OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Wednesday, December 3, 2014

Hollandia vs. Magyarország 10+1 Pontban :)

Folytatom a Hollandiával kapcsolatos sorozatomat, de most egy kicsit másként! :) Hollandia vs. Magyarország a szokások tekintetében :)



Egy könnyed poszt, hogy megünnepeljük: lassan itt a péntek! :DDD

1. 
Hollandia: Hering nyersen. Hatalmasra nyitott szemmel néztem legelőször, ahogy nyersen, egészben letolják a torkukon a heringet az utcán (bárhol, bármikor). Még nézni is rossz.
Magyarország: Disznófül nyersen? Sült disznóvér? És még sorolhatnám... Ezt a kört - sajnos - mi nyertük :D 

2. 
Hollandia: A fűtést nem szeretik bekapcsolni, mindenki szokjon csak hozzá a hideghez! Ha nagy a hideg, esetleg bekapcsolják egy kicsit a földszinten, de fent a szobákban nem, éjszakára főleg nem. Viszont hozzátenném, a holladok jobban bírják a hideget, mint mi. Egyszer tapogassatok meg egyet, meglepődtök majd, hogy milyen melegek akármilyen hideg is van! :p
Magyarország: Nálunk mindig jó magas a fűtésszámla... Csak a saját tapasztalatomból tudok beszélni, de mi magyarok szerintem fázósabbak vagyunk, szeretjük a meleget. Mi éjszakára sem kapcsoltuk ki a fűtést, de nem tudom, ti hogy vagytok ezzel?

Kocsit nem látni, de biciklizni ítéletidőben is képesek :D

3. 
Hollandia: Hó? ÚR ISTEN! Ma nem megyünk sehova! Nem sokszor esett hó, ami meg is maradt mióta itt vagyok, de emlékszem, hogy egyszer leesett pár centi. Senki nem mert elindulni otthonról, leállt az élet :D Sokan csak mostanában vettek téligumit, szóval sejthetitek, hogy eddig nem volt jellemző a hó itt télen.
Magyarország: 40 centis hó? Nem probléma! Hajnalban már jár a hótoló, ellapátolja mindenki a havat, akár szakad még, akár nem, az élet megy tovább! Otthon másztam én már ki fél méteres hóból, hogy iskolába tudjak menni. Nekünk ez nem probléma :D

4. 
Hollandia: Időjárás. Reggel a felhők alól még talán látszik a nap, délben szakad az eső, délután vihar, orkán (a szél egyébként itt mindig szemből fúj, kiakasztó!!! -komolyan :D ), este csendes eső a változatosság kedvéért. Egy nap alatt mind a 4 évszakból kapunk egy kis ízelítőt, januártól decemberig...
Magyarország: Reggel kinézel az ablakon, el tudod dönteni, hogy kell az esernyő vagy sem, vagy azt, hogy mit is kellene felvenni. Ráadásul a napsütéses órák száma sem a 0-val egyenlő.... :D



5. 
Hollandia: Mindenki nyelvjárásban beszél (nem is értettem sokáig egy szót sem, hiába tudtam hollandul...), és ez teljesen rendben van. Szerintük.
Magyarország: Csak egy szó legyen, ami nem a köznyelvi alak, mindenki kikerekedett szemmel néz majd rád - egy kis túlzással. Én egyébként határozottan szeretem, hogy a magyar egy ilyen "szigorú" nyelv, ezért maradt fent Európa közepén úgy, hogy nincs rokonunk, s egyébként is viszonylag kevesen beszélik.

6. 
Hollandia: A sört nagyon szeretik, esetleg egy kis bor a nőknek, de a sör az mindent visz!
Magyarország: PÁLINKA :D Minél erősebb, annál jobb!

7. 
Hollandia: Nyáron is csizma a nőkön. Komolyan! Amikor másodszor voltam itt, épp nyár volt, a legelső dolog, amit észrevettem, az a csizma volt a nőkön. Rendes, hosszabb szárú, amit ősszel/télen hordanék, szóval rendesen sokkolt a dolog :D Érthető egyébként, mert mindig esik az eső, de akkor is furcsa, a mai napig.
Magyarország: Télen is szandál. Nem ez a jellemző, de szerintem mindenki látta már a buszmegállóban, decemberben nyári ruhában vacogó lánykát. :p

8. 
Hollandia: Amerikai sorozatok gazdag családokról. A Gazdagok és szépek valami iszonyatos rajongótáborral rendelkezik itt... A holland Jóban Rosszban egyébként szintén az egész ország mániája, még a pasik is nézik, hiszen a munkahelyen úgyis ez a téma minden nap... :D
Magyarország: Vad angyal, Marimar, Paula és Paulina, A homok titkai... Mi imádjuk/imádtuk a latin sorozatokat! Cambio dolor!

9. 
Hollandia: Só, bors, fokhagyma por. Ettől többet ne várjunk el a holland húsunktól a tányéron. (Egyébként az olajban kisüthető mindenféle "snack" a kedvencük inkább, ezt az utcán is bármikor megveszik a lenti képen látható önkiszolgáló készülékből.)
Magyarország: Minél fűszeresebb, csípősebb annál jobb! :D Kicsit túlzásba is visszük néha :p

Hamburgert és társait "automatákból" bárhol vehetünk...

10. 
Hollandia: 9 óra, becsengettek! Igen, 9-kor kezdődik az iskola... Van majdnem 1 órás ebédszünet is (menza nincs, mindenki hideg ételt eszik).
Magyarország: Ha lehetne, akkor szerintem hajnal 5-kor kezdené pár iskola az órákat... :D Aztán délben állunk a sorban az ebédlőnél, eszünk, mindezt 10 perc alatt, az utolsó óra előtt gyorsan... :D

+1
Hollandia: -Beszéljünk a problémáról? - Milyen probléma? A hollandok szeretik színlelni, hogy minden ok, nincs probléma, majd ezt el is hitetik magukkal, így tényleg minden szuper. Csoda, hogy a vidámság az első tulajdonság, ami eszünkbe jut, ha meglátjuk őket? 
Magyarország: Probléma? Hadd hallja a szomszéd is! :D Ehhez nincs több hozzáfűznivalóm.

Nem ide tartozik, de szerintem még nem mutattam. Ezen a képen mindig nevetnem kell :D A hollandok bevállalósok! :D

33 comments:

  1. Micsoda szobor :D Sokan fotózkodnak vele?
    Van benne igazság, amit írtál, bírom ezeket a posztokat :)
    Azért igaz, hogy kiássuk magunkat 40 cm hóból is, de a közlekedés, főleg a tömegközlekedés az katasztrófa ilyenkor Magyarországon.
    A húst én sem szoktam túlbonyolítani, só-bors és ennyi. Páromnak szoktam rátenni grillfűszert. Na jó, ha nem natúr húst sütök, pl. fasírtot, abba megy még az öreg ördög is :)
    Sorozatokat nem tudom, milyet néznek a magyarok, Vad angyal vagy 15 éve volt, én inkább mozifilmeket nézek. Ezek a szappanoperák nem kötnek le, anyósom, na ő nézi.
    Ezen a tapogass meg egy hollandot :D nagyot nevettem. Mi télen kb. 2* kapcsoljuk be a fűtést, mert a padlóban mennek a csövek, annyi elég. De a közintézményekben fűtenek, mint az őrültek. Á, most már a magyar is spórol, drága a fűtés. Pech, ha nem lehet szabályozni a fűtést, akkor meg fizet, mint a katonatiszt.
    Hát, lehet, hamarabb ennék meg egy nyers heringet, mint egy akármilyen állat vérét vagy nyers fülét. Gyerekkoromban csirkevágáskor a csirke vérét is megették anyámék, brrr. Mert a bőrt disznóvágáskor, kicsit megperzselve. Mondjuk én a belsőségeken is kiborulok, ha valaki, pl. gyomrot eszik vagy agyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Egyedül én fotóztam a szobrot... :D Másoknak természetes az ilyesmi jelenléte, úgy tűnik :D
      Ez a mostani ónoseső szörnyű! Soha nem láttam még ilyet, nem is akarok, az az igazság :(
      A hússal csak az a bajom, hogy nem szeretem annyira, így ha nincs rajta fűszer, akkor "hús íze" van, én meg azt nem bírom,,, :D
      Akkor szerencsések vagytok a fűtéssel :) Én ma éjszaka is felkeltem, mert fáztam, pedig 3 takaró van rajtam, abból 2 igen vastag... Az én hollandom, meg majd meg sül, olyan melege van. Nem fair!!!! :D
      Jaj, én is emlékszem a disznóvágásra és hasonlókra :/

      Delete
    2. neked tényleg kell ágymelegítő/elektromos takaró :D (nem tudom mi a helyes neve magyarul)

      Delete
    3. KELL KELL KELL, ahogy mondod! Imádnám :D

      Delete
  2. :-D Köszi, nagyon jól szórakoztam megint. :-D Az én kedvencem egy laza törkölypálinka, sült disznóvér nyers malacfüllel meg egy kékfrankossal, aztán még egy jóóóó kis habos somlói, és a végén zárásként egy még egy kis pálesz. :-D Na viccen kívül én egyáltalán nem vagyok valami nagy magyar, néha azt hiszem, rossz helyre születtem. :-) Nagyon érdekes és izgalmas tapasztalat lehet megtapasztalni, milyen külföldön élni, biztosan nagyon kiléptet a komfortzónádból, amiben rengeteg a fejlődés. Tényleg, nálatok is megy a "tunkolás", hogy kötelező hányásig enni magadat? (Már elnézést a szóért. :-D ) Főleg, mikor még soványabb voltam, szétterrorizáltak, hogy nem akartam zsírban sült húst enni óriási tál sütikékkel.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunkolhatnak, de már megszokták, akik ismernek, hogy nem igazán csípem a holland ételeket, így már nem lepődnek meg, de eleinte sokkolta őket, hogy nekem nem kell valami, pl. süti a teához du. 4-kor. :D

      Delete
  3. De...a hering nem szálkás? Én bevállalnám, szeretem a nyers halat. de a szálkát azt vegye ki belőle valaki :D
    ez igaz, hogy a magyarok mindent túlfűtenek. pedig olvastam, hogy ez nem tesz jót a szervezetnek, a túl nagy hőmérséklet különbség. azóta edzem magam, és ha felöltözök rendesen, akkor tényleg elég a 20 fok is. éjszaka meg ott az ágymelegítő ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szerintem a gerincét kivágják valahogy. Az lemaradt, hogy hagyma mindig van hozzá. Végülis azzal minden ehető :D

      Delete
  4. Replies
    1. Köszönöm :) Örülök, hogy tetszett :)

      Delete
  5. Én örülnék ha itt is egy kicsit lazábbak lennének az emberek, megőrülök... Az esőt és a szelet biztos nem bírnám sokáig. Furcsa, hogy nem nagyon fűtenek, érdekes szokások! Jó volt olvasni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Örülök, hogy tetszett :) Igen, egy kis jókedv nem ártana a magyaroknak, könnyebb úgy az élet :)

      Delete
  6. Ez a pucér s'ggű szobor, ez csúcs! :D Egyébként nekik is van töményük amire ők is büszkék, a híres kerámia palackos Oude Jenever Bols.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Most olyat írtál, amit nem ismerek :o :D Pár töményebb italt láttam már, egyetkóstoltam is, de csak azért, mert szilveszter volt, amúgy nem tudok sokat az italokról, de az unicumot nem bírták :D

      Delete
  7. Majdnem 4 hónapig volt szerencsém Hollandiában lakni. Nagyon más mint itthon, és nekem egy kicsit mindig túl tökéletes volt, túl jól működő az egész. Pontban jött a busz, csatlakozáshoz volt igazítva a vonat, a hivatalos ügyeket 10 perc alatt elintéztem, ilyen apróságok azért nagyon furcsák Magyarország után :D
    A listáddal nagyon egyetértek, minden így van. Télen mentem, és azt hittem halálra fagyok. Nonstop. De sebaj, azóta itthon is jobban bírom a hideget :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, igen, néha túl tökéletesnek tűnnek a dolgok, de aztán valami mindig visszahúz a valóságba :D

      Delete
  8. Hollandiában nem szokott olyan lenni, hogyha leesik 2 cm hó akkor lezárják a reptereket? Angliában minden évben meglepődnek, hogy "jé hó, még ilyen is van?!" és rögtön hószünetet rendelnek el az iskolákban és minden repülő jobb esetben 4-5 órát késik, rosszabbkor eltörlik napokra... Egyszer egy kapitány mesélte nekem egy ilyen este kapcsán hogy Magyarországon egy repülő jégtelenítése kb. 10-15 perc, Angliában pedig 4 óra! Ez főleg karácsony könyékén tud rosszul esni amikor már amúgy is nagyon otthon lenne az ember...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Télen nem repülök, mert nem élném túl, ha kényszerleszállás miatt "kitennének" a Kamcsatkán vagy valahol a hó és köd miatt LOL A repteret le szokták zárni, hamarabb, mint a magyarok, ez tény :)

      Delete
  9. Khm...10 centis hónál már katasztrófahelyzet van, tömegközlekedés nincs, és néhány iskolában rendkívüli szünetet rendelnek el, hogy ne kelljen fűteni.
    A héten többszáz ember éjszakázott vonatokon, étlen-szomjan, információ és esetenként fűtés nélkül az ónos eső miatt. A máv arra is képtelen volt, hogy legalább a várókat kinyissa, hogy aki állomáson vesztegel, vízhez jusson.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szabolcsi vagyok, az "én időmben" menni kellett az iskolába, akármi volt. A mostani ónoseső pedig nem egy átlagos dolog, nem akartam a szememnek hinni, amikor a képeket láttam, szörnyű :( A MÁV meg... Én is ragadtam már miattuk többször is valahol Pest meg Nyíregy között, de legalább akkor nem volt ilyen ítéletidő. :/

      Delete
    2. Mi is ástunk ki autót hóból gyerekkoromban, és combig érő hóban is volt suli, de úgy tűnik, azóta változott valami. :)

      Delete
  10. Jó, hát azèrt a MÁV-ot ne említsük egy lapon semmivel sem. Én is voltam főiskolás amikor milliószor késett órákat a vonat, vagy nyáron fél napon keresztül aszalódtam a 40 fokos vagonban és lekéstem a vizsgámat... Szerintem ezt mindenki átélte már

    ReplyDelete
    Replies
    1. nekem itt lengyelországban hiányzik a MÁV...itt amolyan, "majd akkor megy vonat ha van elég ember" hozzáállás uralkodik :D pl reggel 9-es vonat után délben megy a következő...az se tett jót, hogy magánvállalatoké a vasút. a negyven percre lévő városokba 3 és fél óra alatt lehet eljutni vonattal XDD :(

      Delete
    2. Nem semmi! :o Akkor a MÁV ehhez képest még kifejezetten jó is :DDD

      Delete
    3. nemcsak rossz tulajdonságai vannak legalábbis :)

      Delete
  11. Hering hagymával- itthon ruszliként fut, és sokan szeretik. Én nem tartozom közéjük...Viszont gyerekként imádtam a pörkölt disznófület! :D Talán az időjárás lenne a legnehezebb számomra, én is nagyon fázós vagyok, és nagyon tudja befolyásolni az életkedvem , hogy kint milyen idő van. :D Gyerekkoromban nekünk is menni kellett suliba, hiába volt méteres hó. Most már máshogy mennek a dolgok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma is tanultam valamit, köszi :) Ruszli, nem hallottam még róla. Jaj, igen, én is ilyen vagyok, az időjárás a hangulatomat alakítja, ami itt elég nagy baj... Szürkeség, eső az év 300 napján, csoda, hogy sokáig depressziós voltam? .... :D

      Delete
  12. Én itthon is láttam már nyáron csizmás nőt :D
    Ezek a nyers disznó alkatrészek meg... hagyomány a családban a disznóvágás, elég sűrűn találkozom ilyenekkel, de ránézni sem bírok. A fűtést mi sem kapcsoljuk ki éjjel, én is fázós vagyok, meg Zalán is igényli a meleget, a férjem szokott panaszkodni, hogy nem alszik jól a meleg szobában :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akkor nem szóltam :D
      A disznóvágást és hasonlókat nagyon nem szeretem, de falusi gyerek voltam, alap az ilyesmi arrafelé :(

      Delete
  13. Nagyon érdekes volt, hogy így összehasonlítottad. :) Én is kipróbálnám az ottani életet. Mindig is tetszett Hollandia. :) Egy két dologra rácsodálkoztam de volt amin nevettem. :D A szobor pedig tényleg bevállalós. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Örülök, hogy tetszett! Ha erre jársz, szólj! :D

      Delete