OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, May 29, 2014

Kedvenc Bloggerem Könyve | Mascha Happy Life

A kedvenc bloggerem kiadta élete első könyvét, amit nagy nehezen sikerült beszereznem (bestseller lett egyből), erről írnék most pár szót + a holland blogoási szokásokról is! :) Mascha Feoktistova - Happy Life




Mascha & a könyv:
Kezdjük az elején. Amikor kiköltöztem Hollandiába, hamar szembesültem azzal, hogy a nyelvet bizony hamar el kellene sajátítani, ezért a szórakozva tanulás módszerét választottam most is, mint évekkel ezelőtt az angollal tettem. Épp a beauty világa érdekelt akkor a legjobban, így természetesen próbáltam megkeresni az ügyesebb holland bloggereket, így találtam rá Mascha-ra, az orosz lányra, aki Hollandia legnagyobb beauty bloggere. Már 3 éve követem a munkásságát, nagyon szeretem a közvetlen hangvételt, ami az oldalát és a videóit is jellemzi, a hobbijából olyan munkát teremtett, amivel még egy nyugati országban is átlagon felül keres, ráadásul úgy, hogy egy szoba-konyhából indult el, elvált szülők gyerekeként, aki az álmát valósággá váltotta.
A könyv könnyű olvasmány, nem túl hosszú (kb. 160 oldal), a képek nagyon szépek benne, de a szövegen van a hangsúly, ami által Mascha tippjeit, történeteit ismerhetjük meg. Fiatal kora ellenére (27 éves) igen sok dolgot átélt már, vannak elgondolkodtató sorok a könyvben, bárki érdekesnek találhatja, de én úgy gondolom, hogy a 15-25-ös korosztály a célközönség. Élveztem a fejezetek többségét, jó a témaválasztás, a könyv végére talán elfogyott a kreativitás, de az inspiráló részeket szerettem, újra is fogom olvasni ezeket. 
A boltból az utolsó példányt hoztam el, de így is egy sokadig városba kellett átbicikliznem, hogy végre megtaláljam... Hihetetlen, hogy mekkora sikere lett, a megjelenés hetében már a harmadik kiadást kellett nyomtatni, szívből örülök a sikerének, megérdemelte. 

A holland bloggerek/vloggerek:
Ez így viszont max. azokat az olvasóimat érdekelte, akik szintén itt élnek, szóval beszélgessünk kicsit a holland blogokról.
Hollandiában már több éve virágzik a blogolás és persze a Youtube csatornák is igen népszerűek. Pl. Mascha a beautygloss.nl írója, naponta 100.000 látogató olvassa az oldalát, lassan 300.000-en iratkoztak fel a Youtube csatornájára, de a többi blogger sem panaszkodhat, rengetegen élnek meg ebből full time bloggerként, pedig a holland olvasók/nézők száma elenyésző az angolul értőkhöz képest, szóval nem semmi!
Én személy szerint nyelvtanulás céljából nézem és olvasom a hollandokat, általában az jellemzi őket, hogy leülnek és 20 percig beszélnek erről-arról, ez persze kicsit unalmas, de nyelvtanulásnak tökéletes, a blogokon pedig a tesztek uralkodnak, ami nagyon hasznos, vásárlás előtt mindig olvasok teszteket :)
A blogoknak és videóknak hála sokat tanulok a blogolásról is, nagyon érdekes szerintem látni, hogy máshol ez hogy működik, sokszor le is esik az állam (pl. az egyik 300 ezret fizet HAVONTA a blog fenntartására a tegnap nézett videója alapján... wow. just wow). Nagyon sok jó üzleti példa is van, remek ötletekkel jönnek elő a cégek és a bloggerek is, szóval tanulságos nagyon!

Remélem ti is néztek idegen nyelven videókat, olvastok blogokat, mert szerintem nagyon jól lehet így nyelvet gyakorolni, és a világra is nagyobb rálátást kapunk :) Kik a kedvenceitek?






8 comments:

  1. Én most a portugálomat csiszolom ismét, hiszen ha a három megpályázott helyem közül felvesznek bárhova, így is úgy is fogok portugálul tanulni, szóval remek inspiráció volt, hogy portugál blogokat olvassak, csak még nem tudom, hol kezdjem :D Van egy tippem, hogy honnan kérhetek tanácsot, szóval nem reménytelen a helyzet :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha már tanultad, akkor könnyebb lesz, de a portugál egyébként is egy gyönyörű nyelv, és még kedved is van hozzá, ha jól látom, szóval menni fog! :) Külföldön szeretnél tanulni? Izgiii! :)

      Delete
  2. Én szerbül olvasok blogokat és könyveket is. Most kezdtem Bridget Jones naplóját, haláli, pont mint a film. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekem is tetszik a szerb, meg úgy a balkáni nyelvek általában. Persze nem beszélem, de a kedvenc énekesem szerbül is énekelt, imádtam :)

      Delete
  3. én ugyanezt csinálom csak németből.. :) (milyen jó a kommenteket és a bejegyzésedet is olvasni, hogy mindenki más nyelvből gyakorol :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Német bloggerből/vloggerből is van bőven, lehet válogatni :) Ha néha egy német blogra tévedek, akkor mindig tetszik, amit látok, de az olvasás kínszenvedés (csak egy évig tanultam németet), szóval nem erőltetem inkább a dolgot :D

      Delete
  4. Én meg olaszul :) Egyenlőre csak blogokat olvasok, nekem valahogy a videónézegetés nem megy, a magyarokat sincs erőm végignézni, angolokat sem, valahogy nem köt le, de olvasni szívesen olvasok idegen nyelven.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imááádom az olasz nyelvet :)
      Egyébként megértelek, én is inkább blogokat olvasok, de ennek egyszerű az oka: időigényes a videónézés, posztokból sokkal többet darálok le ugyanannyi idő alatt :D Viszont a hallott szöveg megértése a gyenge pontom általában, a videók segítenek ebben :)

      Delete