OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Thursday, October 10, 2013

Ez Zsír! | Kókuszolaj

Ma a kókuszolajról szólnék pár szót! Írta: Renáta


Ezt a posztot társszerzőm, Renáta írta! :)

A kókuszzsírt az élet számos területén felhasználhatjuk! Legfontosabbnak azt tartom, hogy a konyhába mindenképp kerüljön be és régi napraforgóolajunkat dobjuk félre egész nyugodtan! Én már régen megtettem ezt a lépést, és nem csak diétás ételeket szoktam főzni, mégsem volt soha hiányérzetem a napraforgóolaj, vagy egyéb zsírok után. Sokan azt hiszik, hogy ez az olaj/zsír (mivel 24 Celsius fok alatt szilárd, felette pedig folyékony halmazállapotú) rossz illatú, különös, szokatlan ízű és az ételek átveszik a kókusz ízét! Azonban ez csak a hidegen sajtolt, szűz kókuszolajra jellemző, de a  boltokban szűrt formában is kapható, amely íztelen és szagtalan. Ezért kiválóan alkalmas főzéshez, sütéshez.

Hogy miért válasszuk ezt?

A benne található telített zsírsavak aránya 90% feletti. Ez azonban a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem egészségkárosító hatású, hiszen a kókuszzsír közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmaz, ami azt jelenti számunkra, hogy lebontásuk nem megterhelő a test számára és nem alakul zsírpárnákká, könnyen energiává alakítja azt a szervezet. azonban van ami még ettől is fontosabb! Többszöri használat során sem keletkeznek benne rákkeltő méreganyagok, mint a napraforgóolajban!

Én ezen kívül testápolóként is szoktam használni, mert néha nagyon kiszárad a bőröm, és semmilyen krém nem segít rajta. Szőrtelenítés után is nagyon jól nyugtatja a bőrt. Nagyon kis mennyiséget szoktam csak magamra kenni, amit be tud szívni a bőröm, és tényleg puhává 'varázsolja' azt.
Ajakápolóként is teljes mértékben megállja a helyét. És mivel könnyedén felolvasztható majd magától visszadermed keverhetünk bele még sok más dolgot is amit éppen szeretnénk. 

Nekem már évek óta hosszú, szőke, melírozott hajam van, ami egyet jelent: sajnos sokszor szárazzá válik, főleg formázás vasalás után. Eddig erre mindig "Gliss Kur" márkájú termékeket használtam : balzsamot, hajpakolást, hajvégápolót, hajpermetet. stb. Ezekkel sikerült megőrizni a hajam egészségét és nem is töredezett annyira. A gond csak az, hogy ehhez 4-5 terméket kellett vásárolnom legalább és szinte mind ezer forint körül mozog. Ezért úgy döntöttem kipróbálom erre is a jól bevált kókuszzsíromat! Csak egy keveset kenek a hajvégekre, ami meglepő módon beszívódik, nem kelt zsíros hatást és a problémám meg is oldódott! Sokkal selymesebb lett mióta nem vegyszerekkel kenegetem és még pénztárcakímélő is! 

Én drogériából szereztem be legutóbb, de tudom, hogy így jóval drágább, kereken egy ezrest fizettem érte (500 ml) de természetesen  bioboltokban is kapható és internetről is rendelhető akár!

Mivel minden formában próbáltam már, ténylegesen főztem vele ételeket, és szívesen sütök meg benne bármit, valamint szinte az egész testemet végigkentem már vele bátran ajánlhatom bárkinek! Remélem kipróbáljátok Ti is ha még eddig nem tettétek volna meg!

Beszerezhető az interneten pl.:

iHerb oldalon (bankkártyával lehet fizetni)

Magyar weboldalakkal kapcsolatban nincs sok tapasztalatom, de a kereső elég sok találatot kiad, kettőt be is másolok:

Biosziget (itt októberben ingyenes a pick pack pontos átvétel)


4 comments:

  1. .mi is kokuszzsirral fozunk (es ghee-vel), napraforgoolaj nincs mar a konyhankban. Egy kis tegelyben Bellapierre pink porral kevertem, igy remek ajakapolo. Hajvegre is szoktam kenni. Szerencsere itt Manchesterben konnyen beszerezheto nagyon sok fajta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaj, érzem, hogy nekem is be kell szereznem :D Próbáltam már venni, de itt horror áron árulták azt az egyet, ami volt a bioboltban...

      Delete
    2. .ne bioboltban keresd, hanem pl indiai, kinai shopokban :)

      Delete
  2. a herbaházban annyi féle van, h mindig zavarba jövök, melyiket is válasszam, így sajnos mindig elmarad a döntés, de most már tényleg venni fogok, meggyőztél. :)

    ReplyDelete