OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Sunday, January 5, 2014

29 Before 29 | 29 Dolog 29 Éves Koromig

Végre elkezdhetem ezt a projektet: 29 Dolog 29 Éves Koromig! :)

Finally I can start this project: 29 Before 29!



A few months ago I saw a post like this and I knew I was going to do the same. Today I have become 28, and this is the perfect day to start a project like this. I have a list, these are all the 29 things I want to achieve before my next birthday :) See the list in English below!



Hónapokkal ezelőtt találkoztam ilyesmivel először, nagyon megtetszett, el is döntöttem, hogy én is megcsinálom. Mi is ez? Mivel ma lettem 28 éves, nálam ez a nap a fogadalmak, évértékelés stb. időszaka, ez a poszt pedig most valami újdonság, mert eddig csak a fejemben tartottam az álmaimat, vágyaimat, de ha leírom, akkor hamarabb teljesülnek, mert "zavar", hogy még nem húztam ki a listáról :D

Íme 29 dolog, amit 29 éves koromig szeretnék elérni! :) Valószínűleg majd frissíteni fogom a listát, hogy mikor értem el, mi is történt stb.



29 Before 29


1. Megtanulni még egy nyelvet
Nem tudom még, hogy melyik lesz az, de még jó lenne legalább egyett megtanulni úgy igazán. Ha azt nézem, hogy melyik lenne itt hasznos, akkor a francia vagy a német lesz a befutó, ha pedig kedvem szerint választok, akkor valószínűleg felfrissítem a tudásomat valamelyik elhanyagolt nyelvből: olasz, spanyol, finn.

2. Megtanulni tökéletesen hollandul
Bár ez lehetetlen, mert a nyelvjárások itt azért feladják a leckét, de már nem sok kell ahhoz, hogy elérjem a célomat, kitartás kérdése az egész.

3. Új hobbi
A blogolásnak szentelem a szabadidőmet, de nagyon szeretnék valamilyen új hobbit.

4. Új oldalak indítása
Ezt nem akarom túlzásba vinni, a következő pont miatt, de 1-2 új oldal még belefér.

5. Régi oldalak újraélesztése
Mindig van valami ötletem, amit a célnál feladok, ez nem mehet így tovább, ezeket az oldalakat fel akarom éleszteni idén mindenképp.

6. Kutya
Otthon mindig volt kutyánk, imádom őket, nagyon szeretnék egyett. A kedvenceim: Golden retriever, Labrador, Shiba Inu és hasonlók :)

7. Eljutni Angliába
Soha nem jártam még ott, pedig nagyon szeretnék eljutni ebbe az országba. A város teljesen mindegy :)

8. Tanítani
Nagyon szeretnék megint tanítani, akár iskolában, akár magánórák keretében, ez az egyik legnagyobb álmom.

9. Fotózás tanulása/új kamera
Egy új kamera lenne a legnagyobb ajándék, amit kaphatnék, persze már ezer éve kinéztem egyet, de fogalmam sincs, hogy mikor kerül rá sor. Addig is szeretnék egy kicsit jobban belemélyedni a fotózásba, mert teljesen kezdő vagyok.

10. Webshop
Gyerekkorom óta tudom, hogy mi leszek, ha nagy leszek: tanár (pipa), asztronauta (aha...) és eladó :D 

11. Koncertre menni a húgommal
Meg a barátjával és az én barátommal :) ez a négyes fogat egyszer már debütált, jó lenne még egyszer így összejönni és az első sorban csápolni :D

12. Újra találkozni Shakirával
Nem számít, ha nem idén, de még egyszer jóóóó lenne.

13. Retro Britney buli
Ez is régi vágyam, összehozni a régi Britney rajongókat és együtt bulizni "retro" Britney dalokra, mert azok kihozzák az emberből az állatot :D 

14. HTML, CSS stb. tanulása
Érdekel a téma, nagyon alap tudásom van, de ettől sokkal többre is képes lennék, szóval neki fogok rugaszkodni szerintem.

15. Nyitottabb lenni
Mindig is zárkózott voltam, bár 18 éves koromig volt ez a legrosszabb, azóta nem vészes, de akkor is szeretnék ezen változtatni. 

16. Bátrabb lenni
Mivel a szótárban a szerencsétlen szó mellett az én nevem áll, ezért már beletörődtem, hogy nekem soha semmi sem sikerül, de ez rossz így, mert nem merek próbálkozni, vagyis nem akarok, mert minek? Rettentő tulajdonság, meg akarok tőle szabadulni.

17. Komolyabb képszerkesztő használata
Ha tudnátok, hogy milyen képszerkesztőt használok... Körberöhögnétek :D Nem, nem Paint, de kb. hasonló :D Szóval igen, ezt is komolyabbra kellene vennem.

18. Egészségesebben élni
Ebbe minden beletartozik, nem diétára gondolok (mondjuk az is rámférne), hanem pl. arra, hogy legalább akkor menjek el az orvoshoz, amikor a Halley-üstökös épp látható az égen... Stb.

19. Többet olvasni
Nem olvasok annyit, amennyit szeretnék, ami szomorú és mindenképp változtatni kell rajta.

20. Többet főzni/sütni
Szinte minden nap főzök, de új dolgokat is szeretnék kipróbálni.

21. Karaoke
Fogalmam sincs, hogy ezt miért szeretném, hiszen bárcsak hangom van (bárcsak elhallgatnék), de annyira jó lenne kipróbálni! :)

22. Újra írni
Régen írtam ezt-azt, rettenetesek voltak, de úgy érzem, hogy 2014-ben újra meglátogat a múzsám.

23. Újra videózni
Imádtam videózni, csak utálok videóban szerepelni... :D Viszont megint bele akarok vágni, bele is fogok! :)

24. Tigrist/oroszlánt ölelni
Imádom a nagymacskákat, nagyon-nagyon jó lenne, ha egy cuki, szőrös kis tigris- vagy oroszlánkölyköt megsimogathatnék.

25. Valami jót tenni
Lehet apróság, lehet nagyobb dolog.

26. "Studió" létrehozása
Saját kis hely, ahol tudnék írni, fotózni, másokat sminkelni stb. Álom, de hátha megvalósul egyszer :)

27. Kitartóbb lenni
Igen, ahogy írtam már, sajnos nem vagyok elég kitartó, bármilyen apró dolog lelombozhat, nagyon jó lenne ezen változtatni valahogy.

28. Olyat tenni, amit előtte soha
Itt csak a fantázia szabhat határt :)

29. Kevesebbet aggódni
A barátom mindig ezt hozza fel nekem, hogy ezen jó lenne változtatni, sajnos igaza van. Én mindig mindent ezerszer átgondolok, agyalok rajta, rágódom mindenen áááá Szörnyű. Nem jó tulajdonság...



. . . . . . . . . . . . 


29 Before 29


1. Learning one more languages
I love foreign languages, well most of them, and I think it would be useful to learn one more. I live in the Netherlands so German and French are the first choices of people but I might refresh my knowledge of Italian, Spanish or Finnish, I love those languages.

2. Learn to speak Dutch fluently
Although dialects make it impossible to know and understand EVERYTHING but I still want to know more and more. Unfortunately I really dislike Dutch, that's why I'm struggling with it, but yeah, whatever, I want to win this battle :D

3. New hobby
Blogging has taken over my free time, that's why I need some more new hobbies, preferably something that has nothing to do with blogging/internet.

4. Making new websites
Not too much, but a few more can't hurt.

5. Spending more time on my older websites
Yes, I seriously need to redefine what I want to do with those sites and try to make them bigger.

6. Dog
We always have at least one dog at home, but here I have no pets :( I would love to have a Golden retriever, Labrador or Shiba Inu puppy :)

7. England
I have never been to England... Sad but true. This would be a dream come true :)

8. Teaching
I really miss teaching, I want to do it again: teaching at school or private lessons, it doesn't matter.

9. Photography/new camera
A new camera is my wildest dream, I already know which one I want :p And of course I would like to learn about photography because I'm a beginner.

10. Webshop
As I child I wanted to be: a teacher (✓ ), astronaut (lol) or a seller. I would love to have some kind of webshop!

11. Going to a concert with my sister
And her boyfriend and with my boyfriend. The 4 of us have already been to a concert together, I want to have that experience again :)

12. Meeting Shakira again
I don't care WHEN, but it would be great to see her one more time.

13. Retro Britney party
Yeah, I used to be a crazy Britney fan and it would be awesome to gather all the Britney fans I know and have a party. 

14. Learning HTML, CSS etc.
I know, my boyfriend is a web developer, but that doesn't mean that I can't learn some things too :)

15. Open up
I wish I were more social. Actually it is not THAT bad now, I used to be totally anti-social when I was younger, but when I turned 18 I changed and I think I need it again.

16. Braver
If you look up the word "unlucky" in the dictionary, you'll find my name, so I got used to it that I never succeed. But it's not right, because I should still keep on trying to achieve my dreams, it's time to be braver.

17. Pro Photo editing
I use such a primitive program to edit my photos (no, it's not Paint, but almost :D ), I want to be better at this too.

18. Healthier
I need to care about my health and go to the doctors at least when Halley's Comet is visible from Earth...

19. Read more
I don't read as much as I used to and I miss it.

20. Cooking more
Well I cook almost every day but I want to make different things as well, something more complicated.

21. Karaoke
I have such a terrible voice but I still dream of singing at a karaoke bar. Something is messed up in my brain... :D

22. Writing again
I used to write a lot but not anymore. I hope that my muse will kiss my forehead in 2014.

23. Making videos
Again. I love making them I just hate being in them :D

24. Hugging a tiger/lion
I love big cats, it would be amazing to touch a hairy little tiger or lion cub :)

25. Doing something good
Being nice or charity work or anything like that.

26. "Studio"
My own little place where I can write, take photos, doing other people's makeup etc.

27. Never give up
I give up things too easily and I hate that about myself!

28. Doing something unexpected
Something I haven't done, preferably something crazy :D

29. Worrying less
According to my boyfriend this is something that I do a lot and I agree with him. I worry too much, I care too much, I think too much, God, I hate this too, I hope I can change!





36 comments:

  1. A nyelvtanulás nagyon jó ötlet. Én franciát tanulnék szívem szerint, de a spanyol is érdekel, na meg a jelnyelv. Van egy ismerősöm akinek van két siket kisgyermeke, szeretnék velük kommunikálni, hogy nekik ne legyen extra meló leolvasni a számról amit mondok. + munkám során is sokat segítene.

    Tudod, már mondtam, az Angliás dolgoban szívesen segítek. Mondd meg mikor jönnél, és összehozzuk :)

    Üdv: Orsy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ó igen, a jelnyelv engem is érdekel nagyon! Azt nem tudom, hogy mennyire nehéz, de szívesen megtanulnám.

      Nagyon drága vagy, hogy felajánlottad, komolyan egy tündér vagy! :) Lehet szavadon foglak! :D

      Delete
    2. Sztem biztos nem könnyű jelnyelvelni. A baj az, hogyha jól tudom mindenhol más jelnyelvet használnak. Más Angliában mint otthon, vagy Amerikában. :(

      Nyugodtan fogj szavamon, azért mondtam ;)

      Delete
    3. Hú, igen, látod erre nem is gondoltam hirtelen, de azért biztos van átfedés, szóval még mindig kíváncsi vagyok a jelnyelvre! :)

      Delete
  2. Boldog Szülinapot Viki!!! Szupi elgondolások, a nyelvérzékedért irigyellek (de leginkább a szorgalmadért) :-) Nekem már az angol is nyökögős...
    Aggódás? Pff, szerintem a nők korral egyre aggodalmasabbak lesznek :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm! :)
      Nyelvérzéke mindenkinek van, szóval ne add fel, csak gyakorlás kérdése az egész! :)
      Ó akkor az aggódást nem fogom tudni kihúzni ezek szerint :((( :D

      Delete
  3. Először is nagyon boldog szülinapot kívánok! :)
    Szerintem azért már van is olyan amit kihúzhatsz:
    8. tanítani- Ha személyesen nem is, de én már tanultam tőled. Amikor van lehetőség én mindig elolvasom angolul amit írsz. Remek reading practice. :D
    25. Valami jót tenni- Szerintem sokunknak teszel jót a szép képeiddel, hasznos terméktesztekkel és tanácsokkal. :)

    Remélem, hogy sikerül minél több dolgot kipipálnod ;)
    (Váczi Ági)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaj ilyen szépeket írni nekem! :)))) Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy!!!! :))) Feldobtad a napomat! :)

      Delete
  4. Nagyon boldog szülinapot!
    Néhány pontnál magamra ismertem... :)

    ReplyDelete
  5. A többet írni helyett az olvastam többet inni - néha segít - BOLDOG SZÜLINAPOT és sok sikert a listához és vároma "ezt így húztam ki" postokat is. By the way szívesen elmennék 1 retro Britt partira, még ha nem is vagyok 1 nagy rajongó.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha az sem rossz! :D
      Köszönöm szépen, én is kíváncsi leszek, hogy mit sikerül elérni, a Britney partira szeretettel várlak! :D

      Delete
  6. Isten éltessen sokáig!!!!!!!!!!! :))))))))))))))))))
    Amikor megláttam a bejegyzés címét, az szó szerint szíven ütött, ugyanis én pár hónap múlva leszek 29. Ugyanakkor azonnal beugrott hogy márpedig nem lenne hülyeség egy ilyen listát összeírni, úgyhogy ezer köszönet az ötletért, már kezdem is írni a listámat, a Tiédet szuper volt olvasni! :)
    A Britney partyra pedig tegyél félre nekem is 1 jegyet, oks? :D
    Pusza és hepibörszdéj: Reni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen! :) Örülök, hogy inspirált a poszt, remélem sikerül összehozni a listát, kíváncsi leszek rá! :)
      Természetesen téged is várlak a Britney partira :D

      Delete
  7. Viki, Boldog Szülinapot :)

    Én gyűjtöm a nyelvvizsgákat (ez csak vicc, mert csak magamnak bizonyítok vele, hogy meg tudom csinálni) :) Ráadásul még van néhány nyelv, amit tanultam, viszont nem nyelvvizsgáztam azokból (spanyol, orosz, horvát), így még van feladatom, ezeket kell csak felfrissíteni és jöhet a többi :)

    Mia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen! :)

      Ez szuper dolog szerintem, én is szeretek ilyesmit gyűjteni vagyis szeretnék :D Kettő van eddig, szóval nem nagy a kollekcióm, de csak úgy magam miatt meg nem megyek el, de talán majd egyszer! :) A szláv nyelvek engem is érdekelnek, főleg a horvát tetszik, olyan szép, legalábbis jobban tetszik a fülemnek, mint pl. a szerb vagy macedón (Tose Proeski az egyik kedvenc énekesem, minden szláv nyelvet felvonultatott a CD-in, csak azért ismerem ezeket egy kicsit) :)

      Delete
  8. Boldog Szuletesnapot! Arra a retro Britney bulira en is benevezek *noshame* :DD regi szep idok emlekere :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen! :) Látom a Britney party népszerű, nem is gondoltam volna :)

      Delete
  9. Húú Boldogat :) Másfél hónap és követlek. Most elhatároztam hogy addigra én is igyekszem megírni a saját kis listámat. Most hirtelen ezek ugrottak be, hogy: remélem egy új lakásból fogok írni neked, meg lesz a hőn áhított spárgám már rég, visszatér az életembe a kézimunkázás (mert annyira hiányzik), egészséges életmód és megtanulok végre stílusosan öltözködni, ha már ösztönből nem jön.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm szépen! :)
      Kívánom, hogy legalább a felsorolt dolgok teljesüljenek, s még persze sok más egyéb kívánságod is! :)
      Az öltözködésről pedig: csak azt vedd meg/fel, amit tényleg magadénak érzel, legalábbis én hiába próbáltam akárhányszor stílust váltani, mindig visszatértem a saját kedvenceimhez :D

      Delete
  10. Boldog szülinapot :)
    Kívánom hogy legalább ezek teljesüljenek :)

    ReplyDelete
  11. Nagyon boldog szulinapot!
    Amilyen kitarto es osszeszedett vagy - ha azt irnad, h aaa, nem vagyok, a blogon keresztul akkor is ez jon at! - biztos pipalodik majd rendesen a lista!
    Csendben drukkolok,h a spanyolt valaszd meg,mert akkor tuti posztolsz majd szamos jo linket,otletet,nekem meg nagyon le kellene porolnom a regi spanyol tudasomat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagyon szépen köszönöm, a kedves szavakat/bíztatást is, nagyon kedves vagy! :)
      Mindenképp a spanyol lenne a legkedvesebb a számomra, de itt annyira nem tudnám hasznát venni, csak amiatt gondolkodom még rajta :(

      Delete
  12. Nagyon boldog születésnapot!

    Nagyon jó kis lista lett, jó pár dolgot én is kitűzhetnék célul. Például új hobbi, bátrabbnak lenni, nyelvet tanulni, többet főzni... :)
    A bátorságos ponthoz meg csak annyi, hogy szerintem épp elég bátorság kell ahhoz is, hogy egy blog keretében, kifejtsd a véleményed legyen az bármi és vállalod önmagad. És szerintem sokunk számára nagyon hasznos posztokat írsz.
    Kedvet kaptam egy hasonló lista megírásához.
    Kívánom, hogy elérd a céljaid :)
    Orsi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagyon szépen köszönöm, olyan szépeket írtál nekem jaj :)))) Köszönöm, tényleg, nagyon jól esett! :))

      Delete
  13. Nagyon jó kis dolgokat írtál, remélem, mihamarabb teljesül minden vágyad :]
    Amúgy valahogy eltűntél az olvasólistámból, és ez csak mostanában tűnt fel, de legalább már tudom, miért volt hiányérzetem... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm! :)
      Na, még már a listákról is eltűnök, még a technika/számítógépek sem szeretnek :( :D

      Delete
  14. Itt is éljen, éljen! :D
    Most néhány pontot elkezdtem magamnak összegyűjteni a 31-eshez. Grrrrr. :)

    ReplyDelete
  15. Szia Viki!Én 4-én lettem 28, a 86-os a legjobb évjárat,ne feledd!:)Szerintem a zárkózottság alapvető bak tulajdonság,de már kezdem én is "kinőni"!Boldog szülinapot!Üdv.:Livi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utólag is boldog születésnapot, Livi! :) Ó igen, tipikus bak vagyok, minden rossz és jó tulajdonságával együtt :D A neved alapján egyébként nemcsak kb. ugyanakkor születtünk, de elég "közel" is egymáshoz, mert én meg szabolcsi vagyok :D

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete