OhMyBrush.com

Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!
Find what you really need and understand the ingredients: product reviews with detailed text and pretty pictures, focusing on fair and acne prone skin.
Discover the best and newest budget proof Korean skin care and makeup products, learn more about the secret of Asian women! This is a whole new world!
The picturesque country of tulips, windmills and good cheese. Living in the Netherlands as a foreigner, getting to know the Dutch, a different culture and their way of life.
Welcome to the world of Ebay! Once you enter, you can never leave! Best finds, wishlists, tips and more: because we all love inexpensive and good stuff!

Friday, May 4, 2012

HUN: Vaddisznósörte Hajkefe

This review is written by Dyna in Hungarian ONLY, she is our guest blogger today!

A mai posztot Dyna hozta nektek :)





Bemutatkozik Dyna új szerelme, vagyis vitassunk meg mindent a vaddisznósörte hajkeféről! ;)




A történet főszereplője csupán 2 hete van a birtokomba, de ha korábban lett volna szerencsém már egy ilyen eszközzel történt fésüléshez, tutira lyukat beszéltem volna mindenki hasába a tökéltességéről. Viszont még friss a lángolás, így óvatos duhaj vagyok és igyekszem körültekintően minden pozitív és (ha van) negatív tulajdonságát számba venni. 

Kezdeném az én sztorimmal. Még gimisként (tehát min. 10 éve) vettem egy ezidáig nagyon jónak tartott Aldo Valdini márkájú fa bogyós kefét, ami tavaly ősszel ment tropára. Tegyük hozzá, hogy én sosem voltam az a fésülködős fajta, egyenes hosszú hajam van, hajmosás után 3-4 napig hozzá se nyúlok, aztán kezd csak kifejezetten gubancosodni, akkor párszor át kell gereblyézni. Összességében tehát nem használtam szanaszét. Viszont a pasi vagy 3 esztendeig fésülgette naponta rövid (vizes, mert minden nap lezuhanyozza fürdéskor) haját. Szétrepedt a tüskéket összefogó gumi (?). Hetekig keresgéltem ugyanilyen kefét, közben persze eszembe jutott a vaddisznósörte is, de mivel sehol sem láttam csak abból állót, így elvetettem. Abban biztos voltam, h semmi műanyag tüskét nem akarok, így marad a fából készült. Az Aldo Valdini mára már csak wellness vonalban található meg itthon, a hajápolási részleget már nem forgalmazzák. :( Hosszas nézegetés-tapogatás után vettem a Müllerben egy nem túl jó fa kefét, 1900 forintért. Otthon kibontottam és még inkább nem szerettem. Nincs bogyó a fa kefék végén, kifejezetten bántóak így a bumszlik, nem kellemes a fésülködés. A pasi is azt mondta, h neki ez nem jön be, inkább egy régi, mini méretű kefét használ helyette. Én pár hónapig szenvedtem vele, időközben egyszer még a földre is leesett és mivel nem vettem észre, a fürdőbe berobbanván épp rátrappoltam valahogy, így már 3-4 tüskebökije le is törött. Nem szerettem használni, egy szép napon pedig eldöntöttem, elmegyek az Ecsetboltba és veszek végre egy normál hajgereblyét. 



De miért jó a természetes hajkefe? Sok fórumon olvastam utána, zanzásítom a lényeget: 

A haj helyes ápolásának legfontosabb lépése a mindennapos masszírozás természetes, minőségi vaddisznó sörte hajkefe használatával. A masszírozással vérbőséget hozunk létre a hajhagymáknál, ideális oxigén és tápanyag ellátást biztosítunk. A fejbőr kefélésével a hajszálmerevítő izmot eddzük, így a dúsabb hatású frizurát kapunk - a haj nem lapul a fejre. A hajkefe eltávolítja a szennyeződéseket és a kiválasztott anyagcsere végtermékeket a fejbőrről. Eredményesen használható korpás haj esetén, de a túlzott faggyúműködés ellen is hatékony. A vaddisznósörte hajkefe a fejbőrön és  a hajtöveken levő felesleges faggyút felveszi és eloszlatja a fésülködés során a hajszálakon. A haj legfontosabb kondicionálója a fejbőr termelte természetes olaj. Nem utolsósorban, a fejbőr stimulálása oldja a feszültséget, stresszt.

Tehát a vaddisznósörte hajkefe többféle módon járulnak hozzá a haj ápolásához.
-tisztán tartja 
-stimulálja a fejbőrt és az ott található vörösvérsejteket, tehát természetes úton serkenti a hajnövekedést
-végül pedig a sörtével történő fésülködés serkenti a fejbőrben keletkező természetes olajok (faggyú) kibocsátását, és ezeket egyenletesen eloszlatja a hajon. Ezáltal a haj fantasztikusan élettelivé és ragyogóvá válik, sőt ily módon a hajvégek töredezését is megelőzhetjük.

Fontos leszögezni, hogy más anyaggal ellentétben a vaddisznó sörte soha nem árt az emberi hajnak, mivel ugyanolyan felépítésű fehérjéből van.

Személyes tapasztalatok:
Kitérnék még picit a Déli pu-nál található Ecsetboltos vásárlásra is. Nagyon kedves, középkorú hölgy és egy épp frissen betanuló lányka volt a pult mögött, a hölgy nyomban megmutatta, hogy az állvány melyik oldaláról válogassak, s mivel én több potenciális jelöltet kiemeltem, később megvitattuk, hogy melyik jó nekem. Az enyémnek kisebb a mérete, mivel már sajnos nincs olyan dús hajam, ez a típus is bőven elég dús a hajam "terjedelméhez". Tulajdonképpen nyél típust kellett csak választanom, általában eddig sima bükk nyeles keféim voltak, ezért most örömmel csaptam le a picit drágább cseresznyére. Gyönyörű a színe (az első képen szar a színhelyesség, csatolok egy olyan fotót, ahol az igazi árnyalata látható. 



Martin Jaggi márkájú (erről a brand-ről eddig még nem hallottam és egyelőre nem is néztem utána -mert nem memorizáltam a márkanevet-, de majd most! ;)). 
Az eladó hölgy elmondta, hogy hetente 1x kell kitisztítani, az összes hajat kiszedni belőle és körömkefével picit megsikálni, majd csapvízzel némileg leöblíteni. Lehet venni hozzá speciális kefe tisztító kefét is (barbi gereblyének becézik, nagyon expresszív elnevezés, ezen jót somolyogtam), de azt mondta, h szerinte szükségtelen eszköz (és igaza is lett, erre a tisztításnál ki is térek). 

Vígan baktattam vele haza és amint megérkeztem, benyomultam a fürdőbe, hajat kefélgetni. Azóta ez így van minden reggel és este. Este egy csomószor akkor beszélek apukámmal telefonon, behussanok a fürdőbe és közben végig a hajamat bindzsizem, tizenpercig. Egyszerűen jó érzés. 
Első néhány húzásra szinte mindig "beelektromosodik" a hajam tőle, (de mégse rázok meg senkit és semmit fésülködés után és később se, ez szerintem másféle beelektromosodás, mint egy ruhaneműtől van például), de pár húzással később ez el is tűnik. Legszembetűnőbb tulajdonsága, hogy nem húzza a hajam. Még a nagyobb csomókat is kíméletesen távolítja el, nem is értem, hogyan van ez. Ráadásul a kihulló hajat is jól összegyűjtik a sörték, így azok csak sokkal kisebb mennyiségben potyognak szanaszét, nálam ez is hatalmas piros pont. Azt is megfigyeltem, hogy mióta ezt a kefét használom összességében kevesebb hajszálam hagyom el máshol, vagyis azt hiszem, átfésüléskor kihullik a már kiesni akarók nagy része és nem később hagyom el. Kb. 6-7-8 naponta mosom a hajam és az 5. napon már össze szoktam fogni, akkor kezd el látványosan lelapulni, zsíros hatásúvá válni. Viszont akkor is átkefélgetem napi 2x és és kevésbé csoffad rá a fejemre. 

Hogyan "kell" alkalmazni a vaddisznósörte kefét?
Reggelente és esténként keféljük alaposan át a hajunkat. Először előre hajtott fejjel, a tarkótól a homlokig, lassú mozdulatokkal pár per erejéig. Majd felemelve a fejet, a homloktól a tarkó irányába nagyjából egy percig. Nagyon fontos a rendszeresség, ha eredményt szeretnénk elérni – nagyanyáink 100 húzást javasoltak naponta. 
Én gyakorlatilag minden irányba átgyömöszkölöm a hajam, sosem voltam az a lány, aki szeret matatni a fején, de valahogy most mégis megkedveltem. 

Napról-napra látható, ahogy gyűlnek a kis szöszök a kefe sörtéi között, egyre kevésbé guszta lesz a kefe. Én szerdánként takarítom. Vagy ha épp másnap mosok hajat, akkor csúsztatom egy napot, hogy a tiszta kefével gereblyézzem meg először a tiszta hajam. Minden alkalmazás után kiszedegetem belőle a hajszálakat, tehát haj nagyon nem marad benne. Kis körömkefével odasikálok a szálak közé és folyóvízzel lemosom. Utána jól kirázogatom a sörték közül a vizet és lerakom a komódra száradni. 1-2 óra múlva újra meglóbálom, minél gyorsabban száradjon. Egyetlen negatívumát ilyenkor érzem: vizesen a sörtéi nekem nagyon büdösek, nem szeretem ilyenkor. De szárazon, használat közben semmit sem érzek belőle. "Fürdetés" után ismét szép feketék a sörték, a kosz eltűnt, újra kezdhetjük a szöszök gyűjtögetését. :))

Az én kefém 3350 forint volt, úgy emlékszem, 2500-tól már voltak egész szimpi kefék. De megígérem, h jövő szerdán elbattyogok az Ecsetboltba és jegyzetelek, mi mennyibe kerül. (Jegyzem meg, rengeteg arc és szemfestésre alkalmas ecset is található náluk, pl. az ismertebb Bőszecset is. Sőt, némi párhuzamot véltem feltételezni a blokkon szereplő Bősz Csaba tulajnév és a BőszEcset között...:))

Én szívből ajánlom ezt az eszközt, sokkal többet ér, mint bármilyen más fésű, kefe. Aki egyszer kipróbálja, biztosan ragaszkodni fog hozzá. Szerintem tökéletes barátnő/tesó/anyuka/anyós ajándék is, én biztosan venni fogok idén több barátnőnek. Ki gondolná, hogy egy egyszerű (nyűg) napi rutin kellemes időtöltéssé válhat, ráadásul ezzel javíthatunk is hajkoronánk állapotán?! 

Köszönöm, hogy végigolvastátok, ha valamit még úgy érzitek, h kihagytam, esetleg kérdeznétek, ne tartsátok magatokban! ;) 

Legtöbb infót erről a linkről nyúltam: http://www.parfumneroli.hu/parfum-magazin/cikk/?cikk%5Bcikk%5D%5Bkeyvalue%5D=34. De ha beírjátok a gúgülbe, hogy "vaddisznósörte hajkefe" több tucat találat közül mazsolázhattok! ;)



----------------------------------------------------------

Viktória's Style: szuperül hangzik és az ára sem rossz! Főleg, hogy ez valószínűleg nem pár évig fog tartani és aki igazán szép hajat szeretne, annak muszáj a minőségi hajkefe. Nekem is már kívánságlistás! :D
Én azt hiányolom az itteni boltokban, hogy nem írják oda miből van a kefe. :/