OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Sunday, October 13, 2013

Cukor Helyett | Xilit, Nyírfacukor

A cukrot nehéz mellőzni és teljesen kiiktatni az étrendünkből örökre, de nem lehetetlen! Ma a xilitről lesz szó! Hatása a szervezetre, felhasználási módjai stb. Írta: Renáta


Ezt a posztot Renáta írta :)

Nagyon szeretem az édességeket, viszont ez nem egy előny diéta ideje alatt, és utána sem, mivel a cukor elég egészségkárosító hatású, ezért kénytelen voltam valami megoldást találni erre a problémára, amit meg is találtam!

 Először a legegyszerűbb dolog jutott eszembe, az édesítőszer. Viszont köztudott, hogy a mesterséges édesítőszerek, pl. szacharin, ciklamát, aceszulfám K, aszpartam nem éppen a legjobb választás, ha az ember tényleg az egészsége megőrzésére törekszik.
 Én személy szerint fogyasztok táplálékkiegészítőket, leginkább fehérjekészítményeket és láttam egy új terméket, amely cukor helyett xilittel volt édesítve. Ezért utánanéztem és amik kiderültek róla :

 - A xilit kukoricacsutkából és nyírfakéregből származik. Glikémiás indexe nagyon alacsony: 7, ami azt jelenti, hogy vércukorszintünk nem fog az egekbe szökni, ha fogyasztjuk, ami nagyon fontos!
- A cukorhoz képest 40%-kal kevesebb a kalóriatartalma.
- A fogápolásban is nagy szerepet játszik, hiszen a xilitet a szájban található baktériumok nem tudják felhasználni, így nem tudnak fogszuvasodásért felelős savakat termelni! Elősegíti az ásványi anyagok visszaépülését a fogzománcba!
- A felső légúti megbetegedésekért felelős kórokozókat sem hagyja megtapadni és elszaporodni!

Szerintem ezek a tények önmagukért beszélnek!

Én már ittam vele kávét, használtam palacsintához, süteményhez (nem kelt tésztákhoz, mert az élesztővel nem lép reakcióba), limonádéhoz. Semmilyen rossz tapasztalatom nincs vele. Ugyanannyit kell belőle használni, mint kristálycukorból, tehát nem okoz majd senkinek sem gondot az adagolása. Viszont érdemes odafigyelni pár dologra vele kapcsolatban:
Fontos, hogy olyan xilitet válasszunk, ami génmanipuláció-mentes. Tehát nem vegyi úton, hidrogénezéssel történt az előállítása. Ezért inkább válasszunk kicsit drágábbat, de biztos forrásból! pl: internetpatika.hu
Valamint fontos tudni, hogy nagy mennyiség fogyasztása esetén hashajtó hatású, és ami még fontosabb ennél is, hogy számunkra tényleg egészséges, de arra nagyon vigyázni kell, hogy kutyáknak ne adjunk belőle, mert májkárosodást okozhat, illetve halált!

 Azért is gondolom, hogy ezt fontos volt megosztanom, mert akármilyen erősek és határozottak vagyunk céljaink elérésében, időnként mindenkivel megesik, hogy megkíván valami édeset. A modern kori ember már hozzászokott ahhoz, hogy ételeiben, italaiban az édes íz dominál. Ehhez nagyon sok idő kellene, hogy megváltozzon és ne vágyakozzon utána senki sem. Ezért ha már cukor, akkor mindenképp válasszuk a nyírfacukrot, mert annak ellenére, hogy sokan azt hiszik, hogy a barna cukor egészségesebb, mint a fehér ez teljes mértékben tévedés! Csupán melasztartalma nagyobb a fehér cukorénál.Tehát attól még semmilyen változást nem hozunk az életünkbe, hogy a fehér cukrot barnára cseréljük! Viszont a xilittel szinte tényleg lemondások nélkül tehetünk az egészségünkért és testsúlyunk megőrzéséért!


7 comments:

  1. Én már egy ideje használom a Xilitet, vegyesen cukor mellett, hogy ne vigyek be még többet, de tényleg vigyázni kell vele, mert eleinte random nagyon durva hasmenést csinál, nem mindenkinél, de erre jobb felkészülni lélekben. Elég kellemetlen perceket okozott eleinte, el is vette a kedvem, de szerencsére azóta semmi bajom tőle. Én nagyon szeretem. Sajnos drága persze, de mindenképpen hasznos, és édes, semmi mellék íz!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A mellékhatás nem hangzik jól, de ja, fel kell rá készülni, hogy megtörténhet. Én még nem próbáltam a xilitet, mert nem igazán használok cukrot, csak néha édesítőt, amit persze le kellene cserélnem, tudom én :( :)

      Delete
  2. Örülök, hogy megoldódott a gondod vele, nekem szerencsére első perctől kezdve jó volt. És annak is örülök, hogy más is ismeri, és elismeri annak pozitív hatását! az én ismerősi köröm nem akarja befogadni sajnos az "újat". :-D Mindig azt mondják erre, hogy "nagymamám sem azzal sütött-főzött, hanem a jó öreg kristálycukorral." Csak az a különbség, hogy nagymamánk idejében nem csempésztek bele mindenbe cukrot: pl.müzlikbe, savanyúságokba, konzervekbe, fűszersókba és minden tartósított élelmiszerbe :-(

    ReplyDelete
  3. Anyu majdnem cukorbeteg lett de diétával helyrejött, azóta nem eszik cukrot...stb., odafigyel mit mivel ehet és ihat. Ő is használja a xilitet, engem is rászoktatott de nálam még mindig hasmenést okoz, akármilyen kicsi mennyiségben iszom. Nemrég ajánlottak neki egy másikat, Eritritol vagy mi a neve...érdekes, ettől nincs hasmenése senkinek.
    Esetleg erről hallottatok már?

    Igen, annak idején nem ettek nagyanyáink ennyi tartós élelmiszert, az akkoriban kertből szedett gyümi sem volt tele permettel, nem volt génkezelt, gyorsérlelésű. :-)

    ReplyDelete
  4. Úgy tudnom, hogy az eritritol nem szintetikus úton, hanem erjesztéssel hozzák létre ami már önmagában jó dolognak számít, az emésztése is rendkívül könnyen történik ezért nincs puffadás, hasmenés, nincs mellékíz, glikémiás indexe nulla, és ugyanúgy megvan a fogakra gyakorolt jótékony hatása is. Teljesen jó dolognak tartom és szerintem bátran használható ez is. Bár én sosem próbáltam még, de ennek csupán az az oka, hogy nehezebb beszerezni, mint a nyírfacukrot. Szerencsére a cukorbetegek/diétázók sokféle dolog közül választhatnak már aszerint, hogy nekik melyik a legelőnyösebb. Remélem így anyukád is könnyebben oda tud figyelni az étkezésére és nem lesz semmi gond a továbbiakban sem :-)

    ReplyDelete
  5. Köszönöm a választ, tényleg nincs mellékíze és más mellékhatása sem:-)

    ReplyDelete
  6. Nagyon szívesen! Máskor is :-)

    ReplyDelete