OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, November 27, 2014

10 Tipp Ebay-s Vásárláshoz

Gyakorlati tippek Ebay-s vásárláshoz, amik megmenthetnek a csalódástól, illetve az esetleges problémákat egyszerűbben oldhatod majd meg :)





Az Ebay egyre népszerűbb, nekem már 6-7 éve (ha nem több) az egyik kedvenc oldalam, s bár írtam már a tapasztalataimról abban a posztban, ahol a Paypal és Ebay regisztráció a téma, de most néhány gyakorlati tippet is meg szeretnék osztani. Ezek többsége a számomra íratlan szabály, az évek során ragadtak rám, kezdő ebay felhasználók talán hasznosnak találják ezt a listát :)

Többen kérdeztetek mostanában e-mailben internetes vásárlással kapcsolatban, innen jött a poszt ötlete. 

1. 30 nap!
A legfontosabb dolog, hogy a kézbesítéstől/a várható kézbesítési dátumtól számított 30 napon belül jelezzük az ebay-n vagy paypal-on keresztül a Resolution Center-ben, ha valami nincs rendben a termékkel. Fel kell venni az eladóval a kapcsolatot, ha nem lehet vele megbeszélni, akkor jelenteni kell (open a case). Ha pár napon belül sincs megegyezés, akkor az ebay dönt majd a párbeszéd, csatolt képek stb. alapján. A lényeg: 30 NAP!

2. Ellenőrzés!
Fizetéskor még lehet ellenőrizni a címet, az összeget, ezt ne hagyjuk ki, mert lehet, hogy utoljára egy ismerős címére rendeltél (lehet több címre is rendelni egy regisztrációval), ha az maradt a rendszerben valamilyen okból, akkor automatikusan azt a címet adja majd meg az ebay az eladónak. Ilyen velem ebay-n nem történt, de egy webshopban igen, ahol paypal-lal fizettem, elküldték a csomagot egy fogalmam sincs, hogy hogyan generált félig holland félig magyar címre...

3. Probléma?
Ha probléma van, akkor a Resolution Center-ben ezt rendezhetjük lehetőleg angolul, de nagyon egyszerűen, röviden és érthetően fogalmazzunk. A lényeg legyen benne: a gondod és az, hogy mit szeretnél (pénzt vissza, új terméket stb.). A vérnyomásunk egészséges szinten tartásának érdekében ne idegesen, vörös fejjel, a billentyűzetet verve írjatok az eladónak :D Csak nyugodtan, hideg fejjel írjuk meg a mondandónkat :)

4. Eredeti!
Törekedjünk arra, hogy eredeti terméket vegyünk. Ha pl. eredeti japán kimonót vagy koreai bb krémet akarunk (csak a példa kedvéért), akkor ne a Hong-Kong Felsőn élő eladót bízzuk meg a feladattal, mert nagy az esély rá, hogy nem azt kapunk, amit szeretnénk. Minden aukció leírásában megtaláljuk a termék helyét, ez nagy segítség.

5. Fénykép!
Megérkezett a csomag, de valami baj van a termékkel. Az első dolgunk legyen, hogy fotózzuk le. Az eladó és az ebay is sokkal hamarabb elhiszi majd, hogy tényleg igaz, amit mondunk, legyen tehát "bizonyítékunk". Az üzenethez hozzá lehet csatolni, de ha mégsem, akkor egy link is elég, pl. a tinypic.com oldalra feltölthetjük, meg is kapjuk a linket egyből. A koreai eladók mániája, hogy akármi van, kérnek egy képet a dobozról, ahol jól látszik a feladó címe. Párszor már a kukából kellett kiszednem a dobozt emiatt, azóta megtanultam, hogy nem dobom ki egyből :D

6. Pénzt!
Ha az eladó elismeri, hogy hibázott, akkor általában két opciót ajánlanak fel: termék újraküldése vagy full refund, amivel visszakapjuk a pénzünket. Mind a kettőt igénybe vettem már, de ha belegondolunk, akkor a pénz visszakérése jobb, mert ha kifutunk végül a 45 napból, akkor termék és pénz nélkül maradhatunk. Nem is olyan rég én is így jártam, visszakértem a pénzt, majd megrendeltem a terméket ugyanannál az eladónál, így tiszta a dolog.

7. Feedback!
Az eladó (jobban mondva minden felhasználó) neve mellett van egy szám, az jelzi, hogy mennyi tranzakciót bonyolított már le, amik után visszajelzést (feedback) is kapott. Ez lehet pozitív, negatív, semleges, de a lényeg a szám. Ha valamit kinézünk, az eladó neve mellet viszont egy 0 vagy egy 12 árválkodik, akkor biztosan nem vásárolok tőle, mert nem bízom meg benne. Lehet, hogy semmi baj nem lenne, de én szeretem, ha a választott eladó több ezer elégedett vevőt tudhat a háta mögött. Egyébként én próbálok mindig értékelni, ha veszek valamit, de figyeljünk itt is, mert 60 nap (ha jól emlékszem) áll csak rendelkezésünkre ahhoz, hogy ezt megtegyük.

8. Vám?
Ha ázsiai az eladó, akkor nem lesz probléma a vámmal és áfá-val, mert ők figyelnek erre, nem írnak magas összeget a dobozra, és egyébként is ajándékként adják fel. Viszont más országok eladói nem biztos, hogy ilyen körültekintőek, így ha kifogják a pl. Amerikából érkező csomagunkat, aminek az értéke több, mint €22, akkor áfá-t, esetleg vámot kell fizetni. A posta jelenlegi szabályzatát ezen a linken megtaláljátok! :) Az EU-ból érkező csomag vámmentes!

9. Visszaküldés?
Inkább ne! Vissza is lehet küldeni a terméket, ha nem tetszik, de ezzel az a baj, hogy az ajánlott postaköltséget nekünk kell fizetni, ami elég magas, ha külföldre kell valamit küldeni. Egyszerűen nem éri meg az esetek többségében. Ezért nem veszek pl. cipőt, ruhát ebay-n, úgysem lenne jó, amilyen szerencsés vagyok.

10. Csak Paypal!
Nem jellemző, de vannak olyan eladók, akik más fizetési eszközt (pl. Western Union, bank átutalás) is elfogadnak. Ilyet ne tegyünk, mert megeshet, hogy semmi jó nem sül ki belőle. A Paypal biztonságos, gyors, egyszerű, ne akarjunk más módon fizetni (pozitív a tapasztalatom egyébként, pl. vásároltam már a mexikói ebay-ről nem paypal-on keresztül, de persze féltem, hogy átvág, nem éri meg az idegeskedés).

Minden ebay-vel kapcsolatos posztomat itt megtaláljátok: EBAY POSZTOK (kívánságlisták, termékek stb.)


Ha van tippetek, írjátok meg! :)


24 comments:

  1. Nagyon jó, hasznos poszt! Most hirtelen nem jut eszembe más tipp, én is ezeket sorolnám fel, ha kérdeznék. :)
    Két csomagommal volt eddig gond, az egyik miatt felvettem a kapcsolatot az eladóval, mert nem magamnak rendeltem. Ő is fényképet kért, de az istennek sem találtam meg, hol lehetne csatolni a levélhez... feltöltöttem, és linket küldtem, de azt állítása szerint nem tudta megnyitni... végül annyiban hagytuk, mert nem volt nagy értékű, és azt ajánlotta fel, küldjük vissza a rossz terméket. A másik pedig, hogy nem jött meg az 1 dolláros szájfényem, de ez annyira minimális költség, hogy nem is bajlódok levelezéssel... A licitálós vásárláshoz egy tipp: lehet, hogy pár másodperc maradt a licitálásból, akkor is olvassuk végig rendesen a leírást.. fotó alapján licitáltam egy aranyos kis fülbevalóra, majd miután megnyertem, olvastam el, hogy 3,5 cm-es... Még nem érkezett meg, kíváncsi leszek rá. :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Remélem azért tetszik majd az fülbevaló :)
      Én nem szoktam licitálni, mert ha valami kell, akkor nem akarok várni :D Meg pl. a koreai termékeket egyesek mindig úgy fellicitálják néha, hogy villámáron jobban kijön az ember...

      Delete
  2. Nekem csak olyan gondjaim voltak, hogy nem érkezett meg egy két csomagom. Olyankor írtam, hogy hát ez van és visszaküldték a pénzt. Mondjuk 1 esetben nem tett semmit az eladó se új termék, se visszafizetés. Ilyen esetekben ha jól tudom szólni kell, mert valamelyiket muszáj alkalmazniuk. De el is felejtődött végül a dolog...

    Tippnek a Watch list menüpontot tudnám mondani. Én ha valamit kinézek, de nem vagyok benne biztos/ nincs pénzem jelenles stb... akkor rákattintok a Add to watch list lehetőségre, és később végig tudok menni a dolgokon és el tudom dönteni, hogy melyik az amit tényleg meg szeretnék vásárolni és nem csak hirtelen felindulásból landol a kosárban. :) És persze azt a pár napos várakozást is bele kell számítani a vásárlás menetébe akkor. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A watch list nálam kilóméter hosszúságú :D Szeretek én is gondolkodni a termékeken, bár sokszor inkább tudatosan megyek és megkeresem, hogy megyik megbízható eladónál a legolcsóbb épp, mert az is elég gyakran változik. Van egy eladó, aki nagyon szeret az árakkal szórakozni, a népszerű termékek árához hozzácsap néha egy 0-át, így a 9 dolláros cucc 90-ért megy egy ideig. Agyam eldobom. Pont ma is láttam ilyet :D

      Delete
  3. Én is kérdeztem Tőled a napokban és képzeld ma sikerült "elérnem" azt, hogy az eladó visszaküldje a pénzt. Megnyugodtam, mert 3 hónapja szórakoztunk azzal, hogy újra elküldi meg, hogy még újra elküldi....
    És most kiderült számomra az is, hogy miért nem tudtam már értékelni ezt az eladót, 1 hónapja kicsúsztam a 60 napból. Megvilágosultam :D
    Köszi a tippeket :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaj nagyon örülök, hogy sikerült rendezni a dolgot! :)

      Delete
  4. Nekem egyszer volt az, hogy 2 hónapig vártam egy kábelre (maximum egy hónapot kellett volna), felvettem a kapcsolatot az eladóval, aki visszaküldte az árát és 2 és fél hónap után megérkezett a kábel :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akkor még van esélyem, hogy megérkezik a vackom. :D

      Delete
    2. Egyszer én is jártam így valami 99 centes cuccal, de az tényleg nagyon sokáig utazott felém...

      Delete
  5. Nekem rendszeresen nem jönnek meg csomagjaim Ebay-ről.. jelenleg is várok két csomagot október eleje óta, de már nem sok reményt fűzök hozzá, hogy megérkezzen. Nem tudom mit tud a posta állandóan szerencsétlenkedni, de már eléggé bosszantó, mert bár a pénzt természetesen rögtön visszakértem és vissza is kaptam; azért még sem viccből rendeltem és vártam 1 hónapot, azért, hogy utána ne jöjjön semmi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én nem akarok rosszat feltételezni, de ha megbízható eladótól rendelsz, akkor valószínűleg a magyar posta keze van a dologban. Erről rengeteget tudnék mesélni sajnos.

      Delete
    2. Sajnos én is így gondolom, és én is tudnék mesélni, botrányos az egész társaság, de az áraikat tudják emelni :D

      Delete
  6. Nekem még mindig nem egyértelmű, hogy hol kell hozzálinkelni a kártyámat a paypalhoz. Van rajta pénz. s nem ajánlotta fel azt az opciót, amit. neked. Egy régi bank kártyám száma van ott, azt is le kellene cserélnem.
    Nem tom... de majd lehet lelevelezem veled. Mondjuk még ráér.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pár hónapja cseréltem kártyát én is, pillanatok alatt meg tudod csinálni: Profile - Add/Edit Credit Card - Aztán Edit vagy Remove. Egyébként nem minden kártyát fogad el a paypal, az ilyen takarékos meg hasonlók nem biztos, hogy működnek. Amit biztosan hozzá tudsz adni probléma nélkül az a visa és mastercard (pl. az én holland maestro-mat nem lehetett csatolni, a barátomét meg igen WTF?)

      Delete
  7. Van meg egy nagyon fontos info, foleg Barbinak kuldom, jartam hasonlokepp, amikor kb 20 ilyen olyan aprocsepro csomagjaim ugy a tizedik utan egyszercsak nem jottek meg soha. Tehat kb a fele csomagom "tunt el", de nem veletlenszeruen, hanem adott idoponttol vegig sorban az osszes. Megfordult a fejemben, hogy valaki ram allt, es nyulja a csomagjaimat. Kulfoldon, a vamon, itthon a postan, passz, de mindegy is.
    Aztan leesett, hogy a fo ok az "economy shipping"! Csomagkovetesi szam nelkul postaznak olcso szallitassal, es vagy megjon vagy nem.
    Akkor vettem eszre, hogy letezik "standard shipping" verzio, ami csomagkovetesi szamot tartalmaz, te magad is kovetheted, ha az elado odaadja, de ha nem, akkor is megvan a szam es nem tud eltunni a csomag, mert minden ponton rogzitik. Emellett van hogy egy het alatt ideer a megadott 15-30 nap, vagy annal is hosszabb idotartam helyett!
    Azota minden termekbol kikeresem azt a verziot, amit ingyenes de standard szallitassal kuldenek, ha pedig nincs ilyen, inkabb kifizetem azt a ket dolcsit, de ne kelljen a refunddal, ujrakuldessel szorakozni, meg egyezkedni az eladokkal, hogy jaj varjak meg egy hetet, meg meg egyet, hatha megjon, es mikor ujrakuldik, ujabb 30 nap alatt kapom meg, ha megkapom egyaltalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Én is a te logikádat követtem, és igyekszem mindenhol tracking numbert kérni a szállításhoz, most mégis úgy jártam hogy bár szám az van, két hónapja jön a csomag és a rendszer (megjegyzem, kínai), azt mondja success: 0 items found! (ez a kínai posta csomagkövető rendszere)... szóval jól megjártam, mert a csomag sehol, és hiába a szám, sehol nem tudnak semmit róla (itthon is megkérdeztem a postát, semmi) :(

      Delete
    2. Igen, ez nagyon jó, ha a csomagok sorozatosan eltűnnek, így talán nem nyúlják le, mert mégis csak regisztrált levél, annak nyoma van. Szerencsére nekem nincs ilyen problémám itt, így soha nem kérek követés opciót, bár egyébként szeretem. Egyfolytában azt csekkolom, ha pl. koreai webshoptól várok csomagot, ma is gy megörültem, amikor megláttam, hogy megérkezett Amszterdamba. Engem még ez is boldoggá tud tenni :DDDDDDDDDD

      Nagyo jó tipp, köszi, erre nem gondoltam!

      Delete
    3. Ez nagyon jó tipp, még nem figyeltem meg, de ezentúl figyelni fogok erre is, hátha így nem tűnnek el a dolgaim :D Köszi!

      Delete
  8. Egy kis kiegeszites, a kifizetem a ket dolcsit, ugy ertettem, hogy ha nem alapbol ingyenes standard szallitassal kuldik, at lehet allitani. Persze dija van, es nyilvan az egydolcsis bizsuknal nem eri meg, de kutakodas utan altalaban mindig lehet talalni olyat aki alapbol ingyenesen ezzel a szallitasi verzioval adja a termeket.
    Megeri, azota minden egyes (es nem keves) csomagom megerkezett, tobbsegeben egy het alatt.

    ReplyDelete
  9. A Paypal oldalán nem tudom, ott lehet, hogy maradt a 45 nap, de az ebay-en már nagyon régóta NEM 45 nap a vásárlástól a reklamáció végső határideje!
    Az estimated delivery záró dátumától számított 30 napon belül lehet kifogással élni!
    http://pages.ebay.com/help/policies/money-back-guarantee.html#timelines

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ó, hogy mindig változtatnak valamit.... Igazad van, tehát attól kezdve 30 nap hogy megkaptad/az oldal szerint meg kellett volna kapnod.

      "If your item hasn’t arrived or isn’t as described, contact the seller by opening a case in the Resolution Center within 30 days of your actual or latest estimated delivery date."

      Amúgy tegnap az ebay oldaláról szedtem a 45 napot, gondolom még nem törölték azt az oldalt. Na, mindegy, köszi, hogy szóltál, javítom :)

      Delete
  10. Visszaküldés: nemrég indult egy olyan szolgáltatás (egyelőre kísérleti jelleggel működik, december 31-ig, maximum 3 alkalommal, maximum 9300Ft-ig/alkalom), hogy ha valami nem stimmel az áruval, akkor a visszapostázás költségét is visszatéríti a Paypal, csak aktiválni kell:
    http://itcafe.hu/hir/paypal_ingyen_return.html
    https://www.paypal.eu/returns/

    ReplyDelete
  11. én most várok egy csomagot és dec 3.-án jár le a szállítási intervallum, eddig minden simán ment, megérkeztek a cuccok....remélem nem pont ezzel lesz gond, ugyanis ajándékba szántam. már kicsit rá vagyok állva, hogy mikor jön már meg és Úristen itt kellesz majd hadakoznom egész Shanghai-al, hogy márpedig ide vele, de izibe!! szóval kifejezetten jókor jött ez a poszt! (azért remélem nem lesz rá szükségem)

    ReplyDelete
  12. Én is rendeltem november elején néhány terméket, ebből eddig 2 érkezett meg. Remélem a többi is ideér, mert bár egy kesztyűn kívül a többit nem ajándékba szánom, azért szükségem van rájuk.
    Korábban csak 2 dolgot rendeltem:
    - ebből az egyik 10 pár műszempilla volt. Sérült a doboza, mert az eladó tett rá egy postagumi-szerűséget, hogy ne nyíljon szét, ezzel viszont kissé összenyomta az egyiket. Ha az az egy (és a párja ugye) annyira nem is, a többi darab még használható, meg olcsó is volt, úgyhogy nem kértem visszatérítést, de a pozitív értékeléshez azért odaírtam, hogy sérült;
    - a másik egy szintén olcsó bedugós fülbevaló tartó volt, aminek széttört az alja, mire megkaptam. Erről nem az eladó tehetett, szuperül becsomagolta, még egy hungarocell darabot is tett, hogy ne sérüljön, úgyhogy ő is pozitívat kapott, de itt is odaírtam a problémát.
    Az első mondatban említett novemberi rendelés 2 megérkezett terméke viszont kifogástalan állapotban ideért.

    ReplyDelete