OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Saturday, January 25, 2014

Hogyan? | Ruharendelés A Neten

Tippek ahhoz, hogy sikeresen rendeljünk ruhákat, cipőket az interneten, ne mérgelődjünk a csomag megérkezése után. Néhány tipp azoknak, akik még nem mertek így vásárolni :)



Összeszedtem néhány - szerintem - hasznos gondolatot az online ruharendelésről a saját tapasztalataim alapján, hátha hasznos lesz valakinek :)


Ismerd a méreted!
Ez egyértelműnek hangzik, de nem az, főleg azoknak nem, akik szinte mindig csak boltban vásárolnak: én olyankor inkább ránézésre választottam ki a ruhákat, úgy mentem a próbafülkébe, nem a méretetet nézem. Mérjük le magunkat, nézzük meg, hogy a kedvenc nadrágunk mérete mi is pontosan, jobb lenne-e egy kicsit hosszabb, rövidebb, szűkebb stb.

Ismerd a márkát!
Ha már volt dolgod a márkával, akkor sokkal könnyebb eldönteni, hogy a neten melyik méretet vegyük meg. Pl. az én fejemben ez így néz ki: a Mango szerintem kisebb mérettel dolgozik, mint a többi márka, a H&M-ben a pulóverek néha nagyobbak, mint a mérettől várnád, az ázsiai webshopokban a ruhák rövidebbek, kisebbek, mint azt mi szeretnénk stb. Mindenkinek megvan a véleménye az egyes boltok méretezéséről, ezt a "tudást" használjuk ki. Ha még soha nem vettünk semmit a márkától, akkor inkább ne rendeljünk egyszerre egy fél ruhatárat, mert lehet, hogy vissza kell küldeni az egészet.

Miből készült?
Ó, régen mennyire nem érdekelt, hogy miből is van a ruha anyaga, most meg rögtön azt nézem meg, mert nem mindegy. Aki izzadósabb, az tudja, hogy mitől kell távol tartania magát, illetve nekem pl. az elasztán is fontos, mert minél több van benne, annál jobban tágul/nyúlik az anyag, nadrágnál ez fontos. A ruhanemű minősége az anyagától is függ, sokszor tényleg okkal drágább "ugyanaz" a darab.

Mások véleménye
Van pár webshop, ahol véleményt is lehet írni, pl. a Mangooutlet ilyen, ha jól emlékszem. Ez nagyon hasznos tud lenni, mert sokszor ez alapján döntöm el, hogy leadom-e a rendelést vagy sem.

Biztos?
Ha neten nézelődöm, akkor néha elszalad velem a ló, mindent beteszek a kosaramba, mert kell ez is, az is, meg jaj még ez is milyen cuki! Arra is gondolni kell, hogy tényleg fel fogjuk-e venni azt a darabot, vagy csak tetszik a képen, de egyébként soha nem hordunk olyasmit, gondolok itt pl. egy metálszínű miniruhára vagy glitteres 15 centis magassarkúra. Még szép, hogy tetszik, le is akciózták, de... Farmert rendelni jöttem ide, akkor miért vennék olyat, amit úgysem veszek majd fel? Vissza a farmerekhez! :D

Hírlevél, Kuponok
Szinte soha nem vásárolok teljes áron. Miért? Mert a legnagyobb oldalak kedvezménnyel csábítanak minket, az akciókról és az ingyenes postaköltségről nem is beszélve. Iratkozzunk fel a hírlevélre, így elsőként értesülünk majd a kedvezményekről. Én pl. egybegyűjtöttem a kedvenc oldalaimat, ahol az aktuális kódokat is megtaláljátok, gyakran frissítem :) Itt megtaláljátok: Online boltok és kódok

Kívánságlista
A legtöbb online bolt rendelkezik kívánságlista (wish list) opcióval, ami annyit jelent, hogy ha tetszik egy termék, de nem akarod/tudod épp akkor megvenni, akkor így elmentheted magadnak. Ha pl. valami nagyon tetszik, de túl drága, akkor érdemes elmenteni, mert nagy valószínűséggel lesz az még olcsóbb is, s a wish list-re rákattintva rögtön láthatod, ha módusolt az ára, végre lecsaphatsz rá, sőt nekem e-mailt is küld pár bolt, ha leárazták az adott terméket :)

"Return Policy"
Ezzel a címszó alatt található meg az adott oldal szabályzata a termékek visszaküldéséről, cseréjéről, hány napig tehetjük meg és hogyan stb. Ha ruhát vagy cipőt veszünk, akkor nagyobb az esély arra, hogy szükségünk lesz erre. Azt akartam írni, hogy minél nagyobb a cég, annál "kedvesebbek", ha visszavételről van szó, de akkor eszembe jutott a sok rémsztori, amit hallottam/olvastam, illetve nekem az sem tetszik, hogy a H&M pénzt nem ad vissza, hanem csak ajándékutalványt kapok a termékekért vissza (Hollandiában így van, Magyarországon nem tudom), ezért sem rendelek tőlük online már.


Ha van még tippetek, írjátok meg nyugodtan! :)

5 comments:

  1. Huhh jó kis összefoglaló volt:)Nekem ey iherbes rendelés érik már nagyon,csak bizonytalan vagyok még a használatában:) Úgyh kérdeznékk párat ha nem gond:) A postaköltséget mi alapján számítják?:) Paypallal tudok fizetni ? Illetve még olyan kérdésem lenne ,hogy azt ki tudom-e deríteni vhonnan hogy meg fogják-e vámolni amit rendelek vagy ez teljesen esetleges és előre nem lehet tudnii?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Örülök, hogy tetszett :)
      Postaköltséget súly alapján számítanak, illetve több opció közül is választhatunk, mindegyikhez odaírják, hogy mennyibe kerül és kb. mikor kapod meg a csomagot, ha azt választod, országtól is függ egyébként.
      Sajnos paypal-lal nem lehet fizetni, ez az egyetlen problémám velük, bankkártya kell hozzá, visa vagy mastercard.
      Engem SOHA nem vámoltattak meg, sem itt sem Magyarországon, szóval nem vagyok ebben tapasztalt. Szerintem csak nagyobb értékű rendelésre szállnak rá a magyar vámosok, de van egyébként szabályzat is, erről már írtam: http://www.ohmybrush.com/2013/01/online-vasarlas-tevhitek-tippek.html
      Remélem tudtam segíteni, ha van még kérdésed, szólj! :)

      Delete
    2. Köszönöm szépen a választ,szerintem a héten akkor le is adok egy rendelést:)

      Delete
  2. Jajj közben még egy kérdést eszembe jutott ,ha egyszerre rendelek több teljesen különböző dolgot,akkor azt egy csomagban adják fel?:) Köszi előre is :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, egy rendelés egy dobozba megy :)

      Delete