OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Tuesday, November 18, 2014

Könyv, Amit Nem Tudok Letenni: Diana Gabaldon: Outlander Sorozat

Egy kis könyvajánló, mert teljesen magával ragadt Diana Gabaldon: Outlander sorozata, de annak is örülnék, ha ti is írnátok pár könyvcímet, amit szerintetek mindenképp el kellene olvasnom! 






Nagyon szeretek olvasni, imádom a könyvek illatát, jó elmerülni egy másik világban, de mióta megvettem az e-readeremet, ez a hobbi a háttérbe szorult. Szerintem egyszerűen csak nem akartam elfogadni, hogy nem lapozhatok vissza oda, ahova akarok fél másodpercen belül, nincs egy vastag könyv a kezemben, nem érzem a papírt, nincs semmi, amit összekenhetek pl. csokival (annyira vigyázok pedig, de minimum egy lap mindig árulkodik majd arról, hogy olvastam a könyvet...) stb. Viszont azt nem tagadhatom, hogy egy e-reader nem hasznos, hosszú távon olcsóbb, egyszerűbb eszköz, így csak rávettem magam a használatára. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem ver gyorsabban a szívem egy könyvesboltban, nem akarom felvásárolni a teljes kínálatot, de legalább most már tudom, hogy vár rám otthon az e-reader tele könyvekkel :)

Igazából nincs kedvenc témaköröm, bármit szívesen olvasok, ami leköt, de az biztos, hogy egy klasszikust hamarabb leveszek a polcról, mint egy kortárs szerzőt, amit egyébként sajnálok, de mostanában kezdtem el levetkőzni ezt a "rossz" szokást. 13 éves lehettem, amikor elkezdtem érdeklődni a történelem iránt, azóta is tart a szerelem, bármi érdekel, ami a múltban történt (régebben pl. a híres, történelmi alakok közül a nők érdekeltek a legjobban), szerintem ez már nem is fog soha változni. :)
Jelenleg egy olyan sorozatot olvasok, ami nagyon leköti a figyelmemet, észre sem veszem sokszor, hogy átolvastam az egész délutánt/estét, nem lehet egyszerűen letenni a könyvet! Diana Gabaldon - Outlander sorozatáról van szó, ami 8 kötetből áll, mindegyik 900-1000 oldalas, de az elsőt pl. két hét alatt kiolvastam, nagyon olvasmányos. Angolul olvasom, szerintem megéri eredeti nyelven beszerezni, én teljesen odáig vagyok a nyelvezetért is, gyönyörűen megírt sorok ezek, a skót akcentus írásos jelenléte pedig nem zavarja a megértést, sőt! Nagyon élvezem, ahogy a skót gael sorokat is. Amit igazán szeretek benne, az a cselekmény kiszámíthatatlansága és a két főszereplő! Bővelkedik váratlan fordulatokban, az apró részletek később nagy jelentőséggel bírnak, ahogy azok a karakterek is, akikről nem is gondonánk, hogy még visszatérnek. A vadregényes, 200 évvel ezelőtti Skócia pedig tökéletes háttér a történethez. A harmadik résznél járok jelenleg (Voyager), ez is olyan, mint az első (Outlander): bosszankodva teszem le, amikor észreveszem, hogy már éjfél is elmúlt, tehát átolvastam az egész estét. :)

Engem egyébként már a prológus megfogott:
"People disappear all the time.  Ask any policeman.  Better yet. ask a journalist.  ...
Many of the lost will be found, eventually, dead or alive.  Disappearances, after all, have explanations.
Usually."
1991 Diana Gabaldon: Outlander
Számomra egyből "hihetőbb", tehát élvezhetőbb lett a történet, hiszen igaza van: rengeteg ember eltűnik, akik soha nem kerülnek elő, de akkor mi történik velük? Az Outlander Diana Gabaldon sajátos válasza a kérdésre. 
Nem ez az első regény, amit az időutazás ihletett, de a karakterek annyira "emberiek", igaziak, hogy lassan meggyőződésem, hogy valóban megtörtént dolgokról olvasok. :) A cselekmény nagyon röviden: főhősünk Clair, aki nővér volt a nemrég végetért második világháborúban, épp férje mellett keresi a helyét újra, hiszen olyan sokáig voltak távol egymástól. Második nászútra érkeznek Skóciába, ami jó lehetőség is egyben Frank (történész) számára, hogy jobban megismerhessen pár skót legendát és elődei életét. A Craigh na Dun kövek mágikus hatással bírnak: néhány ember képes rajtuk keresztül utazni az időben. Clair a kövek közötti gyógynövényszedés közben a 18. századi Skóciában találja magát, s a saját bőrén tapasztalja meg, hogy milyen nem kívánt idegennek/Sassenach lenni (ő angol) egy ilyen helyen és időben. Jack Randall a legelső személy, akivel találkozik, de akkor még azt hiszi, hogy Frank öltözött be angol katonának, viszont hamarosan rájön, hogy férje 200 évvel ezelőtt élt elődje az, aki elől most menekülnie kell. Egy apró skót megmenti az úriembernek semmiképp nem nevezhető tábornoktól, így Clair egy csapat highldanderrel folytatja útját - önszántán kívül természetesen, de ők ki akarják deríteni, hogy vajon a nő angol kém-e. A sors Jamie-t, a hatalmas, vörös, skót harcost sodorja az útjába, a történet pedig innentől kezdve csak még izgalmasabb! :)

Nagy megkönnyebbülés az olvasónak szerintem, hogy Jamie nem az a tipikus karakter, aki már annyira tökéletes, hogy nem valóságszerű. Persze, minden megvan benne, ami egy nő számára vonzó lehet, de nem legyintünk, hogy "ó, ugyan már, ilyen férfi nincs!", hanem kíváncsian várjuk, hogy mit tesz, mit mond majd legközelebb - főleg a második kötettől (Dragonfly in Amber) kezdve. Clair ezzel szemben számomra kész jellemmel rendelkezik: erős, magabiztos, kicsit önfejű nő (hiszen mind azok vagyunk, nem? :) ), aki végig szimpatikus marad (legalábbis eddig nekem az), akármilyen döntést hoz. Sok könyv női szereplői előbb-utóbb az agyamra mennek gyengeségük vagy nem realisztikus döntéseik miatt, de Diana Gabaldon főhőse messziről sem ilyen!
A mellékszereplők is hozzánknőnek előbb-utóbb, a kalandok izgalmasak, a tájleírás  gyönyörű, nehéz elengedni a szereplők kezét, és bezárni a könyvet a nap végén. Egy színes, részletes világ tárul elénk, mindig tökéletesen el tudjuk képzelni a helyszínt, az illatokat, az érzelmeket, embereket, miközben a hű korszakábrázolás sem hiányzik.

Gyönyörű és izgalmas történet, amit azoknak ajánlok, akik szeretik a történelmi, kalandos, romantikus regényeket. Nem véletlenül New York Times bestseller, a mai napig is sokak rajonganak a kötetekért! :)

Ti mit olvastok? Mi a kedvenc könyvetek? Mit ajánlanátok nekem?


A könyvből idén sorozat is készült Outlander címmel, amit szintén csak ajánlani tudok!


15 comments:

  1. Köszi a tippet, én is imádok olvasni, előszeretettel használom az ebook readert, de azért vannak olyan klasszikusok, amiket kizárólag könyv formájában vagyok hajlandó elolvasni :) Az egyik ilyen pl. Wilbur Smith egyiptomi sorozata, eddig négy kötet jelent meg belőle (A folyó isten, A hetedik tekercs, A mágus és a küldetés, nemrég megjelent az ötödik rész A sivatag istene címmel. Ha szereted a történelmi témájú könyveket ajánlom figyelmedbe. Szerethető karakterek és nagyon olvasmányos. Ha szereted a könnyedebb stílust akkor ajánlom S.C. Stephens trilógiáját (esztelen, féktelen, meggondolatlan) Nem mondom, hogy az év könyve, de egy nyári vagy egy tél esti könnyed olvasmánynak abszolút megteszi. Ha krimi vonal is érdekel, akkor ajánlom J.K. Rowling álnéven írt könyvét robert galbraith: kakkukszó Ezeken kívül még van pár tucat amit tudnék ajánlani, de meghagyom a lehetőséget a többieknek is :) Jó olvasást.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, köszönöm, az egyiptomi sorozat máris felkeltette az érdeklődésemet, de a könnyedebb olvasmányokat is szeretem, megnézem magamnak azt a SC Stephens trilógiát is! Köszönöm! :) Krimit ritkán olvasok, nem is tudom, hogy miért... Nem is tudtam, hogy Jowling álnéven is ír. Mindig tanulok valamit. Köszi! :)

      Delete
  2. Engem az ebookod érdekelne :) Írnál nekem pár sort róla? Mert karácsonyra kértem a szüleimtől, de nagyon nem értek hozzájuk :/
    Én nagyon sok mindent tudnék neked ajánlani, de nem vagyok biztos benne, hogy tetszene :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha jól tudom ez egy holland márka, de már nem gyártanak ilyesmit. Ha e-book olvasót veszel, szerintem arra érdemes figyelni, hogy ne LCD kijelzős legyen, elfárad tőle a szem hamar, meg egyébként is, az e-ink alapon működő olvasók, mint pl. az enyém is, olyanok, mint egy igazi könyv. Nem fárad el a szemem, akármilyen sokáig olvasok egyszerre :) Meg persze egy feltöltéssel hetekig, hónapokig elmegy a gép.
      Az enyém nem érintőképernyős, nincs rajta wifi, semmi, csak egy alapdarab, de épp ezért szeretem, direkt ilyet választottam, hiába volt az érintőképernyős csak pár ezerrel drágább. Szóval ajánlom, hogy menj el egy boltba, ahol van választék, próbáld ki őket, aztán "érzed" majd, hogy melyik illik hozzád a legjobban :)

      Delete
  3. Nekem most Daniel Keyes: Az ötödik Sally volt legutóbb, ami nagyon tetszett (a kedvenc könyvem is az övé: Virágot Algernonnak), illetve egy réges-régi kedvencem Lois Lowry: Az emlékek őre (a film annyira nem tetszett) többi részét olvastam, amik szintén nagyon tetszettek. Most pedig Ransom Riggs Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeit kezdtem el. Az elején vagyok, de nagyon érdekes! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én is nagyon szerettem Az emlékek őrét, és a film sajnos valóban nem adja vissza azt az élményt, mint a könyv.
      Az Ötödik Sally-t is sokszor "kerülgettem" már, biztosan el fogom olvasni, és a Vándorsólyom kisasszonyt is néztem, csak olyan furcsán ijesztőek benne a képek, h még nem vettem rá magam az elolvasására :)

      Delete
    2. Ó, köszönöm szépen az ajánlásokat! Ha a kedvenc könyved is ettől a szerzőtől van, akkor mindenképp meglesem majd a munkásságát :) Köszönöm! :)

      Delete
  4. Nézem a sorozatot, és olvasom a könyvet is :) vicces, h írtál róla most részletesebben is, mert egyszer már megemlítetted, és utána kezdtem nézni a sorozatot, és remélem nem veszed sértésnek, de szerintem rettentően hasonlítasz a filmben a színésznőre, aki Clair-t játssza :) ahányszor néztem a részeket, mindig Te jutottál eszembe :)
    Egyébként szerintem a sorozat jobb, mint a könyv, és ez nagyon ritka. Nekem kicsit valószerűtlen, ahogy ábrázolja a könyv a főhősnőt, vhogy olyan gyerekes... nem tudom megmagyarázni. Pl. amikor meg akarják erőszakolni, vagy ehhez hasonló helyzetbe kerül, akkor olyan ostobaságokon kezd el gondolkodni, h az hihetetlen. Nem fél eléggé. Mintha semmi tétje nem lenne annak a szörnyűségnek, amire éppen készülnek ellene, és ez utána is így van. Szerencsére nem tudom ezt ténylegesen megítélni, de nekem vhogy fura, h túlságosan is könnyen veszi a dolgokat. A sorozatban sokkal felnőttesebb, érettebb személyiségnek tűnik. Jól is áll ez a szerep a színésznőnek.
    Én csak 8 részt láttam, nem tudom hol tart a dolog... Az biztos, h lesz 2. évad, reméljük minél előbb :)
    Jó, h írtál róla!
    A Holtodiglant (Gone Girl) olvastam utoljára, ami nagyon tetszett!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaj olyan szépen kitöröltem, amit írtam áááá Akkor újra :D
      Igen, a sorozat hatására kezdtem el olvasni a könyveket is, mert nem bírtam kivárni, hogy mi fog legközelebb történni :D Ráadásul most szünet van áprilisig, addig nem bírtam volna, túl kíváncsi vagyok :D A harmadik kötetet 2 napja kezdtem, már a 350-ik oldalnál járok, jó a történet, na :D Mondjuk a második könyvben voltak unalmasabb oldalak, ezt nem tagadom...
      Clair-re sajnos nem hasonlítok egyáltalán, de ez nagyon kedves tőled, hogy ilyet írtál, komolyan jobb kedvem lett egy kicsit (épp beteg vagyok, rámfér) :D <3 Gyönyörű a színésznő, ha jól tudom modell volt régen, de Jamie sem egy rosszvágású fickó :D
      A sorozatban sokkot kapott az erőszak után, de a könyvben hiányoltam én is ezt. Rátudtam, hogy erős jellem, mert igazából nekem ő az, máshogy nem is tudok rá gondolni. Van egyébként pár olyan dolog, ami nem tetszik a könyvekben, de valahogy előbb-utóbb mindig elkönyvelem magamban, hogy igen, végülis így teljes a történet, jobb megoldást nem találnék én sem a folytatásra.

      Az ajánlásokat pedig köszönöm szépen, a Gone Girl kívánságlistás nálam! :)

      Delete
  5. Jajj, majd el felejtettem! A kedvenc eltűnéses témájú könyvem Cecelia Ahern-től a Talált tárgyak országa. Zseniális a maga nemében. Hogy hányszor gondolok én is arra, h hová tűnnek az elveszített dolgaim... Ő nagyon jól megfogalmazza, és jól megírt történetet kreált hozzá.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na nekem meg most ez keltette fel az érdeklődésemet!!!! A Vándorsólyom kisasszony e-bookon igazán izgi, amikor nem is számítasz a képre és a következő oldalon az jön... 2x majdnem bedobtam a kádba :) Viszont nem félelmetesek a gyerekek (egyenlőre). Jó könyv, falom! :)

      Delete
  6. Én is imádok olvasni, de csak könyv formájában. Egyszer volt egy könyv, amit még nem tudtam megvenni, de neten fent volt PDF-ben és nem bírtam ki, hogy ne olvassam, szóval belekezdtem, de szörnyű volt, még a szemem is kiégett attól, hogy nézek egy helyre folyamatosan a gépen, szóval inkább abbahagytam és megvártam, míg a kezembe foghatom. Egyébként is szeretem a könyvet fogni, lapozgatni, az illatát is imádom, másképp olyan semmilyen :D Érdekes, mert én meg pont az ilyen történelmi, régi dolgokat nem csípem, sem könyvben, sem filmben, szóval könyvet ajánlani nem hiszem, hogy én fogok tudni. Bár például Lesley Pearse-nek vannak jó könyvei: Hit, Utazók, Emlékek, Titkok, Remény. Én imádtam mindegyiket, ha van kedved nézd meg, hogy miről szólnak, hátha megtetszik valamelyik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Á, laptopon én sem bírok olvasni, a szemem kifolyik :D Ezért is írtam fent, hogy LCD kijelzős e-reader ne vegyen senki, ha lehetséges.
      Az ajánlásokat nagyon szépen köszönöm, meg fogom nézni ezeket a könyveket! :)

      Delete
  7. Nagyon izgalmasan hangzik! Én nemrég kezdtem el angolul könyvet olvasni és filmet nézni, és most már kezdem élvezni is. :-) Én most Paulától olvasom a The Beauty Bible-t, még a PC sajtótájékoztatón kaptam, és úgy elraktam, hogy most került elő. Már rengeteg expert advice-t olvastam tőle a neten, szóval nagyon újdonság nincs benne, de mégis jó így összefoglalva látni. Szerintem Neked nagyon tetszene, és rengeteg lehet belőle tanulni. Amúgy kedvenc könyvek: Bengáli tűz, Nap szerelmese és Aranyecset (ez utóbbi kettő Munkácsy Mihály életrajzi regénye), ezek nagyon szép magyar klasszikusok, gyönyörű, időtálló szerelmi sztorikkal. :-) De szeretem a klasszikus Agatha Christie és Conan Doyle krimiket, meg nagyon szeretem a sci-fit is, itt Asimov az abszolút kedvenc. Új könyvekért valahogy ritkán vagyok oda, a Harry Pottert viszont még nagyon szeretem. :-) A Te ajánlásod is tetszik, de kicsit félek, hogy mégiscsak nehéz lenne még nekem angolul a nyelvezete...

    ReplyDelete