OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Sunday, December 29, 2013

DEXTER

Végeztem a Dexter című sorozattal. Ledaráltunk 8 évadot, el sem hiszem. Hiányozni fog, ezért kap tőlem egy búcsúlevelet bejegyzés formájában :)




Akárhányszor írtam sorozatokról, valaki mindig megjegyezte, hogy a Dextert is néznem kellene. Olyankor mindig megnéztem pár rövidebb videót a youtube-on, de nem igazán tetszett, így csak igen későn vettem rá magam arra, hogy megszerezzem az első évadot. Úgy voltam vele, hogy ha ennyien szeretik, muszáj nekem is belenéznem. Most fejeztük be, megnéztük a legutolsó részt, ezért szretnék egy kicsit írni erről a sorozatról.

Az az igazság, hogy az egyik legjobb sorozat, amit valaha láttam. Ha tartotta volna azt a színvonalat, amit az első négy évad hozott, akkor szemrebbenés nélkül kijelenteném, hogy a legjobb tv-s alkotás, de így is maradandót alkottak szerintem.

SPOILER

Innentől egy kicsit jobban belemennék a részletekbe. Számomra az első négy évad az etalon, egyszerűen folyamatosan meg tudtak lepni, a szereplők jelleme egyre csak fejlődött, minden egyes rész után elégedetten álltam fel, mert nem éreztem azt, hogy töltelékepizódok lettek volna. Az évadzárók is fantasztikusra sikerültek, többet nem is kell mondanom, tökéletesen oldották meg az írók és a szereplők a feladatot. Sajnos ezek után kicsit elment a kedvem tőle, mert egyre inkább lelassult az egész, nem tudtak már meglepni, nem tudtak újat mutatni. Ha jól tudom, akkor a főszereplő is beteg lett közben, s bár nem olvastam utána, hogy mi is volt a háttérben, de látszik ezeken a részeken, hogy valami nem az igazi, legalábbis szerintem.
Nyolc évadon keresztül nézhettük a küzdelmet Dexter és a Dark Passenger között, közben a mellékszereplőket is megszerettük, Dexterre sem lehet rossz szemmel nézni, s talán ez volt az oka annak, hogy a legutolsó rész ilyen lett... 
Nem voltam elégedett a befejezéssel, bár nem vártam semmit, nem akartam találgatni, hagytam, hogy meglepjenek az írók, de ha belegondolok, jobb sztorit is ki lehetett volna belőle hozni. Nekem az első gondolatom az volt, hogy az egész utolsó évad arra épült, hogy a végén megkapják a büntetésüket azok, akik valaha is segítettek egy sorozatgyilkosnak, nem érdemel jót senki sem, aki nem a törvény szerint jár el. Bár Magyarországon nem igazán mindennaposak az ilyen dolgok, ezért elnéznénk azt, hogy Dexter és a hozzátartozók boldogan élnek, míg meg nem halnak, az USA-ban azért más a helyzet, talán ezért is érezték szükségét annak, hogy Dr. Vogel és Debra nem éli meg a sorozat végét, ahogy az új generációs, de tanulásra kész sorozatgyilkos Zac sem, Dexternek pedig tovább kell szenvednie, mert a halál túl egyszerű lenne, megkeseredett életet érdemel a tettei miatt.
Ez mind az én értelmezésem, fogalmam sincs, hogy egyébként mit is akartak mondani, de nekem ez jött le.  Debra halála szükséges volt a dráma, tragikum miatt, de én őt szívem szerint életben hagytam volna, az én verziómban Dexter hal meg, a barátom úgy gondolta, hogy majd börtönben végzi :) Egy nagyon pici happy end-nek örültem volna, viszont az az igazság, hogy elég nyitott lett a vége, talán meg akarták adni a lehetőséget a jövőnek, hogy egyszer majd valahogy folytatódjon a történet, akár Dexter, akár Harrison vagy Hanna főszereplésével. 

Kicsit még a hatása alatt vagyok, amikor ezt írom, mert csak pár óra telt el azóta, hogy megnéztem az utolsó részt. Belőlem egyébként hasonló reakciót váltott ki, mint a negyedik évad vége, amikor Ritát írták ki a sorozatból, az is tragikusra sikerült, szintén nem volt fair, nem is igazán számítottam rá, ahogy Debra halálára sem.
A testvéri szeretetet egyébként nagyon jól és szépen ábrázolták, Dexter és Debra mellett természetesen Masuka volt a kedvencem, hatalmas figura, nagyon sokat nevettünk rajta, de sajnos az utolsó évadokban az ő szerepe sem volt már a régi.

A könyvek története teljesen más, ezért nem is említettem ezeket, s szerintem ez így jó, mert azok is megnézhetik a sorozatot, akik olvasták a könyvet és fordítva is működik a dolog persze :) Szuper sorozat volt tehát a Dexter, talán ez lesz az első, amit majd újra is fogok nézni (filmet és sorozatokat soha nem nézek meg többször) majd egyszer :)



7 comments:

  1. Tudom, mi is sokkban voltunk a zárórész után, de ha az ember jól belegondol, akkor valóban nem lehetett más a vége, csak valami hasonló tragikus... Dexternek bűnhődnie kell, mert a saját természete akadályozza, h jó/jobb ember lehessen, és a környezetét is rombolja :( nekem tetszik ez a "a sorozatgyilkosok nem lehetnek boldogok"-felfogás. Nem mindennapi záró, a hepiendből néha nagyon elég már :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Túl sokszor volt "szerencséje" Dexternek, várható volt, hogy egyszer utoléri a végzete. Most már be mertem lájkolni a Facebook oldalát is a sorozatnak (amíg nem fejeztük be, addig nem akartam), sokan követelnek még egy évadot, hogy ez az utolsó legyen álom vagy ilyesmi :D Szerintem kizárt dolog, de persze nem bánnám :)
      Csak arra lettem volna még kíváncsi, hogy akkor tényleg "kigyógyult", már nem kell ölnie, vagy mi van? Mert pont azt vesztette el (vagyis azt is), ami miatt nem érzett már hozzá vágyat (Hanna).

      Delete
  2. Kedvenc sorozatom volt, utolsó néhány évadig, még be sem fejeztem mert nem visz rá a lélek, tudom mi a vége tudom mi történt de nem izgat igazából, amikor bejött Hanna a képbe nekem elment tőle a kedvem, egyszerűen unalmas vontatott, depressziós béna Dextert kaptunk aki csak tötymörög...ahh. Én azokat a részeket imádtam ami izgalmas kiszámíthatatlan és megdöbbentő volt, amikor éppen, hogy megúszta, hogy elkapják. Legjobb évad a Trinitys és a "fagyis kocsis" tesós, meg még van egy két igazán ütős rész, de a vége kritikán aluli. Nem azzal volt a gond, hogy mindenki meghal, s Dexter is beáll szakállas favágónak, hanem, hogy ez nem méltó egy olyan zseniális (ez elég morbid) gyilkosnak aki eddig mindig kivágta magát a bajból, még az is jobb lett volna, ha Debra öli meg... vagy nem tudom :) Nah mindegy a lényeg, hogy nagyon mérges vagyok a sorozatra, pedig egy oltári nagy kedvenc, volt van lesz :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ó, igen, a Brian annyira jó karakter volt, még egy évadot kaphatott volna, bírtam nagyon :D A Trinity-s évad volt a másik kedvencem nekem is :)
      Igen, valami mást várt szerintem mindenki, nagyon leépítették a karakterét, hiszen végig valami furcsa lény volt ő, nem emberi, nem voltak érzelmei, aztán hirtelen meg lettek, de pont akkor dobja el magától a fiát, amikor már érez is? Na, mindegy, kötekedhetnék itt az írókkal :D Debra szerintem nagyon jól alakított, a karaktere is felemelkedett (régebben nagyon béna és idegesítő volt a szerepe :D ), de Dexterrel ezt nem tudték megtenni, jól mondod, nem méltó hozzá ez a befejezés. Ettől függetlenül imádtuk mi is a sorozatot! :)

      Delete
  3. Jajj de jó, hogy te is megnézted! Én is így voltam vele, hogy az első pár évad hihetetlen jól sikerült, főleg a Trinity-s, aztán zuhanórepülés. A végére nagyon vontatott lett, pedig az elején úgy izgultam minden részen, nehogy lebukjon, ez az érzés a végére elveszett. Én azt se értettem, hogy minek volt Masuka lánya a sorozatban? Mert semmi jelentősége nem volt a karakterének.
    Debrával én is úgy voltam, hogy az elején kifejezetten idegesített, a végére meg már bírtam is. Rita halála egy sokként ért, de az írók szempontjából bátor lépés volt.
    Összességében nagyon sok hiba volt a sorozatban, apróságok, amik a való életben biztos, hogy nem fordulnának elő, pl. hogy Dexternek ennyiszer van szerencséje, de ettől függetlenül nagyon szerettem a sorozatot, mivel egyedi történettel rendelkezik, és hiába sorozatgyilkos a főszereplő, mégis neki drukkolsz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teljesen egyetértek! :)
      Szerintem is a Trinity-s a csúcs, mondjuk főleg a vége miatt, az szerintem nagyon meglepő volt. Masuka lányát én sem értem, max. annyi, hogy megismerhettük Masuka "gyengédebb" oldalát, de Masuka úgy volt jó, ahogy: idiótán :D

      Delete
    2. Ja és MIÉRT???!! Miért lett belőle szakállas favágó? :D Már azt hittem vége a résznek, és valami reklám kezdődik..és nem értettem, hogy mi ez. Szerintem elég gagyi lezárás, bár én azt olvastam, hogy a csatorna kérte az írókat, hogy ne öljék meg Dextert, egy lehetséges spin off miatt.

      Delete