OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Sunday, March 24, 2013

Elfogyott Sminktermékek: Újravenném? - Used Up Makeup Products: Repurchase?

Elhasznált sminktermékek! :) VÉGRE!

Used up makeup products! FINALLY! :D



Pár hónapja kezdtem el tudatosabban kezelni a meglévő termékeket, mert általában használok valamit, aztán félúton megunom és elteszem a fiókba, többet nem veszem elő, csak foglalja a helyet stb. Főleg az alapozókkal járok így :( A többség tehát ezekből a termékekből került ki most, úúúúgy örülök, hogy végre elhasználtam a régebbi alapozókat! YES! :D
Szerintem kb. mindegyikről írtam már rendes tesztet a blogon, de röviden elmondom mit gondolok róluk most.


A few months ago I started using up all my half-empty products that I collected during the months... Most of the time I use something, then I just get bored with it and put it in the drawer and never finish the bottle. I usually do this with foundations... What a bad habit! Most of these products belong to this category so I'm happy to see them here, totally empty! Such a great feeling! :D



Catrice Infinite Matt Foundation


Sokunk nagy bánatára nem gyártják már ezt az alapozót, pedig nagyon jó volt és nagyon olcsó. Drogériások közül az egyik kedvencem volt. Újravenném? Igen. (Kár, hogy már nem lehet).

Everyone was shocked that this foundation got discontinued because it was the cheapest and best drugstore foundation. Too bad :( Repurchase? Yes! 




Yves Rocher Teint Crème Confort Foundation


A szörnyű üveget leszámítva szerettem ezt az alapozót, bár elvileg nem annyira az én bőrömnek való, mert hidratál, tehát lassan szívódik fel nekem, de szívesen használtam akkor is. A legvilágosabb árnyalatot használtam egyébként, ami tökéletes volt az én NAGYON fehér bőrömnek. Az eredeti ára szerintem túl sok, de féláron megéri és általában akciós is! Újravenném? Igen!


The bottle is terrible, but the foundation itself is really good. Although it is for dry skin but I still liked it on my combination skin too, it just absorbs slowly on me, thats all. I used the lightest shade and it was perfect for my VERY fair skin tone. The original price is way too much but you can almost always buy it on sale :) Repurchase? Yes!





Essence I ♥ Stage Eyeshadow Base


Szerintem ez az egyik legolcsóbb szemhéjpúder alapozó és hozza a szokásos Essence minőséget, teljesen jól használható. Persze nem lehet összehasonlítani egy több ezres Too Faced vagy Urban Decay primerrel, de akkor sem tagadhatjuk, hogy ez egy jó termék. Újravenném? Igen!


I think this Essence Eyeshadow Base is one of the cheapest eyeshadow primers ever. The quality is good, I like the product, although you just cant compare it with the primer of Too Faced or Urban Decay but for the price this is an awesome product! :) Repurchase? Yes!




Urban Decay Eyeshadow Primer Potion


Az egyik legjobb szemhéjpúder alapozó a piacon és szerintem meg is éri az árát. Ha bombabiztos primert keresel, akkor ezt ajánlom vagy a Too Faced-től a Shadow Insurance-t.  Újravenném? Igen!


This is one of the best eyeshadow primer on the market and I cant deny that. If you are looking for a great primer then buy this or the Shadow Insurance by Too Faced. Repurchase? Yes!




Yvesh Rocher Extra Volume Mascara


Most olvastam el először, hogy ez egy "volume", tehát dúsító spirál... Végig azt hittem, hogy hosszabbít. Ok. Egyébként nálam megbukott, nekem nagyon nem jött be, nem szívesen használtam, szinte semmit nem csinált a pillákkal. Újravenném? Nem.


I have just seen it that this mascara is supposed to give extra volume to the lashes. I always thought it was a lengthening mascara. Ok... It is a fail product at lease for me. It did nothing to my eye lashes and I didnt like using it. Repurchase? No.




Max Factor Mastertouch Under Eye Concealer


Ez egy nagyon jó korrektor a szem alatti karikákra, sőt, én pattanásokon is kipróbáltam, nagyon jó a fedése. Nálam elég hamar elfogyott, csak ez a bajom vele, szerintem lehetne benne több termék (a MAC korrektoromat minden nap használom már egy éve és még van benne...). Egyébként szuper termék! Újravenném? Igen!


This is a great under eye concealer, I really liked it, the coverage is very good, I tried it out on my acne scars too, it succeeded. The only problem is that it gets empty too fast in my opinion. (for example I use my MAC concealer every day for a year and it is still not empty). Otherwise it is a great product! Repurchase? Yes!




Max Factor Facefinity 3 in 1 Foundation


Imádtam ezt az alapozót és szerintem nyárra vissza is térek rá, mert nagyon jól mattít, szerintem soha nem használtam púdert mellette, más alapozókkal viszont naponta min. kétszer púderezek. Ez egy NAGYON jó termék, főleg azoknak, akiknek zsírosabb a bőrük és nagyobb fedésű alapozót keresnek. Otthon ez az árnyalat nem kapható, mint ami a képen van, de egy kedves olvasóm írta, hogy alig van különbség az otthoni legvilágosabb árnyalat és a Light Ivory 40 között, szóval nagyon világos bőrűeknek is ajánlom! :) Újravenném? IGEN!


I adored this foundation and I think I return to the Facefinity for summer because it makes your skin matte and you really dont need to use powder all day! It is perfect for very light skin shade, oily skin and skin with acne because the coverage is very good as well! Repurchase? YES!




Rimmel Stay Matte Powder


Ez egy nagyon jó mattító púder, többféle árnyalatban is kapható, sokáig tart, szuper termék! Egyetlen problémám vele, hogy itt 11 euro körül van, míg pl. az ASOS-on megvehetem 5 euro-ért postaköltség pedig nincs. Ennyit a holland drogériákról :p Újravenném? Igen!


This is a great powder if you like matte skin and it is available in different shades. The only problem with it that it costs about 11 euro in the Dutch drugstores while I can buy the same product on ASOS for 5 euro and there is no shipping cost. Next time, I'll order it from ASOS for sure... Repurchase? Yes!




Garnier Oil Fee BB Cream


A zsíros bőrre való Garnier BB krém nagy-nagy kedvencem, mert elég fedést nyújt és szépen mutat a bőrön, mattít stb. Két színben kapható sajnos, pedig én nagyon örülnék egy még világosabb árnyalatnak, mert világos bőrre a "Light" is túl sötét, de egyébként tényleg nincs vele baj, legalábbis én nagyon szerettem! Újravenném? Igen!


Garnier has a BB cream for oily skin too and I REALLY loved this product! The coverage is good, it looks good on the skin, makes it matte etc. It is available in 2 shades and thats my only problem, the lightest shade is too dark for me :( Otherwise this is a very good product! :) Repurchase? YES!




InnisFree Eco Natural Green Tea BB Cream


Szintén itt állt a fiókomban, még kb. egyszer vagy kétszer tudtam használni, ideje volt megadni neki a kegyelemdöfést. :) Nagyon jó ez a BB krém, szerettem, bár nem az én bőrömnek való, inkább száraz és érzékeny bőrre ajánlom elsősorban. Semmi problémám nem volt vele egyébként, szuper termék! Újravenném? Igen!


This BB cream is not really for my skin because it is better for dry and sensitive skin but I just cant get disappointed in my bb creams! :D I loved it and I would like to buy a full size bottle of it, it is an awesome product! Repurchase? Yes!




Nagyon nehéz sminktermékeket elhasználni, pedig ezekből veszünk szerintem a legtöbbet... :) Egyébként sokszor úgy vagyok vele, hogy "sajnálom" kinyomkodni az utolsó cseppeket belőle, mert ki tudja, mikor akarom épp ezt a terméket használni stb... Igyekszem leszokni erről a szokásomról, mert nem helyes... :)

Van olyan sminktermék, amit újra és újra megvesztek? :)


It is really hard to use up your makeup products although we buy a lot of them... Strange, isnt it? :p And I have this odd habit that I like to save a little product in every bottle because I never know when I want to use this foundation, primer etc. again... That's stupid, I wont do that anymore! :)