OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Friday, August 2, 2013

Foundation Routine: Oily, Acne Prone Skin | Alapozás Zsíros, Pattanásos Bőrre

Alapozás: ahogy én csinálom: problémás bőrre!

This is my foundation routine: for oily, acne prone skin!


Ezt a bejegyzést pár hete készítettem, abban az időben ezeket a termékeket használtam. Alapozóból két színt kevertem, mert még volt egy nagyon kicsi rajtam az önbarnítóból.

Alapozás: zsíros, pattanásos, problémás bőrre.

Néhány tipp, ami nekem bevált:
- közepes fedésű alapozót használok, mert ez már elég bőrhibát eltűntet, de még egész természetes a hatása a bőrön. Lehetőleg matt vagy félmatt legyen, a fényesebbek szebbek persze, de felhívnák a figyelmet a bőrhibákra, zsíros bőrre stb.
- ecsetekből a tömöttebbek jöttek be, az alapozóból kihozzák a legtöbbet; két kedvencem a Real Techniques Face Expert és a Sigma F80
- itt nem használtam primer-t, de néha szoktam, mert eltűnteti a tág pórusokat, szebben mutat a bőrön az alapozó és tartósabb a smink, de ezt a "fegyvert" inkább alkalmakra vetem be
- korrektorok: a szemem alá egy kicsit világosabbat, a bőrhibákra az alapozóval egyezőt teszek
- mattító púder: nálam must have, főleg a T-zónába
- ha van olyam dolog az arcodon, amit szeretnél eltűntetni, hogy mások ne lássák pl. tág pórusok, pattanás, zsíros bőr, akkor a matt termékekből érdemes választani, mert minden, ami "shimmer", csak felhívja a figyelmet a bőrhibákra a csillogással. Ezért nem használtam csillogó bronzosítót (pedig szépek, tudom én! :) ), sem túl piros vagy csillogó pirosítót (a MAC Dainty pirosító nem matt, de nem is túl fényes és halvány rózsaszín, nem feltűnő)




Foundation routine for oily, acne prone skin.

Some tips:
- Use a foundation with medium coverage: it covers enough but won't look too unnatural. I prefer matte or semi-matte foundations because other kind of formulas draw more attention to imperfections
- I like dense foundation brushes, these get the most out of my foundations. My favourites are the Real Techniques Face Expert and the Sigma F80 brushes
- Here I didn't use a face primer but sometimes I like to use it under my foundation because it makes large pores less visible, the foundation look better and last longer!
- I use a lighter concealer under my eyes and another one on the rest of the face to cover imperfections, this one has the same (or similar) shade like my foundation
- Use powder to make your skin matte, especially if you have oily skin
-if you have anything on your face that you want to hide such as red skin, acne spots, large pores then try to stay away from shimmery bronzers, blushes (red blushes too), because with shimmer those things would be more visible




Fő termékek/kellékek
Main products

TonyMoly concealer
Essence All About Matt! powder






1. Kevertem a két színt, de általában a világosabbat használom és az Expert Face ecsettel viszem fel.
2. A szem alatti karikákra tettem a világosabb korrektorból, a bőrhibákra pedig abból, ami az alapozó színével azonos, az ecsettel ezt is eldolgoztam. Nem vagyok túl pontos ezzel, inkább csak megerősítem az alapozót.
3. Púderezni mindig ezzel a hatalmas ecsettel szoktam, ez pedig egy mattító púder.
4. Itt egy kevés matt bronzosítót használtam.
5. A "joker" pirosítóm a MAC - Dainty: szép, halvány és nem akar elfogyni :D


1. I use the Face Expert brush to apply my foundation.
2. Concealer: a lighter shade under the eyes and another one that suits the colour of the foundation on spots, other imperfections.
3. I always use powders, here I used this mattifying one, I applied it to the T-zone.
4. A matte bronzer.
5. My "joker" blush: MAC Dainty