OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Sunday, December 15, 2013

Blogolási Szokásaim | Ahogy Én Blogolok

A blogolás az egyik hobbim, de olyan régóta csinálom, hogy kialakult pár szokásom. 10 pontban összeszedtem a legjellemzőbb dolgokat :)





Először a Wordpress-en kezdtem el blogolni (2009. január), azt a blogot is két nyelven írtam, de semmi köze nem volt a beauty témakörhöz, hiszen akkor egyáltalán nem érdekeltek a sminktermékek, volt kb. egy fekete szemceruzám, plusz egy színben biztos, hogy nem illő alapozóm, amit szökőévente egyszer használtam. Azt a blogot természetesen már nem írom, de jó volt megismerkedni az önkifejezés ezen formájával. Akkor még semmi tudatosság nem volt bennem, nem olvastam másokat sem, csak a saját szórakoztatásom miatt csináltam az egészet.
Két év múlva, sok-sok töprengés után, pedig elkezdtem ezt a blogot, ekkor már a Blogger felületén. Évek teltek el, sokat változtam, nagyon sokat tanultam: önismeret, emberismeret, sminkelés, szépségápolás, fényképezés, videózás, blogolás, webfejlesztés, s még oly sok minden. Apró dolgok ezek, de jól jönnek az életben.
Ez főleg azoknak lehet érdekes, akik még nem blogolnak, de eljátszottak a gondolattal, de az is érdekelne, hogy más bloggerek, hogy állnak ezekhez a dolgokhoz, milyen szokásaik vannak. 10 pontban szedtem össze pár dolgot, ami először eszembe jutott. A kicsit hosszúra sikerült bevezető után, jöjjenek a blogolási szokásaim :)  


1. Az ötleteket sokáig nem írtam le, mi lett ennek a vége? Mindent elfelejtettem... :D Aztán a laptopon készítettem egy fájlt, amiben jegyzeteltem, de évente kétszer nyitottam meg, szóval maradtam a jól bevált módszernél: vettem egy füzetet, abban jegyzetelek. Így már sokkal hatékonyabb vagyok, nekem a papír és a toll a mindenem, ezért nem szeretek elektonikus módon jegyzetelni, vagy laptopon tanulni stb. PAPÍR kell :D 

2. Először is, egy dolog nagyon fontos nekem: az új termékekhez addig nem nyúlok, amíg nem készítettem képet róluk. Sokszor ezért napokig nem tudom használni a dolgokat, mert csak napfényben vagyok hajlandó fotózni. A vakus képeim egyszerűen nem élethűek, nem szépek, csak akkor vetemedek ilyesmire, ha nincs más lehetőség. A holland fénytől rosszabb nem kell, szürke (ha van egyáltalán), szóval a fotók szerkesztésére szintén sok időt szánok, néha túl sokat is... 

3. Este és éjszaka vagyok a legaktívabb sajnos, ezért akkor szoktam posztokat írni. Hajnalig képes vagyok írni, észre sem veszem, hogy repül az idő, ha jön az ihlet. Nem tudok minden nap ezzel foglalkozni, ezért ha árad belőlem a szó, akkor nem állok fel órákig, csak írok és írok, így mindig van pár bejegyzésem piszkozatban, azokra a napokra, amikor nincs kedvem ezzel foglalkozni. Évek óra bevált ez a módszer, Ti nem veszitek észre, ha pl. egy héten keresztül nem írok posztot, mert valamit mindig ki tudok tenni. :)

4. Miért és kinek írom a blogot? Elsősorban magamnak, sokszor én is visszakeresem a bejegyzéseimet, hogy "Mit is írtam erről a krémről?" stb. A legfőbb okom viszont az, hogy szeretem azt hinni, hogy valaki hasznosnak találja majd a posztomat egyszer. Lehet, hogy majd csak hónapok múlva, nem számít, de ha hasznos vagyok, esetleg szórakoztató (úgy értem, hogy én pl. kikapcsolódásként olvasok blogokat), akkor már megérte :)

5. A képek mennyisége nálam már-már nevetséges... Több száz képet képes vagyok készíteni annak reményében, hogy egy pár majd használható lesz. Ez akkor a legdurvább, ha pl. sminket fényképezek, olyan lófejet tudok magamnak fotózni, hogy öröm nézni, plusz a fényviszonyok is mindig ellenem dolgoznak. Ez nem hiúsági kérdés, egyszerűen nem akarom elvenni az emberek étvágyát, ha pl. épp evés közben olvasnák a blogomat :D

6. Az ablakon keresztül a szomszéd tökéletes rálátást kap arra, amit művelek. Biztos hozzászokott már ahhoz, hogy a széken állva lövök képeket az asztalon valamiről, esetleg béna fejeket vágva a SZEMEMET fotózom. Öregebb házaspár, biztos vagyok benne, hogy nem tudják elképzelni, hogy mi a bajom ilyenkor :D
A blog külsejét kb. félévente váltogatom. Ez elég rossz szokás, de úgy érzem, hogy a tél és a nyár meghatározó nálam ilyenkor: nyáron színesebb, vidámabb a design, télen valami egyszerűbbre váltok. 

7. Az olvasóimat nagyon-nagyon szeretem, mindig örömmel tölt el, ha látom, hogy valaki szánt rám pár percet és írt egy kommentet, lájkolt valamit stb. :) Örülök, hogy megadtam hónapkkal ezelőtt a névtelen kommentelés lehetőségét is, mert sok rendszeres olvasót így skerült "megismernem", de a moderálás lehetőségét továbbra is megtartom, mert annyi spam-et kapok a névtelenül kommentelő robotoktól, hogy az nem állapot. Persze a Blogger kiszűri a többséget, de inkább én is megnézem, mi kerül ki a blogra.

8. Szörnyű fordító vagyok. kb. 2.5 évig minden posztot "lefordítottam" angolra is, párat akár hollandra is, de a két szöveg soha nem egyezik meg 100%-ban. Egyszerűen halálra unnám magam, kétszer ugyanazt leírni egymás után... :D Szóval, ha ilyesmit láttok, ne nézzetek furcsán, én már csak ilyen vagyok. Most tartottam egy kis szüntetet ezzel kapcsolatban, de a fontosabb posztokat majd két nyelven írom a jövőben megint, számomra így kerek a blog, hiába vesz el elég sok időt tőlem.

9. Mielőtt kitennék egy posztot, mindig ránézek a Magyar Blogokra, hogy aznap volt-e már ilyen bejegyzés. Persze minden blogot nem tudok leellenőrizni, de jobban érzem magam, ha tudom, hogy nem sértek meg más bloggert ilyesmivel. Magamból indulok ki, mert ha több ugyanolyan posztot látok egy nap, akkor valószínűleg egyikre sem fogok rákattintani, szóval olyankor inkább keresek valami másik bejegyzést, de évente max. kétszer fordul elő ilyesmi :)

10. Nem tervezek előre. Van pár szempont, ami alapján kiteszek posztot, pl. hétfőre nem fogom kitenni a legfontosabbat, mert olyankor kevsebben olvasnak blogot a tapasztalatom szerint, de egyébként nem tervezem meg előre a hetet, de erősen gondolkodom rajta, hogy rátérek majd erre, mert szerintem hasznos dolog. Produktívabb vagyok, ha leírom a dolgokat, esetleg rajzolok eléjük egy kört, amit be tudok satírozni, ha elkészültem a feladattal. Engem ösztönöz az ilyesmi! :)


Ennyi jutott most eszembe, de ha van esetleg kérdés a témával kapcsolatban, akkor ne kíméljetek! :)


12 comments:

  1. Vigyorgva olvastam a bejegyzést, jó így is, a papírra vetett blogolási szokásaid alapján megismerni :)))
    Pusza: Reni

    ReplyDelete
  2. Szia! Aranyos votl a bejegyzés, csak így tovább. Nekem szinte senki nem válaszol ha írok egy bejegyzésére commentet, furi.

    Üdv, :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi! :)
      A "szinte senki" jobb, mint a "senki", szóval csak így tovább, a gyakran frissülő blogokat szeretik az olvasók, akkor több kommentet is kapsz majd, de nem a kommentek száma határozza meg a poszt minőségét, szóval ezen ne aggódj! :)

      Delete
  3. Abban egyetértünk, hogy papíron a legjobb írni, olvasni, tanulni.. :)
    A sok kép sose baj, legalábbis én szeretem, főleg a teszteknél nagyon hasznosak:)

    Orsi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tudtam én, hogy nem vagyok egyedül ezzel! :)
      Akkor jó, örülök, hogy szeretitek a sok képpel ellátott posztokat, én is egyébként! :)

      Delete
  4. Nagyon tetszett ez a bejegyzés, egyébként pont tegnap a körmeimet fotóztam az ablaknál és felnéztem és láttam hogy a szembealsó néni ( társasház, belső udvar stb. ) bámul felfelé hogy mi a francot csinálhatok, remélem nem gondolta hogy kém vagyok....:))) Igen és én is masszív adag képet csinálok mert tartom magam a "100 képből legfeljebb 2-3 lesz jó" szokásomhoz...Jó ez azért túlzás, de van hogy harmincat ellövök egy adott témáról.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Örülök, hogy tetszett! :)
      Te kis kém :D De kíváncsi lennék, hogy mit gondolnak a kívülállók az ilyen dolgainkról. Vagy lehet,h ogy inkább nem is akarom tudni... :D

      Delete
  5. Határozottan hasznos, amit csinálsz, köszi érte!
    Azért jó bepillantást nyerni abba, hogy 100-ból 1-2 használható fotó van az - állítólagos - lófej-fotók között, mert ami végül kikerül, az mind nagyon szép.
    Öreg házaspár :D Hollandiában nincs függöny, ugye?
    Tégyleg, esti tötétítőfüggöny sincs, vagy csak a fényfüggöny (csipkefüggöny?) nem divat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszönöm, kedves vagy! :)
      Az az igazság, hogy ezt nem tudom alátámasztani teljesen, mert itt kb. mindenkinél van rendes függöny és sötétítő is, de én kisvárosban élek. Városban viszont tényleg sokkal kevesebb a függönyök száma, nem is értem, hogy nem zavarja őket, hogy az ablak előtt járók teljes belátást kapnak, de ők tudják :D

      Delete
  6. Ha tehetném az összes bejegyzésed lájkolnám, de valószínűleg az ismerőseim ezt nem nagyon díjaznák. Főleg a férfiak :D
    Imádom a blogodat, az összesben olyan hasznos információkkal látsz el minket, hogy az hihetetlen. 1 tipp, kérés lenne: amikor kiraksz egy bejegyzésben ilyen webshopokat akkor le tudnád még írni lábjegyzetben 1, vagy 2 mondatban, hogy Magyarországra mennyi a szállítási költség és a hasznosabb tudnivalókat. Mert én kb annyira tudok angolul, hogy 60%-ban megértem a beauty videókat. Csak smink szókincsem van. :D Ezen kívül semmit nem értek, és olyan jó lenne ha valaki elmagyarázná, hogy melyik webshop hogy működik, és mire kell kattintani :D .
    Ismétlem szuper vagy, és úgy örülök, hogy megtaláltalak! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen a kommentet és a kedves szavakat! :)))
      Igyekszem írni a webshopokról, postaköltségről mindig, csak náha kimarad, mert félek, hogy nem érdekel senkit, esetleg már mindenki tudja, nem akarom megismételni megint, de ha igény van rá, nagyon szívesen írok majd akkor részletesebben a webshopokról! :) Köszi, hogy szóltál! Egyébként általában olyan oldalakat linkelek, ahol ingyenes a szállítás, azok a kedvenceim, én is inkább ilyen helyről vásárolok :)
      Ha valamit nem értesz, írj nyugodtan, segítek, akár e-mailben is. A rövid levelekre gyorsan szoktam válaszolni, a hosszabbakkal viszont mindig adós vagyok :( :)

      Delete