OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, August 7, 2014

REVIEW | E.L.F. Long-Lasting Lustrous Eyeshadow Soiree & Festivity

Let me show you two very pretty cream eyeshadows! E.L.F. Long-Lasting Lustrous Eyeshadow Soiree & Festivity.

Bemutatnék két nagyon szép és olcsó krémes szemhéjfestéket az e.l.f.-től!




iHerb is the best place to buy e.l.f. products. Period. I had been looking for cream eyeshadows that's why I chose Soiree and Festivity (but there are many other shades too). For this price ($3) I didn't expect much but e.l.f. has surprised me lately in a good way! I keep on buying their products because I always find something incredible (e.g. brown eyeliner, great mascara - I still have to review that one - etc.). Soiree is such a gorgeous colour, I fell in love with it in a second, no wonder it has become my favourite. Festivity is more purple than I expected, which is not a problem, I love my purple eyeshadows, but the swatches were misleading to be honest.
These cream eyeshadows are not too pigmented but they perform well on the eyelid, I expected them to be more sheer to be honest. I decided to do something risky: I didn't use an eyeshadow base! :D I have hooded eyes and oily eyelid, if you have the same you know why I ALWAYS apply primer in the morning. For about 4-5 hours everything went well with Festivity (no primer, no powder on top of it) and Soiree surprised me too: I did fix it with an eyeshadow and when I looked into the mirror at the end of the day I saw a bit of creasing and fading on one of my eyelids but it was barely visible. I gotta say I'm impressed! 
No, these are not must have items, but I'm happy to own them and I'll keep on using Soiree during the day and Festivity for special occasions :) 
Rating: 4/5



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Az e.l.f. márkával évekkel ezelőtt találkoztam először, akkor sikerült csak olyan termékeket választani, amik abszolút nem jöttek be, így elment a kedvem attól, hogy mást is kipróbáljak. Lassan viszont újra felfedeztem a márkát, egyre jobb a minőség, de szerintem én is ügyesebben választok most már a sok tesztnek hála :) Jó és olcsó dolgokból itt nincs hiány, most két krémes szemhéjfestékről lesz szó.
Azt tudtam, hogy a Soiree lesz a kedvencem, mivel egyből ezt tettem be a kosárba, a Festivity pedig képeken picit barnábbnak tűnt, de élőben inkább sötétlila, persze így is tetszik, hiszen előszeretettel használok lila szemhéjpúdereket.
Mind a kettő állaga puha, krémes, nem erősen pigmentáltak, a mintához építeni kellett mind a kettőt, de az az igazság, hogy szemhéjon sem kell túl sok belőlük ahhoz, hogy megkapjuk a kívánt színt és fedést. Bevállalós voltam és kipróbáltam szemhéjalapozó nélkül mind a kettőt az én olajos és fedett szemhéjamon. Akinek szintén ilyen van, az tudja, hogy primer nélkül miért nem szoktam sminkelni soha, de most kíváncsi voltam. A lila órákon át bírta primer és fixálás nélkül, meglepődtem rajta, a rózsaszínre pedig tettem egy kis por állagú szemhéjpúdert, így egész nap tartott, a nap végére az egyik szemhéjamon gyűlt össze egy kicsit a ráncokban, de nem volt vészes.  
Nem kihagyhatatlan termékek, de mindenképp jók, a színek tetszenek, jól ki tudom majd használni mind a kettőt. Meglepően tartósak is rajtam, ezt tényleg nem vártam tőlük, főleg nem ennyi pénzért, szerintem még egy barnát is rendelek, így minden kedvenc színemből lesz krémes szemhéjfestékem is :)
Mivel a hivatalos oldaltól nem rendelhetek holland lakcímmel (mert a belga oldaltól kellene rendelnem, ahol viszont minden drágább, nincsenek akciók és túl magas a postaköltség...), így én az iHerb-ről veszem az e.l.f. termékeket, itt a legolcsóbb a számomra, az oldalt pedig nagyon szeretem :)
Értékelés: 4/5










5 comments:

  1. Great review! I've been loving cream eye shadows lately and now I'm thinking I should give these a go!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I think these eye shadows are pretty good!

      Delete
  2. A Soirée-nak elég szép és feltűnő színe van :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekem is az tetszik a legjobban, napok óta ezt használom :D

      Delete
  3. Hú, a Festivity színe nagyon szép :)

    ReplyDelete