OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, March 6, 2014

Blogolás | Az Én Történetem

Nem tervezett poszt ez, de az agyam úgy döntött, hogy a közelgő blogszületésnap alkalmából kicsit át kell gondolnom az elmúlt éveket, amiket szorgos blogolással töltöttem :)


Egy szép, napsütéses délutánon írom ezt a pár sort, amire egyáltalán nem készültem, csak hirtelen éreztem, hogy le kell ülni a gép elé, mert mondanivalóm van. Régen volt már ilyen, ezért nem is állok a gondolatok útjába.

Fogalmam sincs, hogy hány embert érdekelne pont az én és a blogom története, de közeledik az oldal születésnapja, ilyenkor kicsit nosztalgikus a nóta, három év hosszú idő, legyen ez egy elő-születésnapi poszt :)

Az első blogomat 2009. januárjában hoztam létre a jó öreg Wordpress oldalán, ami eléggé kezdetleges volt, hiszen azt sem tudtam, hogy mi fán terem a blogolás, csupán a zene iránti szeretetemet akartam valahol kifejezni. Visszagondolva, büszke vagyok magamra, hogy pl. nem tettem ki automatikusan elinduló, agyvizet felforraló zenét a blogra, pedig biztos nagyon volt a kísértés hahahaha!
Ezt kb. egy évig írtam rendíthetetlenül, mindig boldog voltam, ha egy új ország zászlaja került fel a kis widget-en belül, amit ma már kb. sehol nem látunk, de akkor bizony nagyon menőnek számított, legalábbis én azt gondoltam! :D

2011. áprilisában pedig elindult ez a blog, akkor még a világ egyik leghülyébb nevével, de nem az volt a lényeg, hanem a döntés: írjak blogot megint vagy sem? A barátom győzködésére az igen mellett döntöttem, az első posztokra gondolva még most is elkap a nevetés: a képek az élességgel köszönő viszonyban sem voltak, a két éves rúzsomról nagyon kellett tesztet írni - gondolom már nem is volt kapható-, a bőrápolási rutinomban pedig a pár száz forintos gyógyszertári A vitaminos krémet emeltem magaslatokra, csak arra épp nem gondoltam, hogy a tökéletes bőrt a fogamzásgátlónak köszönhetem. Oh dear, mennyire naiv és tudatlan is voltam :)
A két "példaképem" Chiara és Elle Fowler voltak, mert őket fedeztem fel először, így természetesen a divat és a videók jellemezték a blogomat. A divat nagyon-NAGYON idézőjeles, a valóságban csak mindent magamra húztam, aztán sírtam, hogy "rondaaaaa és kövér vagyok a képeken *még több sírás", a videók pedig... Nem szeretek szerepelni. Pont. Szeretek viszont videót készíteni. Kínlódások sorozata indult ezzel, de gyakorlásnak jó volt, legalább már tudom, hogy mi az, amit már SEMMIKÉPP sem akarok csinálni :p
Jó, ez most úgy hangzik, mintha egy rakás szerencsétlenség lettem volna, de én nagyon élveztem a dolgot, és szerintem az átjön a képernyőn keresztül is, ha valaki szereti vagy utálja a blogolást, de vajon mit gondolhatnak az olvasók most? :D
Mivel ez a 68-ik alkalom, hogy átírom ezt a posztot, ezért összeszorított fogakkal imádkozom magamban, hogy legalább most be tudjam fejezni anélkül, hogy képzeletben megtépném magam ("Már megint túúúl sok a hülyeség, írd át, Viki!!!"). A Backspace a kedvenc gombom a billentyűzeten, nem vitás... Persze, így is biztos van olyan, aki szerint nem jó, amit csinálok, de én igyekszem, higgyetek nekem! :)
Talán egy éve történt, hogy "megtáltosodtam", már kezdtem érteni, hogy mit is akarok, a képek készítésénél is megeröltettem magam, egy rózsaszín szoknyát láthattatok háttérként hónapokon keresztül... Fő a kreativitás! :D Sőt, a kamerán is elkezdtem beállításokat alkalmazni, ennek eredményeképp "object"-ként fotóztam magam, hiszen miért is ne lehetnék én is TÁRGY... Így szép éles volt a kép, de hullafehér lett a bőröm, mert minden színt elmostam vele, aztán okoltam a holland fényviszonyokat... Nos, most is ugyanazok a fényviszonyok, mégis van szín a képeken :p
Láthatjátok, mindig egy picivel jobban csinálom a dolgaimat, de nem bánnám, ha nagyobb léptekben haladna ez a változás, mert nem véletlenül kellett kitörölnöm rengeteg régi posztot, a Linkwithin widget kapcsolódó posztként mindig ezeket tette ki, nem véletlenül nincs is már a blogomon... :p
Mindjárt 3 éves a blog, ami - az angol youtube guruk kedvenc szavával élve - ÖMÉZING! Jelenleg is az látható itt, ami engem a legjobban érdekel: mindent összevásárolok kislányból vásárlás előtt az összes Google találatot átolvasó (jó, túloztam), tudatos vásárló, tudatos blogger lettem, s csak remélni tudom, hogy amikor "már vénülő kezemmel fogom meg a"... laptopot (?), akkor is kíváncsiak lesztek arra, hogy miről szól a legújabb bejegyzésem :)
Miért nem jó blogolni?
IDŐ! Néha tényleg haragszom magamra, hogy olyan sok órát eltöltök csak egyetlen egy poszttal/videóval, de posztolás függő vagyok, nagyon szeretem, ha frissül a blog, van mit olvasnotok, tuti online magazinnál voltam újságíró előző életemben (hjaj, még ez a kifogás sem ment meg :D ).

Miért szeretek blogolni? Egyszerűen jó, hogy van az univerzumban egy külön kis szigetem, amit én alakítok, egy részemet tükrözi, elmondhatom, hogy az enyém, én építettem fel. Egy oldal viszont az olvasók által lesz teljes, Ti vagytok a szigetet látogatók, az emberek jönnek-mennek, vannak napsütéses és hideg, borongós napok (nem mindig vagyok ám blogolásra kész hangulatban :D ), de akárhogy is van, szeretem (legtöbbször :p).
A blog által olyanokhoz is eljut az írásom, akikkel valószínűleg soha nem fogok találkozni, mégis pillanatok alatt megoszthatom a gondolataimat, tapasztalataimat ezekkel az emberekkel, hiszen a modern kor ilyen előnyökkel is jár. Nagyon-nagyon jó érzés, főleg ha visszajelzést is kapok, hogy hasznos volt, az igazi vállveregetés a számomra, hiszen az a célom, hogy másoknak segítsek :)

Mit hoz a jövő? Sokszor változik az, hogy épp mit tartok érdekesnek, de szerintem a smink-bőrápolás-divat triumvirátus a nőket minden életkorban érdekli, biztos pontnak érzem az életemben ezeket a témákat :) Ettől függetlenül szeretném kipróbálni magam új vizeken, ötletem mindig van, csak a mersz... Az sokszor hiányzik :/ Azt hiszem, ez is egy olyan tulajdonság, amit illő lenne levetkőzni.


Tudom, ez a poszt sok hangulatjelet tartalmaz, de néha nehéz megkülönböztetni, hogy mikor írok valamit komolyan és mikor nem, remélem nem voltam félreérthető ezeknek hála.


Köszönöm, hogy elolvastad, legyen nagyon szép napod! :)


20 comments:

  1. én régóta olvasom a blogodat, és nagyon sokat fejlődtél:) sokkal igényesebbek lettek a képeid, és az írásaid is, emlékszem régen volt olyan, hogy csak végigpörgettem a képeket, de kb. az utolsó egy évben minden szót elolvasok:))) csak így tovább!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy ilyen régóta kitartó olvasóm vagy! :)

      Delete
  2. Én szeretem ezt a születésnapi előt kis beszédet :)
    Nagyon tetszik a blogod,sőt nekem te voltál az eéső blogom amit elkeztem endszeresen követni,sőt talán elondhatom te tetél függővé...de köszönöm! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen :) Szuper, hogy én voltam az első, amit rendszeresen kezdtél el olvasni, igazán megtisztelő! :)

      Delete
  3. Nekem tetszett a bejegyzés, sok mindenben egyetértek veled a bloggolást illetően. :)
    A férjem szokta mondani, természetesen lekezelő hangnemben, hogy nagyon sok szabadidőm elmegy a blogra értelmetlenül, mert ki kíváncsi arra, h épp milyen színű körömlakkot használok....megbocsájtom neki, elvégre pasi, igenis sokan kíváncsiak rá, ugyanúgy ahogy én is rengeteg blogot megnézek esténként, igaz ritkán kommentelek mostanában időhiány miatt, de én is kíváncsi vagyok mások munkájára, véleményére :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm! :)
      A pasik persze nem értik ezt ennyire, de mindenkinek kell egy hobbi, miért ne lehetne az a blogolás? :) Szerintem egyébként a blogok nagyon hasznosak tudnak lenni, főleg a teszteket szeretem, anélkül már nem veszek semmit, hogy ne olvasnék el párat a termékről :D

      Delete
  4. Mindenki kezdi valahonnan, de szerintem nem az a lényeg, hogy mi volt rossz hanem, hogy mi lett jobb, milyen változásokon ment keresztül a blog és te magad is. Mert biztos vagyok benne, hogy rengeteget tanultál és fejlődtél ezalatt az idő alatt. :)
    Én nagyon szeretem a blogodat, mert tanácsokat adsz beauty témában, diy dolgokat csinálsz, videókat, ebay wishlistet és még megannyi dolgot.
    Egyébként pedig a blogolásnak köszönhetően találtuk meg egymást, és hiába nem találkoztunk még, úgy érzem mintha már évek óta barátnők lennénk. :)

    Úgyhogy csak hajrá!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, ez jó benne, hogy sokat tanultam az elmúlt évek alatt. :)
      Köszönöm a kedves szavakat, nagyon örülök, hogy tetszik a blogom, de annak még jobban, hogy így "egymásra találtunk", nekem is ugyanez az érzésem veled kapcsolatban! :)

      Delete
  5. Nagyon tetszett ez a poszt, én is magamra ismertem. :)
    Eszembe jutott, hogy amikor elkezdtem írni a blogomat mennyire gagyi fotókat csináltam. Nekem is illő lenne kitörölgetni azokat... Én is imádok blogolni sokszor a férjem morcos is emiatt, mert képes vagyok egy egész hétvégét a gép előtt ülni. Próbálok fejlődni, bár még nagyon messze vagyok attól amit szeretnék a blogommal "csinálni", sok mindenhez nem értek, de már ég és föld ahhoz képest, hogy milyen volt kb. 2 évvel ezelőtt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bár én sem szeretem a régebbi "munkáimat", de legalább látszik a fejlődés, ez azért pozitívum, te is gondolj arra, a többit pedig még meg fogod tanulni, minden csak idő és gyakorlás kérdése. :)
      Én szerencsés vagyok, mert a barátom megérti ezt az egészet, sőt! Neki el is mondhatom a problémáimat, örömömet, általában megérti vagy inkább átérzi :D Sajnos sokan még nem értik azt, hogy igenis van értelme blogot vezetni, nemcsak elvesztegetett idő!

      Delete
  6. Először is gratulálok a blogodhoz! Én nagyon szeretem a kis szigetedet, az igényes képek és az igényes tartalom miatt is, rengeteg hasznos tanácsot kaptam, főleg a bőrápolás terén. Így amikor "vénülő kezeddel..." írod a bejegyzéseidet én "vénülő szememmel..." foglak olvasni akkor is :) További sok sikert!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ó, köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! :) Annak pedig nagyon örülök, hogy tetszenek a képek, hasznosak a posztok, jó ezt hallani! :))

      Delete
  7. nekem tetszett ez a poszt (is)! Ha van ötleted, akkor nyugodtan írd meg szerintem :) biztos elfogom olvasni, bármilyen témát, ötletet találsz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen és a bizalmat is a jövővel kapcsolatban! :)))

      Delete
  8. Gratulálok a blogodhoz! Nagyon tetszett ez a poszt! Nagyon jó volt olvasni a gondolataidat, ráadásul nagyon inspiráló, és ösztönző, hogy nem szabad feladni, csak csinálni kell amit szeretünk. Nagyon sokat fejlődtél és nagyon jó, hogy itt vagy nekünk! Remélem, hogy egyszer majd én is így tudok visszatekinteni és azt látni, hogy sokat fejlődtem. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm! :) Örülök, hogy ösztönző volt a poszt! :)

      Delete
  9. ahogy más is írta, az igényes tartalom miatt szeretem én is a blogodat, meg azért, mert nem a csordaszellem szerint választasz témákat, nem az van,hogy pl. akkor most mindenki épp az új aengland kollekcióról ír, és majd akkor Te is, hanem látszik, hogy az életedből merítesz témát, mindezt csodaszép fotókkal körítve, és bártran megírod a rosszat is
    csak így tovább, én olvasni foglak a jövőben is!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik a blog és a témaválasztásaim. Mindig arra törekszem, hogy sokszínű legyen az oldal :)

      Delete
  10. Én is régóta olvasom a blogodat és nagyon jó ötleteket találtam nálad. Pl. én nálad olvastam először a koreai bb krémekről, meg firmoo szemüveges cégről.
    Bár nem szeretem a változásokat, a te blogodnak jót tett, hogy átalakítottad, mert sokkal jobban olvasható. :-)

    Hajrá! Még sokáig írd!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm! :) Én sem szeretem egyébként a változást, de a blogon mégis szeretek alakítani, annak pedig nagyon örülök, hogy a régi olvasók továbbra is szívesen jönnek ide :)))

      Delete