OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Friday, June 6, 2014

Tapasztalatom | Vitaminok & Ásványi Anyagok

Többször is említettem, hogy mennyire megváltoztatta az életemet az, hogy egy ideje különböző vitaminokat és ásványi anyagokat szedek, most egy kicsit bővebben írnék a problémáimról és a tapasztalataimról. Elég hosszú poszt lesz...




Előre muszáj leszögeznem, hogy nem vagyok szakember, csupán a saját tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, mert ezek a kis apróságok hatalmas változásokat tudnak végrehajtani a testi és mentális egészségünk visszaszerzéséért, megtartásáért.

Nem vagyok teljesen egészséges, mindig is voltak és lesznek problémáim, s pont egy ilyen elkeseredés indított el azon az úton, hogy ennyi idősen felfedezzem ezeket a kis bogyókat (bárcsak kezdtem volna hamarabb). Az elmúlt pár hónapban többfélét is kipróbáltam az olvasott cikkek hatására, a hatás pedig nem maradt el.
Sok zöldséget eszem, a gyümölcsökkel sem állok hadilábon, húst is eszegetem, főleg halakat, szóval nem gondoltam volna, hogy mégis ennyire hiányoznak az étrendemből a vitaminok/ásványi anyagok. Tisztában vagyok vele, hogy a tabletták nem a legtermészetesebb formái a vitaminbevitelnek, de néha nincs más választásunk.
Rengeteg angol nyelvű cikket elolvastam a bőrről, aknéról, szépen ki is írtam, hogy mit kell szednem ahhoz, hogy javuljon az állapotom (pontosabban hogy a hormonok rendesen műküdjenek), de a bőr egy hatalmas szerv, nem gyógyul meg egyik napról a másikra, viszont közben meglepően pozitív "mellékhatásokat" tapasztaltam. A leghamarabb azt vettem észre, hogy elmúlt a depresszióm. Túl könnyű engem lehangolni, ezen nem tudtam változtatni, de mióta szedem a kis tablettáimat, ez elmúlt. Valószínűleg a magnéziumnak köszönhetem, az elején nagyobb adaggal leptem meg magamat, és tényleg bevált!
Aztán a minap jött a körömvágás ideje a lábujjaimon... Ezt kifejezetten utáltam, mert kb. 1 éve 4 körmöm megkeményedett és nem nőtt, csak szenvedés volt a körömvágás, de mit látnak szemeim? A körmeim teljesen rendbejöttek (vagyis 2 teljesen, a másik 2 majdnem tökéletes)! Kb. sírni akartam a boldogságtól, de egyben utáltam is magamat, hogy nem jutott eszembe hamarabb ez a megoldás...
Esetleg még azt is megemlíteném, hogy a mellkasomon lévő pattanások is nagy javulást mutatnak. Itt és a hátamon kisebb pattanásaim szoktak csak lenni, de mindig jelen vannak, ami idegesítő. A hátamat nem néztem, nem tudom ott javult-e a helyzet, de a mellkasomon határozottan megoldódott a problémám. Ez is egyébként hormonális lehetett, mert amikor a Diane35-t szedtem, akkor egy darab pattanásom sem volt (sehol sem), ezért örülök, hogy pozitív irányba kezd fordulni a dolog, főleg ilyen rövid időn belül (a hormontartalmú gyógyszernek is kell 2-3 hónap, hogy hasson, akkor a kis vitaminoktól nem várhatok többet!)
Ezek a leglátványosabb változások eddig, de biztos vagyok benne, hogy lesz még, mert végre megadom a szervezetemnek azt, amire szüksége van (remélhetőleg).

A vitamin egy olyan szerves vegyület, ami az élőlény számára szükséges, mégha kis mennyiségben is. Némelyiket a szervezet is elő tudja állítani bizonyos mennyiségben, megfelelő körülmények között (pl. D vitamin), másokat tápanyag formájában visszük be. Ami pl. az embernek vitamin, az nem biztos, hogy az állatoknak is az, pl. a C vitamint a legtöbb állat szervezete magától állítja elő.
Biológiából tanultuk, hogy a vitaminok egy része zsírban oldódik, ezeket hosszabb ideig is el tudjuk tárolni, mások pedig vízben oldódnak, ezek viszont hamar kiürülnek a szervezetből.

Miket próbáltam mostanában?

ZOI Wild Alaskan Salmon Oil
A halolaj rendkívül hasznos a szervezetnek, ezt kipróbálásra rendeltem meg, mert épp nagyon akciós volt (talán még az is) az iHerb-en. Attól tartottam, hogy nem bírom majd lenyelni (elég béna vagyok, ha ilyesmi bevételéről van szó), sajnos igazam is volt... :D


Magnézium
A magnéziumhiány jellemzői rám teljesen illettek: idegesség, enyhe szorongás, alvászavar, fáradtságérzet stb. Nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerűen megoldható a problémám.



D3 vitamin
Ezt nagyon szeretem, és mivel napfénnyel itt ritkán találkozom (sajnos komolyan így van), ezért szintén úgy gondoltam, hogy érdemes akár külön is szedni. Szintén nevetséges összegért juthatunk hozzá az iHerb-en, $0.94 akciósan! 



B6 vitamin
György Pál fedezte fel ezt a vitamint a patkányokon folytatott kísérletei során (bőrbetegségüket gyógyította a B6). Sokat olvastam arról, hogy az aknéra jó hatással van, így nagyon megörültem, amikor láttam, hogy az iHerb-en az általam már ismert márkának is van ilyen terméke, meg is vettem.



Hair, Skin & Nails
Ez még akkor került hozzám, amikor lehetett ingyen választani valamit rendeléskor az iHerb-en. Hatalmas tabletták, én nem bíromom lenyelni őket, a színezék pedig állítólag még ártalmas is, szóval rózsaszín tabletták ide vagy oda, ezt ki fogom dobni, legalább pénzbe nem került...



Multivitamin
Rágótabletta felnőtteknek, nagyon finom egyébként. Nagy nehezen találtam olyat, amiben kb. minden van, amire szükségem lehet, és nem akkora a tabletta, mint egy ház. Ezt rágni kell, szóval egy szavam sem lehet. Második doboz ez már, és ahogy láthatjátok, egyszerű drogériás termék.



Vas
A vason kívül van még benne pár egyéb dolog, de ezt nem használom már. Akkor volt rá szükségem, amikor sok vért vesztettem (nem akart elállni az orrom pár hónapja egy éjszaka, már remegtem és sírtam az idegtől, hogy mi történik velem... Pedig hozzá vagyok én ehhez szokva, gyerekként mindig vérzett az orrom, de nem ennyire és legalább akkor elállt viszonylag hamar.), gondoltam egy kis extra vas nem árthat. 



Sörélesztő
2+1 akció volt a drogériában, a multivitamin és a magnézium mellé választottam ezt ajándékba. Nem szedem rendszeresen, de néha a multivitamin helyett ezzel nyomulok, hajra, bőrre, körömre nagyon jó - elvileg.




A multivitamint szedem rendszeresen, a többi közül a D vitamint, a B6-ot, a magnéziumot és a sörélesztőt pedig csak néha-néha. Főleg azokból a vitaminokból és ásványi anyagokból rendeltem külön terméket, amik a bőr (+ haj és köröm) állapotán javíthatnak.
Mindent okkal választottam ki, nektek is azt javaslom, hogy gondoljátok át, hogy milyen problémáitok vannak, az alapján válasszatok terméket. Persze bele lehet mélyedni a témába, ugyanis természetesen nem mindegy, hogy mik a tabletták összetevői, de ez minden márkánál és terméknél más.
Az iHerb oldalon rengeteg termék van, érdemes körülnézni! LINK a vitaminokhoz és LINK az ásványi anyagokhoz.

Remélem nem gondolja senki a poszt elolvasása után, hogy maréknyi vitamint kell szedni szerintem. Szó sincs ilyenről, de néha muszáj jobban odafigyelni a bevitt dolgokra, pl. én tavasz környékén mindig úgy érzem, hogy ilyesmire szükségem van, a hatás pedig bizonyította, hogy tényleg így van.

7 comments:

  1. Pár hónapja szedek halolajat, de mindennap félve veszem be, miéért ilyen nagy :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D Sajnos én nem bírom magam rászánni, hogy nagyobb tablettát/kapszulát lenyeljek. Gyerekkori félelmem, hogy félrenyelem vagy én nem is tudom... :D

      Delete
  2. Nagyon-nagyon-nagyon köszönöm, hogy megírtad ezt a posztot, sokat segítettél vele!!! Nyilván nem kezdek örült vásárlásba meggondolatlanul, de a linkeket és a posztot könyvjelzőztem és szerintem az iHerb-ről rendelni is fogok, persze előtte megnézem az összetevőket! :) Ahogy az előbbi posztban is írtam, hogy amitől mindig a legjobban rettegek a vitaminokkal kapcsolatban, az az, hogy hízok tőle és ez nem tudom melyik összetevőtől lehet! :/ Viszont a gyógyszerekben, (meg igazából sok mindenben) ételben, szószokban, stb. is mindig vannak úgynevezett tömegnövelő szerek, amit bár még nem kérdeztem meg orvostól, de szerintem nem úgy kell ezt értelmezni, hogy az ember tömegét növeli, hanem magát a termékét, mint például a gyógyszer vagy gyümölcs, de igazság szerint ettől is tartok, ugyanis tudtommal ezeket a tömegnövelő szereket genetikailag módosított anyagokból állítják elő! :/ Ez nagyon nehéz téma, legalábbis nekem.. :S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Örülök, hogy hasznos volt a poszt, köszi a kommentet! :)
      Az iHerbet azért is szeretem, mert az értékelések között lehet nagyon hasznosakat találni, felhívjk a figyelmet a káros vagy épp jótékony összetevőkre stb. Ha rendelésre adod a fejed, olvasd el ezeket a kommenteket, megéri! :)
      Jól mondod, az ételek tömegén dobnak ezek a szerek, nem az ember tömegén, de biztos, hogy jobb lenne, ha nem pakolnák tele semmi feleslegessel az ételeket, de sajnos nem olya világban élünk :/

      Delete
  3. Nekem is nagyon inspiráló poszt volt! A lábkörmökkel ugyanez nálam a helyzet sajnos :( a kézkörmökkel és a hajammal nincs semmi baj, azok erősek, ezért eddig nem szedtem ilyen vitamint - de most lehet, hogy sort kerítek rá.
    Én MagneB6-ot szedek, főleg a vizsgaidőszakban, segít koncetrálni és sokkal kevésbé stresszelek, abszolút érzem a hatását.
    Az egyetlen bajom, hogy rémes tablettaszedő vagyok, egy idő után elhagyom, elmismásolom majd elfelejtem a dolgokat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ugyanez! A kezemen a körmök erősek, egészségesek (ha nem teszem tönkre őket mindenféle szerekkel, mert utálok kesztyűben takarítani....). A vitaminok tényleg segítettek a lábkörmömön, ha neked is ugyanez a problémád, akkor csak ajánlani tudom a bőrre hatékony vitaminokat (multivitaminokban szinte mindig van ilyen).
      A felejtés mestere vagyok én is! Ezért a reggelivel kötöttem össze a dolgot, így automatikusan nyúlok a dobozért, hogy bevegyem a napi adagomat, amint megreggeliztem. Próbáld ki, hátha bejön ez neked is :)

      Delete
  4. Ez rengeteg :) Magnéziumot azt szedhetnék, Magne B6-ot szedtem régen, megint elkezdem, ez a cikk megerősített benne :)
    A Diane 35, amit mindenki csodabogyóként ír le, na nálam SEMMIT nem csinált a pattanásokkal, ebből gondoltam, hogy biztos nem hormonális eredetű a problémám, hát igen, kiderült, allergiás vagyok jó pár kozmetikumra, azóta odafigyelek és szépen javult a bőröm, főleg a parfüm üt ki, azt kerülöm.

    ReplyDelete