel 15 percig sminkeltél, akkor este is szánj 15 percet a bőrödre. Már gyerekként hozzászoknak, megtanulják, hogy mire van szükségük a bőrüknek, akár lányok, akár fiúk. Ha megnézünk egy koreai terméket közelebbről, akkor láthatjuk, hogy az összetevőlista nagyon hosszú, telepakolnak mindent izgalmas összetevőkkel. Ami nekünk még sokkoló, az nekik már rég természetes: csigakivonat, méhméreg, fermentáció stb. A legnagyobb dícséret, amit egy ázsiainak mondhatunk az ez: "De szép a bőröd!" :)
Mi a helyzet nyugaton? Mi inkább a sminket szoktuk megdícsérni másokon, nem? :) Nálunk a sminktermékek fogynak a legjobban, sokat is sminkelünk (a trendek is gyakrabban cserélődnek, izgalmasabbak), az arcápolás pedig eltörpül mellette. Sajnos még a mai napig is az az egyik legtöbbször emlegetett "tipp", hogy este illő lemosni a sminket... :( Sok termékeket úgy reklámoznak, hogy 3, 4, 5 - az egyben, tehát elég csak egyet magunkra kenni, azzal a bőr összes igényét kielégíthetjük (ó, bárcsak így lenne). Az összetevők milyenek? Általánosítani fogok most. Egyszerűnek mondanám a fenti krémekhez képest, nem túl sok összetevővel, azok közül is az ásványi olaj (mineral oil) és az E vitamin szokott leginkább visszaköszönni a listáról a tapasztalataim szerint. A kék Nivea krém egy jó példa erre, az még mindig nagyon népszerű, ha jól tudom.




4. A férfiakkal mi a helyzet?
Szerintem nem fogok senkit sokkolni azzal, hogy a nyugati férfiak nem szívesen kennek magukra krémeket. Fényvédőről hallani sem akarnak, legjobb esetben a tusfürdős arcmosásról áttérnek egy jobb lemosóra, de a többi csak szenvedés. 4 évbe került, hogy rávegyem a barátomat egy BHA-s tonikra, most pedig nem hisz a szemének, hogy milyen szép a bőre! :p
A koreai férfiak viszont nagy hangsúlyt fektetnek a bőrápolásra, a fényvédelem nekik is fontos, sokan pedig már a sminktermékektől sem riadnak vissza. Legutóbb pl. a The Seam márkánál láttam, hogy pasik reklámozzák az új rúzsokat. Ezzel szerintem mindent elmondtam. Ázsia dominál: a 2013-ban eladott férfi bőrápolási termékek 65%-a ázsiai kezekben vagyis polcokon landolt.

5. Előttünk járnak több, mint 10 évvel.
Sok helyen olvasható, hogy a japán, koreai stb. bőrápolási technológiák több, mint 10 évvel a nyugatiak előtt járnak. Ekkora kereslet mellett nem is csoda, hogy a cégek szívesen fektetnek pénzt és energiát a kutatásokba, termékekbe. Ráadásul nagyon gyorsan reagálnak az újdonságokra, rögtön a tettek mezejére lépnek, pl.: minden márka legyártotta anno a csigakrém saját verzióját, egyből van cushion bb krém nagy választékkal stb. Nyugat? Amikor a bb krém láz már RÉG égett, akkor jelent meg a Garnier egy bb krémmel, ami hónapokig az egyetlen bb krémünk volt, csak lassan csatlakozott a többi márka (inkább kevesebb, mint több sikerrel).
Viszont szerintem nem járnak előttünk 10 évvel, bár jól hangzik, de nem... Inkább a múltban keresném a választ, mint a jövőben. Nem hiszem, hogy többet tudnának, jobbak lennének, egyszerűen ezekben az országokban nagyobb hagyománya van a bőrápolásnak, mi pedig csak mostanában ébredtünk a tudatunkra néhány témával kapcsolatban (pl. fényvédelem), sok a bepótolnivalónk. 

Sajnos nekem is csak felnőttként nyílt ki a szemem, de a gyerekeimnek már mindent meg fogok tanítani, amit csak tudok, s remélem, hogy a jövő generációi már tudatosabban ápolják majd a bőrüket, és nem veszik fiatalkorban természetesnek az egészségét.

Minden koreai termékkel kapcsolatos posztomat itt megtaláljátok:

Kedvenc koreai eladóim EBAY-n:


source: photo1: www.innisfree.co.kr, photo2: www.thesaemcosmetic.com

40 comments:

  1. Örülök a posztnak, remélem sokakat fog inspirálni, hogy elkezdjenek szétnézni a világhálón és beépíteni ezt-azt a napi rutinjukba.
    Épp ma tartottam fürdőszoba-polc rendezést, és sorba raktam egy polcra mindent használati sorrend szerint. Még van egy két dm-es cucc, de lassan minden fázist felcserélek egy keleti termékre. Sajnálom, hogy tiniként, amikor tiszta pattanás voltam és csak azt szerettem volna, hogy szebb arcbőröm legyen, akkor be kellett érnem valami drogériás cuccal, ami vagy működött, vagy inkább nem.
    A fényvédés meg sajnos igaz, van itthonra is fényvédős napernyőm, de nem visz rá a lélek, hogy használjam is. Pedig Ázsiában folyamatosan a fejem felett volt, és mivel dupla-rétegű (belül általában fekete vagy szürke), ezért tényleg olyan, mint egy mozgó árnyék. :D

    Azok a "pasik" pedig a SHINee koreai együttes tagjai. Szokták mondani, hogy kisbabával és kiskutyával bármit el lehet adni... Kiegészíteném, hogy k-pop idolokkal is. :D

    Pár hete hallgattam egy tajvani rádióműsort, és éppen Valentin-napi sztorizgatás ment egy női műsorvezetővel. Megérkezett egy hölgyvendég a stúdióba, mire a műsorvezető felkiáltott: "Milyen szép bőröd van! És milyen vékony vagy!". :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Jó volt ez az utolsó bekezdés :D
      Kiiktattam a drogériát én is az életemből lassan, már alig vásárolok ott, végre nincsenek mellényúlásaim (ezért rendelek inkább neten, úgy van idő gondolkodni, teszteket olvasni, összetevőket elemezni). Meg itt 10 esetből egyszer biztosan átvágnak... Érdekes, hogy a rendszerben soha nem az az ár van, mint a terméken, én meg pont olyankor nem figyelek... Na, mindegy :(
      Ó, K-pop témában abszolút nem vagyok otthon, mert félek, hogy ha jobban beleásom magam, akkor nem szabadulok! :D Pont az esetem az ilyen könnyed pop zene, csak szeretem, ha értem is a szöveget.... :D

      Delete
    2. tényleg átvágnak? egyébként nálatok is van dm? itt nincs, de egyébként elég jó drogériák vannak. real techniques ecseteket már a rossmannban is lehet kapni.

      Delete
    3. jajj a lengyelországi rosssmannban...nehogy a magyarországiba rohanjon valaki a hozzászólás hatására!

      Delete
    4. Át... A Kruidvatban, ami a Rossmann holland verziója. Legközelebb Németországban van dm :(((( Azt sem bánnám, ha lenne RT itt is a drogériákban! Milyen jó kis ország ez a Lengyelország, nem is gondolná az ember! Pedig tudhatnám, mert a hollandok mindig lelengyeleznek :D

      Delete
    5. hát smink/ruha még esetleg bőrápolás terén is elég jó hely...nem tudom, ha olvastad egy régebbi hozzászólásomat, de varsóbn még victoria's secret, bath and bodyworks, kiehl's, topshop üzletek is vannak. na egyébként átérzem a fájdalmad :P

      Delete
    6. és nem szoktak átverni, viszont nagyobb vásárlásnál mindig adnak ajándékot és/vagy mintát! :)

      Delete
  2. Apukám szerint a dezodor a b***nak való, ez nála a minimum szó rájuk, de ő 60 éves, hát ez van, de sajna nem egy volt osztálytársam kb ilyen szinten állt meg, bár volt olyan is aki körömlakkot használt. Szerencsére a páromnak van saját esti krémje, bőrradírja, arclemosója, és látja, hogy ez jó :)
    A fényvédelem eddig nem különösebben foglalkoztatott (nappali krém 15 faktorral), bár az a napi 2*max 10 perc amit napon voltam munkába oda meg vissza annyira nem sok, csak a balatonra vettem egy rakat cuccot, és az árnyékban napoztam :) meg a kiwi szoliban.
    Ebben a témában tényleg nagyon le vagyunk maradva, pedig mennyi bőrrákos van. Majd le is kell vetetnem egy anyajegyet, mert gyanus a bőrgyógyásznak. Kérdem én, az emberek hány %-a volt Mo-on anyajegyszűrésen az elmúlt 5 évben. Pedig alap lenne, mint a nőgyógyász, ami szintén egy elhanyagolt téma. De ezeknek fontosabbnak kellene lenni, mint sok minden más.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apukád aranyos :) Pedig a férfiak szokták szeretni az ilyesmit az AXE-nak hála. Legalábbis, akiket én ismerek, mindenki ezt a márkát használja. Mondjuk nem 60 évesek, ez is igaz :)
      A fényvédelem engem is túl későn kezdett el foglalkoztatni, de szerencsére régen sem voltam egy napozós fajta, csak ez vígasztal...

      Delete
  3. Nagyon-nagyon érdekes volt ez a cikk, köszönöm! :) Sajnos a fényvédőzés nálam eddig évekig kimaradt, és ideje lenne pótolnom. =/ Már csak egy nem alkoholosat kellene keresnem, de fogalmam sincs merre induljak ezügyben.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MsTindigo (szepsegreceptek.hu) ezt ajánlja: http://kremmania.hu/kremek/kiss-my-face-sun-spray-lotion-broad-spectrum-spf30, ő is ezt használja, nagyon elégedett vele. Iherbről lehet rendelni, én a napokban rendeltem meg a kisebbik kiszerelést.

      Delete
    2. Köszönöm, örülök, hogy tetszett! :)
      A tökéletes fényvédőt nem egyszerű megtalálni, kísérletezni kell, kipróbálni ezt-azt. iHerben tényleg van rengeteg, nekem is van onnan egy, csak az fizikai (azt szeretem), de amit im említ (nem tudom a nevedet, ne haragudj), az meg az Ildi kedvence, ha jól emlékszem inkább kémiai fényvédők vannak benne. Nem tudom, hogy melyik fajtával szimpatizál a bőröd inkább? Meg persze ott van a Paula's Choice is, s persze koreai is van rengeteg, csak ők szeretnek illatanyagot beletenni a krémekbe.

      Delete
    3. Igen, az én kedvencemben kémiai fényvédő van, alkohol, illatanyag nincs, olyat soha nem veszek. Nagyon jó árban van, szóval nem tervezem lecserélni, könnyed, és nem zsíros. Rosaceásoknak, meg akik nem bírják a kémiai fényvédőt az extra érzékeny bőrük miatt, azoknak nem való a Kiss My Face. Egyébként ajánlom szívesen. :)

      Delete
  4. Nagyon tetszett a cikk! Végre egy kissé árnyaltabb kép a miértekről és őszintén szólva meg is jött a kedvem hozzá! Szóval majd böngészek ebayen! :) Kösziiii! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett! :)

      Delete
  5. szépen összefoglaltad a dolgokat :)

    hmm nekem pont ezek a napfény kerülés, maximális fényvédelem, fehérség mánia azok a pontok, ahol a koreaiak véleményét nagyon nem osztom...persze az is szörnyű, mikor valaki mazsola aszaltságúra szolizza magát, de a koreaiak meg tényleg átestek ennek a lónak a túlsó oldalára.
    bár nyilván, nem ugyanarról a dologról beszélünk, mikor ők használnak 50-es fényvédőt, mert a több pigmentet tartalmazó bőrszín sajnos jobban hajlamos a foltosodásra, vagy én, aki meg azzal konkrétan átlátszóvá válik :D sajnos ez nem vicc, ha túl világos a bőröm, nagyon nyilvánvalóvá válnak a kis piros pöttyök, hegek, és nagyon nem szép :(

    viszont a bőrápolással kapcsolatban meg tényleg le vagyunk maradva, az emberek nagy többségének még mindig elég rossz a hozzáállása...pedig hányszor elmondták már, hogy akinek nem szép a bőre, annak a sminkje se lesz jó, mégis sokan nem értik ezt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, elég sok a szélsőséges dolog, valahol a középút az igazi szerintem :) Olvastam, hogy hajlamosabb a bőrük a pigmentációra, de nem voltam benne teljesen biztos, inkább nem írtam le, de akkor ezek szerint valóban így van.

      Delete
    2. Igen, feltűnt egy idő után, az idősebbek bőrén, elég sokaknak vannak kisebb-nagyobb foltjaik.

      Delete
    3. Szerintem meg alap legyen a télen nyáron fényvédő, egyáltalán nem túlzás, ráadásul ha az ember jól ápolja a bőrét, nem foltos és heges... Nekem is most már szép, hófehér bőröm van. Az öregegek bőrén azért van folt, mert hosszú-hosszú éveket töltöttek el fényvédelem nélkül, szóval ebből is látszik, hogy megbosszulja magát. Ráadásul 80%-ban a bőröregedésért a nap felelős, szóval nincs jobb anti-aging, mint a fényvédelem.

      Delete
    4. sajnos mikor tinédzser voltam, akkor nagyon sokat ártottam az alapvetően érzékeny arcbőrömnek a pattanások helytelen kezelésével...ezektől a nyomoktól kíméletesen már aligha fogok megszabadulni. de ha egy kicsit is lebarnulok, akkor már egyáltalán nem látszanak. igazából gondolkozom az önbarnítón, mert akkor télen is lenne valami színem, meg a fényvédelem ellenére is.

      Delete
    5. Az önbarnító sokkal jobb, az nem árt egyáltalán. Én is azt hittem, hogy sose szabadulok meg ezektől a nyomoktól, pedig van rá megoldás. Én két szezont végighámlasztottam és ezerszer szebb a bőrképem. Vannak nagyon jó bőrferhérítő készítmények is. Viszont ha mellette napra mész, akkor tényleg sosem tűnnek el, mert az a foltokat is pigmentálja. Max. annyi igaz ebből, hogy sötét bőrön nem látszanak a foltok.

      Delete
  6. Engem is minden nyáron piszkálnak, hogy olyan vagyok mint a mentőautó. Én meg azt válaszolom, hogy 50 évesen én olyan leszek, mint egy 40es. :D vagy legalábbis remélem.
    Én egy jó arclemosóra alig tudom rávenni a párom, pedig zsíros és rosaceás a bőre. :/ Nem szeretem ha egy srác többet tölt a fürdőbe, mint egy nő a férfi sminket meg nem is említem, de ha foglalkozik a bőrével az tök jó. :)
    Szívesen olvasnék tippeket, hogyan vetted rá a párod. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem volt egyszerű, nagyon nem! :D Szerintem látja rajtam a változást, ezért jobban hisz már nekem meg az ajánlott termékeimben. Egyelőre arclemosó és toniknál járunk, de a krémet már becsempésztem a cuccai közé, hátha :DDDDD

      Delete
  7. remek poszt, köszi Viki! :)
    épp tegnap kaptam meg a holika, holika Waterly krémem (6 nap alatt ért ide, muhahaha :D ), a rendelés előtt az összes bb kencés cikked újra nyálaztam, épp azáltal találtam ezt a waterly változatot. első blikkre szimpi, icipicit púderesebb/erősebb fedésű csak, mint a Lioele Water drops, de hát ez cicáááás! :D
    (jajj és a kis post itekre is rágerjedtem, az összes papírírószeres ebayes irományod is végigmazsoláztam, TE MEGRONTÓÓÓÓ! ;) ) dehogy, csak viccelek, tudod, h az egyik szívemcsücske vagy. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaj, de drága vagy, köszönöm szépen :))) Mindig feldobod a hangulatomat! :)))
      Jaj, azok a Holika Holika Petit bb krémek olyan jók! Örülök, hogy a Watery verzió bevált! :) Ha cicás, akkor még jobb!!! :D

      Delete
  8. Bár Japánban menő lennék a hófehér bőrömmel :D
    Tényleg sajnálatos, hogy felénk nagyobb a kereslet a sminkre, mint a bőrápoló termékekre, alapból ha többet foglalkoznánk a bőrápolással kevesebb sminket kéne használni, meg kevesebbet is költenénk rá.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vagy Hollandiában is! Itt mindenki hófehér, mert a napsütéses órák száma a nullához igen közel van :D Nyáron is olyan szép, szürke felhőréteg véd minket a lebarnulástól, hogy öröm nézni... hahaha :D Depresszióm melegágya! :D

      Delete
    2. Ildikót kérdezem mint szakértőt: Honnan állapítja meg " illatanyag- mentes " nem egy félrevezető megfogalmazás? Várjuk az újabb cikket, videókat (mert annyira cuki :)) !

      Delete
  9. Nekem azért változatosabb a viszonyom a koreai termékekkel... Az biztos, hogy alapvetően sokkal jobb a bőrápolási kultúra, mint nálunk. Egyértelműen imádom, hogy végre egy ország, ahol alap a fényvédelem. Másrészt meg a csiganyál egyáltalán nem biztos, hogy olyan hatékony, pont ebből írok most egy cikket, a méhméregnek még nem néztem utána, de gyanítom, hogy az is inkább marketing bullshit, ahogy a csiganyál hatása is igencsak el van túlozva. Azt meg kifejezetten utálom, hogy mindent telenyomnak illatanyaggal, alig lehet illatmentes sminkcuccokat kapni, és nem értem, hogy ez hogy lehet, amikor elvileg annyira értenek hozzá... Pedig szívesen cserélném le a drága high-end alapozómat egy illatmentes koreaira. (Van ilyen egyáltalán?) Szóval én nem lettem azért Korea fan. Nem utasítom el egyáltalán a koreai termékeket, van most is egy koreai cuccom, az Innisfree Soybean Essence, de én inkább azt érzem, hogy túl vannak hypeolva, és sokszor inkább, ahogy egyszer Wishes írta nekem, a nálunk fellelhető sablonos kínálat után üdítő változatosságot nyújtanak a koreai cuccok. (Pl. a cuki csomagolások.) De remélem, ezzel azért meg nem sértelek, végülis ez is csak egy vélemény.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engem miért sértenél meg? :)))) Dehogy! Senkit nem ismerek, aki nálad több tudományos cikket olvas bőrápolás terén, ezért örülök, ha a vleményedet olvasom valamiről! :)
      Koreaiul még mindig nem tudok, szóval nem ismerem az ázsiai tanulmányokat a csiganyállal meg ezekkel kapcsolatban, de kíváncsi vagyok, hogy te mit találtál, jöjjön az a cikk! :)
      Az illatanyaggal és alkohollal túlzásba esnek, engem is zavar a dolog, de van egy olyan érzésem, hogy a koreai nők nem vesznek semmit, ha nincs jó illata.... Mert pl. a japán cuccokban meg nincs illatanyag általában. High end krémeket és márkákat még nem nagyon próbáltam (ugye az Etude House, Holika Holika, Innisfree és hasonlók azok drogériás kategória), lehet ott más a helyzet, majd kiderítem! :)
      Ó és Wishesnek teljesen igaza van, én is így érzek :) Még a pénztárcabarát árukat is hozzátenném, mert pl. a holland drogériás árak szemtelenül az egekben vannak (egy drogériás spirál annyiba kerül, mint egy MAC?? Ne már... ).

      Delete
    2. ja ez kb. tényleg így van, sokszor azt érzem, hogy az illatanyag ad el nagyrészben egy terméket...amiket én próbáltam high end termékeket, azokban is volt, sajnos szemkörnyékápolóban is. de koreában nagyon rossz a levegő minősége és az ételek is elég erős illattal bírnak, úgyhogy ezeket a kellemetlen hatásokat muszáj valamivel ellensúlyozni. ezt most nem poénból mondom, hanem tényleg...sokszor csak azért van nálam kézkrém, vagy nedves törlőkendő, hogy valami kellemeset tudjak szaglászni.
      plusz sajnos koreában is minden egyre drágább már...lehet, ezt most még nem tűnik fel, de a 6 évvel ezelőtti állapotokkal kb. már összehasonlíthatatlan :S és szerintem azzal, hogy külföldön egyre népszerűbbek lesznek a termékek, ez a helyzet még csak romlani fog :( bár ne legyen igazam.
      amúgy mostmár a lengyelek fizethetnének nekem valamit, hogy ennyit reklámozom őket, de XD itt bőven van választék olcsó alternatívákból, ami között sok meglepően jó is van. viszont a csomagolással az esetek 90%-ban még nagyon mellényúlnak... :S

      Delete
  10. Szép lassan szinte minden termékemet lecseréltem koreaira. Mondjuk van még nyugati cuccom is. Nálam nem az a lényeg, hogy hol gyártották hanem, hogy milyenek az összetevői. És mivel érzékeny bőröm van (erős a gyanúm, hogy hamarosan kialakul a rosacea is) nem mindegy, hogy mit tartalmaz vagy mit nem, amit magamra kenek. És a szép INCI-jű, hatóanyagokban gazdag krémet olcsóbban találok a koreaiak között (illetve most már elkezdtem pislogni Japán felé is).
    A férjem tipikus európai, ha este bekrémezem azt nagy duzzogva elviseli de magától nem kenne semmit magára. Viszont a kisfiamon látom, a jó példa hatását. Már ő is krémezné magát pedig nincs 4 éves. Igaz 1 éves kora óta használja a Chanel Allure férfi parfümöt, amire a nagyija szokatta rá. Kíváncsi leszek mi lesz majd ha megéljük a kamaszkort. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, én is így vagyok ezzel. Olyan jó érzés, amikor találok egy jó koreai krémet tele szuper összetevőkkel és még az ára is nagyon jó! Keresni kell, de legalább találok! Japán szintén elkezdett érdekelni és az egyik olvasómnak hála Tajvan is! :)
      De drága a kisfiad! :) Úgy látom nem lesz vele gondod, szívesen foglalkozik majd a bőrével később! :)

      Delete
  11. Teljesen igazuk van, hogy az egészséges bőrre helyezik a hangsúlyt. Szerintem nem lehet túlzásba vinni :)
    Ráadásul nem nagy macera az egész, a sminkelés tovább tart, mint pár hámlasztó, szérum meg fényvédő felkenése.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igaz! :) Pár krém felkenése valóban nem tart sokáig, sőt! Inkább az utánaolvasás miatt töltök sok időt a bőrápolással: összetevők keresése, rendelés, tesztolvasás stb. :)

      Delete
  12. Oh, Yoona és Minho :D Hát igen, a koreaiak üzletpolitikája is más...

    Amúgy az első BB krémem a Garnieres volt, aztán áttértem koreaira... ég és föld a kettő.. (bár a 2 éve használt Missha krémemet átcserélem egy másik szintén Misshára :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Misshában én sem csalódtam még! Bár... nem is tudom, hogy csalódtam-e már koreai bb krémben egyáltalán... :D Egyedül a fényeseket kerülöm, amik nem fednek, csak fényt adnak. Persze, csodaszép, csak nem az én problémás bőrömön :D

      Delete
  13. Egyetértek, van mit tanulni tőlük. Nekem, nagyon tetszik ez a természetes megközelítés a szépségápolás felé. Prevenciós szemlélet, természetes összetevők vagy hagyományos folyamatok használata, mint a fermentáció. (gyorsabb felszívódás) Hmm.Úgy halottam a világ legmodernebb laborjai ott vannak. Én nem vagyok a presztízs termékek híve és úgy látom ez globálisan terjedő gondolkodás. Persze azért képben vagyok, hogy az Egyesült Államokban már az Amore Pacific és a Sulwhasoo is megtalálható a Neiman Marcus-ban vagy a Sephorában.(szándékosan nem az ebayt írom) Itthon kapsz bontott márkás nyugati terméket jó árban (ez ám a patikai tisztaság)(krémmánia) DE akkor kezdjük tanulni az alapokat. Ázsiában az én ismeretem szerint, még csak bele sem nyúlnak a krémes tégelybe nemhogy bontott, használt terméket vegyenek. Az oktatás maximálisan építő jellegű és nem versenyezető. Úgyhogy szerintem nyugodtan dőljünk hátra és csak figyeljük, hogyan alakulnak a dolgok, ha majd azt halljuk sok-sok idő elteltével, hogy egy amerikai cég felvásárolta a koreait azért ne lepődjünk meg,mert ez is benne van a pakliban.
    Véleményem szerint, Korea élvonalban van a szépségápolási termékek fejlesztésében. Pont az Amore Pacific az, aki kifejlesztette a világ első retinol stabilizáció technológiáját, az öregedés jeleit megakadályozó ginseng szaponint és még sorolhatnám:
    http://www.nanotechnology.org.il/index.php?ln=en&action=catalogue&cid=23&pr=1268
    Euromonitoring jelentése 2015:
    http://blog.euromonitor.com/2015/01/three-key-drivers-for-innovation-in-beauty-in-2015.html
    Elnézést a linkekért, de szerintem ezek hasznos információk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm a linkeket és az eszmefuttatást, érdekes volt! :)

      A használt termékekről jut eszembe: a minap néztem pár koreai sminkes videót, nagyon tetszett, ahogy a termékeket használták. Akármiről is volt szó tudtad, hogy előtte az biztosan nem érintkezett más ember bőrével. Szóval igen, nekem is az a tapasztalatom, hogy figyelnek a higiéniára.

      Delete
  14. Óóó hát mi köszönjük, a jobbnál-jobb bejegyzést.Remélem sok hasonlóban élményben lesz még részünk.

    ReplyDelete